Verbena Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 På guttene mine sine vegne! Men de skal ikke få vite noe om det. Egentlig så har de pappahelg denne helga, men siden mamman min kommer på besøk i morgen kveld så har jeg og faren deres avtalt at de skulle til han torsdag-lørdagsformiddag. På mandag fikk jeg beskjed om at han ikke hadde penger til å ha de, NAV som ikke hadde klart å utbetale på rett dato så det var jo helt greit. Men så får jeg vite nå at han har fått pengene sine allikevel bare noen dager forseint pga en svikt i systemet. Så da spør jeg jo logisk nok om han vil ha guttene sine sånn som egentlig avtalt evnt fredag- lørdag sånn at han får sett de, blir jo fort langt imellom når han ikke skal ha de ei helg. Men nei da, det ville han ikke, for det ble sånn stress!! Helt greit for meg å ha ungene her, men jeg vet at ungene gjerne vil være hos pappan sin så ofte som de får og derfor er det trist at han bare mener det er stress å ha de. Jaja... jeg kan jo ikke akkurat tvinge han til å ha de når han tydeligvis ikke vil. Da får vi kose oss her sånn som vi hadde tenkt før jeg fikk vite at han hadde fått pengene sine allikevel!
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Jeg skjønner at du blir veldig skuffet. Jeg klarer ikke å forstå meg på enkelte mannfolk og evnt. damer som ikke ønsker å se barna sine mer enn annenhver helg?? Det er jo ingenting. Kan umulig føle at de tar del i barnas liv og oppdragelse. Og når han attpåtil synes det blir stress er bare trist. Jeg håper jeg aldri kommer i den situasjonen at jeg må ha delt foreldrerett for jeg ønsker å ha barna mine hos meg på fulltid og det gjør mannen min også.
Bunnies by night Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Huff... skjønner godt at du blir skuffet, er ikke noe godt å bli skuffet på barnas vegne... :/
Anne-B. Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Vet du, at når man har barn med en mann som har psykiske plager, så er det mye man ikke kan ta for gitt. Det har jeg endelig lært meg. Og det tok jo bare.. 5 år. Men det er trist, ja. Det går utover unga, men du gjør rett i å ikke la dem få vite noe, for da belastes de bare dobbelt opp. Jeg har snakket med folk som kan litt om dette. Det beste man gjør, er å være ærlig nok, litt etter litt, til de er så gamle at de kan forstå sammenhengen. Og så føles det ganske surt.. been there.
Verbena Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2010 Akkurat denne gangen har det jo ingenting med at han er syk å gjøre. Er jo bare det at han ikke hadde penger på mandag og derfor har sagt fra om at han ikke kan ha de, og da sikkert har lagt andre morsommere planer for helg. Så da passer det ikke å ha de uansett. Føler at de egentlig forstår alt for mye allerede og egentlig har gjort det en stund. For når jeg sa at det ikke ble noe tur til pappa i helga så spurte eldstemann(selvfølgelig han som er logisk som fy): "er du sikker på at pappa ikke har penger? kan jo være at han bare vil sove kanskje" Men men... vi skal kose oss masse uansett. Glad mamma kommer for da er det mindre som må (bort) forklares!
Anne-B. Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Nei, det er ingen direkte årsak, men det har nok sammenheng. Det blir en del av en logikk som man selv ikke følger, kan du si. Men det er likevel lov til å si hva man mener, og de skal jo stilles til ansvar! Men da må det jo bare klargjøres at avgjørelsene får følger. Det er ikke lett.
Verbena Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2010 Sikkert! Tenk om vi bare kunne sende bort ungene når vi ikke orka å ha de hjemme å var litt lei?! Da hadde det blitt krise tror jeg. Men men.... vi får se hva som skjer etter sommerferien her. Det kan bli meget spennende tror jeg. Er jo grusomt å måtte ta bussen helt til Tiller for å hente de i barnehagen å på sfo! Det er stress det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå