solei Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Snakk om å bli ett nytt menneske. Nå fikk jeg migrene i forbindelse med forkjølelse. Men ibux har hjulpet så seint, først etter to timer. Jeg har og måttet ta 600mg. Er ett mareritt med ett hode som nærmest eksploderer når du snur på det. Og da å ha veslegutt hjemme aleine. Huff jeg er glad ibux hjelper ved vanlige migreneanfall. Jeg får den bort før jeg blir alt for kvalm. Håper dagen idag blir bedre. Liker ikke å kjøre i meg så mye ibux. Men jeg har ikke sjangs til å holde ut uten å få den bort heller. Uansett om jeg er alene og ligger på ett mørkt rom. Skal kjøpe meg litt mentolathum og smøre inni nesen. Det river og sliter og virker avkjølende og lindrende når migrenen er borte. Og den holder bihulene åpne.
2søtesmåh Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Det er en av de beste følelsene i verden.. Menhar du ikke migrenemedisin? Maxalt bruker jeg..Npr den begynner og virke så er det som å komme til himmelen..Nå har jeg "anfall" så sjeldent at den virker rimelig kjapt på meg da.....I perioder jeg må bruke den ofte så virker den ikk elike godt.. Det var utrolig lett og få "diagnose" migrene og medisin mot det altså..Jeg kom, sa jeg hadde smerter bak ene øyet, og at vanlig smertestillende ikke hjelper...Sa så at jeg hadde prøvd av min mors migrenemedisin en gang og at den hadde hjulpet..Dermed fikk jeg resept på den samme uten noe mer om og men.... Men nå bruker jeg veldig lite som sagt, og migrenemedisn kan vel ikke misbrukes i og med at det er så få tabletter man får i gangen. Kanskje serfor..
solei Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2010 Jeg har diskutert det med legen. Men han mener at siden ibux virker til vanlig så skal jeg bruke det. For migrenemedisin er enda sterkere for kroppen. For jeg var litt utilpass med å spise ibux og var redd for magen. Men han mente det ikke var noen problem. Jeg har anfall tre-fire ganger i måneden, som oftest dag etter dag. Da må jeg ofte ta ibux 400mg to ganger i døgnet. Så holder det med 400mg en gang de neste dagene. Til sammen tar jeg ca 400mg fem ganger i måneden. Noen ganger mindre. Men denne gangen er jeg syk og jeg tror det er bihulene som er tette. Derfor hjalp det ikke med 400mg. Så i 1.5 døgn har jeg tatt 400mg tre ganger i døgnet og det hjelper såvidt. Kanskje jeg kan prøve med 400mg pluss paracet, at det holder lenger da. Er ikke komfortabel med å bruke ibux, men jeg må jo stole på legen. Han er veldig flink. Men mulig de har fått noen andre migrene medikamenter de to siste årene...var da jeg tok det opp med han. Uansett så er det helt utrolig hva ett anfall gjør med meg. Føler at om noen åpner hodet så spruter det grønt gørr ut.Klarer ikke å snakke eller snu på meg.
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Ja det er en fantastisk følelse:) Så heldig du er som kan bruke Ibux mot det, jeg må selv ta Imigran og liker ikke det i det hele tatt. Kroppen blir lammet føler jeg. Kos deg og slapp av dag:)
2søtesmåh Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Det er mulig ulik praksis..Men jeg føler at migrenemedisinen "tar" den raskere...Altså, jeg blir smertefri raskere, enn om jeg IKKE tar migrenemedisin..Da kan den vare over 2 dager i verste fall..Men med medisin så er den borte når virkningen av tabelttene går over... Og legen min mente motsatt, at en migrenetablett var bedre enn mye smertestillende...Men nå hjalp ikke ibux/paracet meg nevneverdig da.... Hva med en paracet og en ibux? Sier disse to "får opp virkningen" av hverandre og gir bedre effekt enn bare to ibux..... Men synes det er rat du ikke får prøve migrenemedisn altså..For å se om du greier deg emd en tablett også feridg med migrenen etter den..Og kanskej du slipper unna med en i månedne..Enn mange ibux i månedne??? Kjenner du ingen emd migrene som kan "låne" deg en tablett? For at du kan prøve den? Jeg har lånt bort og fikk selv låne første gang.. MEn igjen, om vanlig smertestillende virker ER det kanskej ikke migrene, men "spenningshodepine" i forbindelse med PMS el?? Vet ikke...Ja, ja..Du er nå ferdig med det nå..
solei Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2010 Det er veldig varierende når jeg får migrene..ikke noe mønster. Det dunker og pulserer. Blir verre av bevegelse. Verker på ene siden og bak øyet. Får synsforstyrrelser..blir kvalm. Har alle synptom på migrene så kan ikke tro det er spenningshodepine. Har jo hatt det siden jeg var 16år. Men virkningen av ibux er blitt dårligere. Ibuxen tar jo bare smertene og ikke anfallet. derfor tror jeg kanskje det hadde vært bedre å ta migrenemedisin. For om den stopper ett anfall så kan jo mitt behov for medisin bli kraftig redusert.Da er det gjerne over med den ene tabletten? Tror jeg skal ta det opp med legen min. Har bare snakket med han en gang for 2år siden om migrenemedisin. Greit at jeg har god mage..men det kan jo forandre seg etter så mange år. Er ikke alltid jeg klarer å få i meg noe å spise når jeg er så dårlig.
Gammelamazon Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 Jeg har hatt migrene i årevis, og vil absolutt anbefale å prøve å kvele det hele i starten med en enkelt migrenetablett/spray;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå