Gjest amandine Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Var skikkelig syk i fjor sommer, og vel ute av sykehuset oppdaget jeg at håret har blitt veldig grått! O skrekk.. Så har det vært farget litt histen og pisten, men helt ærlig det er jo drit kjedelig! Og dyrt! Var jo lys blond før og er på vei til sølvblond, skulle virkelig ønske at jeg kunne være litt Jamie Lee Curtis-kul sølvrev, men har jo ikke lyst til at andre skal tro jeg er bestemor? Selv om minstemann er 15 mnd og eldste 18 år så i teorien... Og den tidløse klassikermannen min, ja han er jo bare kul, han, med litt grått i tinningene...så sitter jeg her med gråstenk og 3barnsmage nei fy flate. Jeg tror jeg striper det! Og drikker litt mer kaffe
Gjest amandine Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Og koser meg med tanken på alle voksen-mamma-olding-kommentarene dette innlegget hadde fått på skravle...
Anne-B. Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Med en funky frisyre trenger du absolutt ikke å se ut som en bestemor.
Gjest sug lut Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Har ikke erfaring med lysblond gråning, men jeg har kapitulert og kalt inn kavaleriet - musebrungrå var ikke levelig, så nå farges det. Og det funker å gjøre det selv, fant en farge som var normal. Men striping skal frisøren få gjøre, jeg tenker som så at jeg har brukt null penger på hår noensinne (langt og vedlikeholdsfritt) så noe skal jeg ha igjen for å være førti.
Gjest amandine Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Det er sånn jeg tenker, lut! (Beklager, men sug foran gir med skikkelig bæde vibber som noen så godt uttrykte seg på tidlig 90-tall) Har aldri brukt mye penger på klipp og føn, og tar helt skrekken av 2000 hver 6.uke???? Har ikke tid heller, det tar jo timesvis! Tror jeg satser på kul klipp og striper for ytterligere kamuflasje, og så lar jeg det stå sin prøve. Dessuten, etter i fjor sommer er jeg egentlig ganske glad for å bli 40! Alternativet er jo lite fristende;)
Gjest sug lut Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Ja, alternativet er ikke å tenke på - og det blir reelt når man ser at folk FAKTISK ikke rekker å bli førti. Jeg har aldri fiksa det der med hver sjette uke. Det har blitt sånn opptil 10 uker, og da er det ikke pent, så da jeg for n'te gang gikk rundt og så utvaska og utvokst ut uten at tida eller lommeboka tilsa frisør, gikk jeg og kjøpte sånn som Mona Grudt "kosjn hårfarge kler æ bæst, mamma?" - og det var veldig greit. Så kan jeg stripe det når det trengs, men bare fylle på sjøl innimellom. Kvartalsvis frisør synes jeg for skams skyld at jeg bør kunne greie. Kul klipp funker dårlig her, da MÅ man jo til frisør. Men langt er greit, det mekker jeg sjøl når det trengs.
KaMa Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Altså, nå er det jo ikke sånn automatisk grått hår = gammel dame. Har minst to venninner som har vært meget synlig grå siden tidlig 20 årene.. Og uansett så er det jo ganske mange som får barn i siste del av 30 årene, så man må ha levd ganske isolert og være ganske trang om man automatisk tror voksne damer er bestemødre og ikke mødre når de drasser rundt på småunger.
blond Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Hmm, er ikke grå hår tegn på at man er småbarnsmor?
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 I hvert fall faar man graa haar av tenaaringer ... i foelge ryktene.
Kongeørna Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 Jeg trodde at jeg var den eneste 40-åringen her inne. Bortsett fra Cat, seff. Jeg har enda ingen grå striper, men det kan de vel ordne hos frisøren?! To gutter i tenåra har foreløpig gått temmelig smertefritt, men jeg er vel antagelig grå "all over" innen jentene har runda to år, kjenner jeg.
Mandalas Skrevet 28. januar 2010 #12 Skrevet 28. januar 2010 Ja, bläh! Jeg fikk grått hår som 20-åring!! Nå som jeg er 26 år blir det en hel om jeg dröyer for lenge med å farge det.
prekæs Skrevet 28. januar 2010 #13 Skrevet 28. januar 2010 Jeg tør vedde for at jeg hadde mer grått hår enn deg da jeg hadde tredje i magen. Farger tilstadighet håret som en del av å ta på meg ansiktet om morran. Ikke fordi grå hår gjør meg noe egentlig, men blir så blass med grått hår og siden jeg ikke soler meg heller foretrekker jeg litt farge på hue.
Gjest amandine Skrevet 28. januar 2010 #14 Skrevet 28. januar 2010 Hi hi prekæs! Jeg har nå bestemt meg for å satse på blågrått fremover! Altså blålig hudfarge og grått hår. Jeg blir jo en ordentlig fargeklatt! Men til sommeren! Ja, se da blir det gyllenbrun med platina, og gubben kommer til å ligge langflat;)
Gjest sug lut Skrevet 28. januar 2010 #15 Skrevet 28. januar 2010 Han har jo ikke noe valg - han er en tidløs klassiker, har vi allerede slått fast, og da bytter man dem jo ikke ut. Ellers trodde jeg du gikk for Amerika-turist-hår da du sa du skulle ha det blått.
Gjest amandine Skrevet 28. januar 2010 #16 Skrevet 28. januar 2010 Nei nei ferdig med de dagene! (Ref rebellperiode midt på 80-tall) ikke blått hår men skummetmelkblå hud...
Gjest amandine Skrevet 28. januar 2010 #17 Skrevet 28. januar 2010 Litt au naturel om du vil.. Men da er det vel pent med sotede øyne og røde lepper?
Gjest sug lut Skrevet 28. januar 2010 #18 Skrevet 28. januar 2010 Heroin chic rett og slett. Det kan virke.
Gjest amandine Skrevet 28. januar 2010 #19 Skrevet 28. januar 2010 Jeg ler godt og tar meg et glass rødvin for helsa!
Gjest sug lut Skrevet 28. januar 2010 #20 Skrevet 28. januar 2010 Jeg har øl. Men den er alk-fri, gjenværende Jule-Uten. Heroin chic for deg, alkis chic for meg.
Mor Løvehjerte Skrevet 28. januar 2010 #21 Skrevet 28. januar 2010 Jeg syns det er atskillig verre å være gråhåra og ikke fått unger ennå, jeg altså! Mine 4 grå (mulig de har formert seg det siste halvannet året), dukket opp første gang jeg gredde meg etter å ha blitt mamma, og det var vel etter ni uker eller noe sånt. Drikker dere? Er det fest her?
Gjest sug lut Skrevet 28. januar 2010 #22 Skrevet 28. januar 2010 Jeg fant første grå tre år før første unge. Det var en nedtur. Men så ble det ikke flere på de neste ti åra. Deretter eksploderte det. Ja, her er det fest, gravøl over naturlig skjønnhet. Jeg tror kanskje jeg skal gå og sjekke haka for lange heksehår, det er det eneste som mangler.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. januar 2010 #23 Skrevet 28. januar 2010 jeg liker knut nærums teori om at de som leser mange bøker får grått hår. sånn sett burde grått hår være ettertraktet personlig aner jeg ikke om håret mitt er grått eller ikke, siden det farges fordi det ellers er mer kommunefarget en jeg kan leve med (og det sier en hel del, utdanning tatt i betraktning)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. januar 2010 #24 Skrevet 28. januar 2010 jeg er også med på festen! for jeg har drukket en hel del alkhol og er litt kvalm men i ekstase alikevel
Mor Løvehjerte Skrevet 28. januar 2010 #25 Skrevet 28. januar 2010 Egentlig burde man være blond, for da syns jo ikke grå år (har jeg hørt). Men det er så mange andre rare greier ved det å være blond (Anka-assosiasjoner), at jeg tror jeg avstår. Vet dere forresten om det går an å farge håret på en 1,5 år gammal unge med kondotorfarge? Det skal kunne vaskes ut altså. Ellers er jeg pokka nødt å bestille farga hårgele fra Standard. Jentungen skal være heavy rocker i barnehagens karneval og skremme alle prinsessene pg pusekattene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå