Gjest Sauen og ungene Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Skulle ha mensen på lørdag, siden den ikke kom tok jeg en test på mandag, som var negativ. Mensen kom tirsdag (altså 3 dager for sent). I går og i dag har jeg hatt masse magesmerter, noe jeg ikke pleier å ha (isåfall har jeg det bare i dagene før mensen kommer). Har også blødd myyye mer enn normalt, med klumper og det som er (æsj). Kan jeg faktisk ha vært gravid, og så ha mistet, selv om testen var negativ? Da må jeg vel isåfall ha mistet før jeg tok testen da... Har brukt kondom hele tiden, men det er jo ikke 100% sikkert... Syns bare det er så rart at jeg har så mye vondt og blør så mye. Skal jeg bare la det gå eller er det noe som burde sjekkes opp i?
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Hvis du bare var saa kort paa vei er det jo normalt sett ikke noe saerlig gugge som skal ut. Jeg har hatt SA i uke 6 og 8 og da var det kraftigere bloedning enn normal mens og kraftigere kramper, men jeg merket ikke noe saerlig annet da. Jeg ville nok sjekket det opp hvis det ikke gir seg i loepet av noen dager.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Jeg tror ikke dette er en SA, det er derimot bare levra blod. En gang i blandt er det slik at man blør klumper, de klumpene er levra blod. Du kan se det ann i par 3 dager, evt gå til legen hvis du synes magesmertene dine øker i styrke.
meg & to små vampyrer Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Men det er ikke sååå lenge siden fødsel er det vel? Mensen kan være rar da. Klumper er det mange som har hver gang de blør, trenger ikke bety noe annet enn at det er så mye blod at det ikke har løst seg opp alt sammen... Jeg husker jeg hadde en voldsom omgang 10-12 måneder etter førstemann, voldsomme smerter (mye mer enn vanlig) og enorme mengder (jeg blør masse masse fra før av) og store klumper. Snakker 5 cm x1-2 cm og sånn. Beklager detaljen altså...
Mrs. Bouquet Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Det kan godt ha vært en spontanabort, bortsett fra at da vil jeg tro testen skulle vært positiv. De sier jo at de fleste som spontanaborterer ikke er klar over at de er gravide, men får bare en ekstra kraftig mensturasjon.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Ok, takk for svar :-) satser på at det bare er en ekstra kraftig menstruasjon da, er 8 mnd siden fødsel ja så kan jo ha noe med det å gjøre. Så får jeg heller kontakte legen om det blir verre. Sansynligheten for SA er vel liten siden vi har vært nøye med prevensjon OG jeg tok en test som var negativ, men det var bare det som virket logisk for meg siden mensen var så annerledes nå =)
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Det er sikkert bare menseen din som er litt rar:) Jeg hadde en SA for lenge siden, da testet jeg positivt på IKM dagen, og bare et par dager etter kom mensen. Det var bare som en vanlig menstruasjon, så tror ikke det er så mye som skal ut når det er så tidlig..
Gemini77 Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 Det er jo ikke noe særlig klumper som skal ut hvis du kun er 4 uker på vei. Jeg har mistet 2 ganger ved spontanabort og har ikke hatt noen klumper eller smerter, da livmoren ikke trenger å ha sammentrekninger for å få ut embryoet.
manne86 Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 testen trenger ikke være positiv når enn bare er 4 uker på vei, veit om noen som ikke har fått positiv test for 6uke. Mens min var positiv 3 uker å 2 dager etter 1dag i sist mens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå