Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Hva bruker dere, og har det gitt stor effekt? Hvilken migrenemedisin benytter dere dere av ved siden av dette?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Jeg bruker imigran (man må utredes hos nevrolog for å få den), den er ganske effektiv hvis jeg tar den til riktig tid (i det et anfall starter), tar jeg den for seint, så har den ingen virkning:( Ellers så har jeg prøvd paralgiforte, men de har hatt lite- eller ingen effekt.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Jeg bruker Cataflam! Jeg har migrene som utløses av stiv muskulatur, og den setter seg i pannen eller i en av sidehalvdelene. Cataflam kan man kjøre bil med og man blir ikke helt utslått. Virker veldig bra på meg, men kan ikke bruke de nå fordi jeg er gravid!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Nevrolog for Imigran? I alle? Jeg har jo resept på Imigran selv og har ikke fått det hos nevrolog altså ;-)... Jeg tenkte forresten ikke på migrenemedisin her, men om noen som sliter med migrene og går på migrenemedisin under anfall også har erfaring med betablokkere eller annen forebyggende migrenemedisin (som da tas daglig...)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Og du som bruker Imigran, hvorfor benytter du deg ikke av en annen migrenemedisin som SKAL tas etter anfallsstart? Det hadde kanskje gitt bedre effekt for ditt vedkommende.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Jeg hadde utrolig god effekt av Topimax. Det er i utgangspunktet medisin for epilepsi, men brukes også som forebyggende mot migrene. De 10 første ukene økte jeg mengde inntak jevnlig, Opplevde mange av bivirkningene man kan få - men jeg reduserte migreneanfall fra 20 stk pr mnd til 4-5. Da jeg i tillegg fikk imigran sprøyte som anfallsmedisin, ble hverdagen totalt forandret. 10 uker med bivirkninger er definitivt verdt det!!! Jeg hadde ingen nevnbar virkning av betablokker. Ba samtidig nevrologen om ikke å få medisin som hadde negativ innvirkning på vekta. Topimax kan ha positiv virkning (nedgang).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå