Gå til innhold

Journalist er blitt et skjellsord for meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altfor mange journalister bryr seg null og niks om personer i vanskelige situasjoner, det er bare om å gjøre å fortelle en sensasjonell historie. Det verste er at de vrir og vender på sannheten, og tar ting fullstendig ut av sammenheng. Hver gang jeg har hatt førstehåndskjennskap til saker i avisen, så har innleggene vært stappfulle av feil. Når man uttaler seg til media blir man alltid feilsitert på noe.

Må bare ha en utblåsning, for igår ble jeg skikkelig irritert på en journalist i NRK dagsrevyen. Han intervjuet sjefen for helikopterselskapet som eide helikopteret som har styrtet, og på det tidspunktet skjønte man jo at de som var ombord hadde omkommet. Og så presterer journalisten å spørre hvilke konsekvenser denne ulykken får for selskapet framover? Hallo????? Når en ansatt er savnet, sannsynligvis død, sammen med 3 passasjerer, så er ikke firmaets framtid særlig relevant el interessant. Synes faktisk det var upassende.

Idag vil ikke fotballtrener Tom Nordlies barn gå på skolen pga mediaomtale av faren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så enig med deg. Skal du ovlerleve som journalist må du enten ha ekstremt talent eller være en jævel. Flesteparten er sistnevnte.

De kan minne om en bortskjemt drittunge som slipper en leke så snart de ser en annen bedre leke.

Og nyhetssaker blir laget så hjerterørende, gjerne med rolig musikk til og noen hardt skadde barn så vi skal gråte. Plutselug hører du ikke en dritt om saken mer.

Media er en ulvegård som river byttene i fillebiter.

De trykker ikke for å informere, MEN for å selge.

Skrevet

Helt, helt enig med HI!!!

Har samme erfaring; hver gang jeg kjenner til fakta i en sak og så leser om det i avisen(TV er noe bedre) så er det så mye feil at jeg blir helt matt. Veldig mange journalister må ha utrolig dårlig arbeidsmoral og yrkesstolthet.

Fryktelig at folk som er i en posisjon som Tom nordlie skal bli omtalt på en sånn måte at familien får lide slik de nå gjør!

Har mange ganger tenkt at jeg aldri aldri skal la media "få tak i meg"...dvs skrive om meg selvom utgangspunktet ser positivt ut. Sangen til Øystein Sunde om dette er et godt eksempel ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...