kikki_831 Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Hei! har lagt ut ett innlegg her om jeg rett og slett skall sykemelde meg siden jeg er så SLITEN men vet ikke helt enda samtidigt er det jo gott å komme seg ut av hjemm problemet er att jeg har 2 jobber begyner kl 09,30 slutter kl 16,00 hjemme ca 16,30 ny jobb på båt kl 19,00 må dra 18,15 pga jobben er i en annen by slutter kl 01,00 hjemme ca 01,30 sånn er det 3-4 dager i uka dem andre dagene inklusive annaver lørdag jobber jeg vær dag 09,30 till 1600 på jobb nr 1 Åssen har dere gjort det?? har dere gått ned på jobbinga? åssen går det da med ekonomi? skall søke hjelpestønad men virker som ett langt prosjekt blir stressa bare av å tenke på det huff nei kunne tenkt meg å sove en evighet... merker nå som jeg har hatt permisjon (ny bebi) så halverte vi sfo tiden da har hu fått mer tid hjemme till å roe seg litt isteden for hjemme fra sfo kl 16,30 lekser,middag eventuelt rydde rommet (annaverdag) dusje (annaverdag) ha tv tiden sin kveldsmat bang i seng selvom hu ikke sovner føre 2300-0100 de timene springer sin vei og siden hu bruker n eeeevighet till vær ting så, medisinen er ute av kroppen ungen er sliten trøtt siden hu ikke sover på natta og upp tidigt på morran og allt er ett evigt kaos på både morra å kveld vill veldig gjerne høre dere andre fortelle om jobb situation å åssen der gjorde det(fick diagnose nå i novenmber) till å begyne med!!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Ja det er ikke lett, og det høres jo ut som du har en veldig slitsom hverdag med mye jobbing !!! Hos oss er det ingen tvil om at faste, rolige rutiner gjør hverdagen lettere for både sønnen vår, og oss. Samtidig som han krever mye tid, både til lekser og daglige gjøremål. Jeg jobber 60 % på dagtid, og føler ikke at jeg har hverken tid, eller kapasitet til mer. Selv om vi godt kunne ha trengt litt mer penger! Men har måttet prioritert det sånn for at det skal fungere. Har to barn til som også skal følges opp, så foreløpig må vi ha det som nå. Tenkte på det at jenta di ikke får sove, du har ikke vurdert og gi henne noe å sove på ??? Fungerer jo fint på mange Ønsker deg lykke til - stå på, men ikke slit deg helt ut ! Vurder arbeidssituajonen nøye, kanskje dere kan få det til med bare en av jobbene ??
kikki_831 Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2010 Hei:) takk for svar!! her er det også som så att rutiner og ro funker mye bedre en sån som vi hadde det før når jeg jobbet ikke tvil om det og da var hu umedisinert! men jeg tror ikke jeg har mulighet till mindre kr i mnd (bor ikke med barnefar till hu) vi har svært separat ekonomi kjøpt hus i april! men må jo kanske vurdere her hva jeg skall gjøre men er greit å høre andre som forteller om dems løsninger så kanske jeg kan finne en mellomting:) ang sove medisin så vill bup att hu skall ha melatonin jeg har satt meg litt på bakbena "piller for allt" prøver å lage denkveldsro men det funker jo ikke nå skall vi prøve en ny dyne som dem på bup sa hadde visst god effekt på adhd barn hu visste ikke så mye om den enda så skulle få høre den 4 februar litt mere om den!! klart ungen trenger søvn å da roer seg nok humør også litt!!! lykke till dere å synes du er flink som gått ned i jobb å klart å få till rolige faste rutiner:)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Hei! Sykmeld deg før det er for sent. Jeg ble utbrent og har ikke blitt frisk etter to år med mye hvile og trening. Ikke sikkert jeg blir helt frisk heller. Når du er sykemeldt får du noenlunde den samme lønna som når du er ute i jobb. Havner man over på rehabilitering, som jeg har gjort, ender man opp med 66 % av gjennomsnittelig lønn. Mindre med penger og en kropp som ikke fungerer.. Søk om hjelpestønad, får litt over 2000 kr i måneden og det tror jeg de fleste får .Det finnes også noe som heter Grunnstønad, men det klarte vi ikke å få. Du kan få hjelp til å skrive søknaden . Behandlingstid 3 måneder. Vi strever også med legging, sovner ca halv elleve.Skeptisk til melatonin ettersom jeg har hørt at den ikke er godt nok forsket på. Vi må ligge ved siden av han for å få han til å sove, likevel positivt å slappe av før han sovner. Noen som har forslag angående legging? Hvor fikk dere tak i denne dynen som du nevnte i innlegget ?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Hei hei jeg vil bare tipse deg om noe som heter pleiepenger. Det skal jeg søke på nå etter råd fra nav. Les på nav.no. Du kan få opptil 50% pleiepenger og det blir regna ut etter samme grunnlag som sykepenger. Ellers så får vi 4300 i hjelpestønad. Det går fort å søke om, ikke mye pes. Jeg blir alene med han nå, eller dvs han vil bo fast hos meg kontra 50/50, så det blir endel på meg fremover. Jeg har ingen mulighet til å jobbe fullt og samtidig følge opp gutten.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Til den som har skrevet innlegget over meg. Hvor mye av dagen bruker du på tilsyn/omsorg av barnet ditt ettersom du nå skal søke om pleiepenger? Ser du har forhøyet hjelpestønad sats 3. Blir søknaden sendt til fylkeskommunen? Vi fikk sats 2 og prøvde ikke å søke videre, noe jeg angrer på nå. Jeg kan heller ikke jobbe i 100% stilling.
kikki_831 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2010 Hei! litt oppdatering! har begynt på melatonin dem på bup sa det var viktigt att hu fick sove så må heller finne meg i att jeg ikke klarer å lage kveldsro for hu enda! En som har spurt om den dyna jeg nemnte tidligere her, har ikke fått noe mer svar, når jeg var der nå så hadde ikke hu på bup hørt noe mer, var fortsatt i utprøvningsfasen hos dem 2 familiene som hadde fått den.men melatonin virker:) hu sov når jeg var oppe kl 21 første dagen og også igår kveld utrolig bra:) og till anonym: pleiepenger?? ikke hørt om det sa jeg skulle søke på hjelpestønad till hu på bup men hu sa dem var kjempestrenge med å godkjenne det! hva må till for å kunne søke på pleiepenger? 4300 i hjelpestønad er jo endel hva slags problemer har din søn? ikke sikkert du vill lange ut om det her da men ble nysgjerrig uansett så takk før tipset:) og lykke till med deg nå som du blir alene:) det klarer dere fint!!!
kikki_831 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2010 Hei! litt oppdatering! har begynt på melatonin dem på bup sa det var viktigt att hu fick sove så må heller finne meg i att jeg ikke klarer å lage kveldsro for hu enda! En som har spurt om den dyna jeg nemnte tidligere her, har ikke fått noe mer svar, når jeg var der nå så hadde ikke hu på bup hørt noe mer, var fortsatt i utprøvningsfasen hos dem 2 familiene som hadde fått den.men melatonin virker:) hu sov når jeg var oppe kl 21 første dagen og også igår kveld utrolig bra:) og till anonym: pleiepenger?? ikke hørt om det sa jeg skulle søke på hjelpestønad till hu på bup men hu sa dem var kjempestrenge med å godkjenne det! hva må till for å kunne søke på pleiepenger? 4300 i hjelpestønad er jo endel hva slags problemer har din søn? ikke sikkert du vill lange ut om det her da men ble nysgjerrig uansett så takk før tipset:) og lykke till med deg nå som du blir alene:) det klarer dere fint!!!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Hei det er meg med hjelpestønad sats 3:) Ja tror de sender videre til fylkeskommunen nå det er snakk om sats 3. Min sønn er 15 år og sliter vanvittig i hverdagslivet. Han har bla liten sosial intelligens, slik at han ofte kommer i trøbbel med andre. Har psykiske problemer(ganske nytt nå) så han har gjentatte ganger nå truet med å ta sitt liv. Han må hjelpes fra han vekkes til bussen går på morningen. Det må lirkes og lures for å unngå sinnet hans. Han må passes opp med databruk, for der skjer mye dritt der inne. han krever masse oppmerksomhet.Helger og ettermiddager må legges opp for han med aktiviteter slik at han ikke trekker mot sentrum for da er det gjort. Jeg kan aldri legge meg før han har sovnet.Jobber natt, og de dagene jeg jobber går det veldig på halv 12 hjemme:) Regner med at jeg får pleiepenger:)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 Hei. Har sønnen din fått noen diagnose? Kan han være alene hjemme f.eks.. og må han passes "døgnet rundt."? Hva han han finne på evt? Lykke til ihvertfall! :-)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Han har adhd diagnose i bunnen, med det som kan komme av tilleggsvansker. Han kan være hjemme alene et par timer tidlig kveld. Han kan gjøre kriminelle ting hvis vi ikke passer på. Har vært til avhør 3 ganger alt. men nå når han fyller 15 så blir det enda viktigere at han ikke lar impulskontrollen styre livet sitt. Jeg skal jobbe for den gutten, prøve å komme oss gjennom tenåra slik at han blir en fin gutt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå