Christina06 Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Jeg tenker å ta 5 (?) uker ferie i forbindelse med fødselspermisjon. Er det da greit å sette opp de 5 ukene umiddelbart etter siste permisjonsdag? Eller er det noe som taler for at de heller burde settes opp i løpet av permisjonstiden, et sted midt inni, om dere forstår? Takknemlig for all hjelp!
MillaCamilla Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Hei Det bestemmer du selv, evt. avtaler med jobben.NB! Husk at det er kommet nye regler for overføring av ferie til påfølgende år, så om permisjonen din varer til over årsskiftet 2010-2011, er det ikke sikkert du får overført 5 uker til da, så du må kanskje sette den opp i løpet av ret. Jeg satte opp ferien min 4 uker på sommer og 1 uke til høsten.
Fifrildi Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Overføring av alle ferieukene pga svangerskapspermisjon var fullstendig smertefritt hos min jobb. Jeg vurderte nemlig å ta 5 uker rett etter permisjonen før pappapermen setter i gang, men har ombestemt meg og tar ut sykt mye ferie i løpet av året i stedet (altså 9 ukers ferie tilsammen da jeg får noe avkortet ferieopptjening i løpet av 2010 siden jeg velger 80% permisjon).
Bromelia Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Jeg har satt opp 5 uker ferie i forbindelse med at feriepengene blir utbetalt fra jobben. Da har jeg litt bedre kontroll på økonomien. Er litt kjedelig å gå blakk 5 uker hvis feriepengene allerede er brukt opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå