grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 var i kolisjon i går.. og hadde det ikke vært for gravide beltet kunne det gått langt værre en det d har gjordt... så jenter vær så snill å bruk det <3
Known Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Hei.. Se på denne: http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=207853 Det er som det er skrevet i det forumet en dårlig ting å lure gravide til falsk trygghet.. Det er som de skriver mest for komfortens skyld.. Men om det har kommet nye tester på dette vet jeg ikke
K ♥ tærten Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Trenger man å bruke dette før man får mage?
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Heisann. Jeg har lest at man burde bruke gravid-bilbelte fra 8 uker. Jeg bruker BeSafe sitt, det virker greitt... Begynte å bruke det i uke 11, siden jeg ikke visste at jeg var gravid... Føler det er trygt, men har ikke lest og undersøkt med tester og slikt..
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Nå fikk jo faktisk Grysom en temmelig ufrivillig test på dette i går og for henne var det avgjørende for at det ikke gikk galt med babyen. Etter som jeg forsto så er det fortsatt en fare for at morkaka kan løsne en liten uke fremover, så hun må ta det med ro, men vi håper det går bra! Hun hadde fått beskjed på sykehuset at bilbeltet berget babyen hennes i går. Uansett så er det jo ikke skadelig å bruke det gravidbeltet¨, så jeg kommer til å begynne med det i dag etter historien jeg leste om grysom. Tenker masse på deg grysom og håper virkelig at det går bra med dere! Stor klem
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Heisann Er bare på besøk fra Bli Gravid - ville bare si at jeg tenker på deg grysom og håper det går bra med deg!!! Jeg brukte gravid-bilbelte når jeg gikk gravid med jentungen min, følte at det var mer behagelig å ha på seg, men dessverre så røyk mitt (løsnet i sømmen den som var mellom beina), så vet ikke om det var dårlig kvalitet eller noe feil på den jeg hadde kjøpt - men jeg kommer garantert til å kjøpe den igjen når jeg blir gravid igjen Lykke til og håper det går bra med deg og den lille i magen Trøsteklem fra
bringebærsnipp Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Har jeg faktisk ikke tenkt på engang, så takk for tipset! Håper det går bra med deg og den lille! Du har sikkert fått deg en støkk.. Da blir det nok løp og kjøp på meg...
bringebærsnipp Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 leste foresten at det er bra å bruke fra 2 måned...
lin76 Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Ifølge Trygg Trafikk er det IKKJE tryggare å bruka gravidbelte enn vanleg bilbelte. Dei driv med testar av bilsete osv, og veit kva dei driv med: http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943 Så dei pengane sparar eg til andre ting, gitt...
Gjest H to the Izzo Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 Dette sier Trygg Trafikk: ""Bruk bilbeltet – det er det sikreste både for mor og barnet i magen. Det finnes enkelt utstyr som styrer beltet slik at det blir liggende under magen. De kan gi en bedre komfort, men kollisjonstester viser at det ikke har betydning for risikoen for skader i en eventuell kollisjon. (Fra TryggTrafikk.no) Det er bra det gikk fint i kollisjonen, men dette bilbeltet burde neppe få æren for det. Jeg synes det er spekulativt at produsentene hevder at dette øker sikkerheten for det ufødte barnet når tester viser at det slett ikke utgjør noen forskjell når det kommer til stykket.
MathildeC Skrevet 30. januar 2010 #12 Skrevet 30. januar 2010 Jeg brukte gravid-bilbelte ved første svangerskap, men ikke det andre. Synes faktisk ikke komforten var noe bedre med det beltet heller jeg..? Synes vanlig bilbelte var like behagelig. Men ellers er det jo aldri godt å vite hva som kan være utslagsgivende i en kollisjon, selv om jeg forsåvidt stoler på Trygg Trafikks uttalelser.
ღsommermage2010ღ Skrevet 30. januar 2010 #13 Skrevet 30. januar 2010 Jeg har brukt BeSafe sitt gravidbelte i 2 svangerskap pga at det har føltes behagelig, spesielt når magen har blitt større. Godt at beltet holder seg ned under magen. Jeg er klar over at sikkerheten ikke øker, men å bruke gravidbeltet gir heller ikke dårligere sikkerhet - så jeg har tenkt komfort og brukt beltet uansett:-) Har tatt det i bruk nå også (er 11 uker).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå