ღhælgelainnღ Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Gutten vår blir 7 år i oktober og fortsatt har han alle tennene sine, ikke mistet en eneste en. Jeg husker at han begynte å få tenner veldig sent som spedbarn. kan det ha noen sammenheng med at de da også faller ut senere?
melkekua™ Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Jeg mener å ha hørt at de som får sent tenner som spedbarn feller også sent...og de som får tidlig tenner mister tenner tidlig....men om det er fakta vet jeg ikke.
Gjest amandine Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Her har vi en som mistet som 4åring og var uten tenner i flere år, og Broremann mistet akkurat sin første, han er som din sønn. Hans nye er allerede på plass, 2 uker etter, så alt i alt har de fått tenner samtidig:)
gerd Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Jeg tror jeg hadde alle melketennene mine til jeg var 8..
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Samme her. Jenta mi blir 7 i september og har alle melketenner kvar. Imens flere vi kjenner har mistet 6-10 tenner(de er da ca 6mnd eldre en henne) Men mamma mente på at jeg ikke begynnte å miste tenner selv før jeg var rundt 7 år. Tror ikke noe på det at de som får tenner tidlig mister tidlig og tvertom. For jenta min fikk mange tenner veldig tidlig. Hun hadde vel 12 tenner når hun ble et. Imens det barnet vi kjenner som har mistet flest tenner ikke fikk den første tanna før rundt 10-11mnd alder... Jenta mi sier hun har et par løse tenner, så vi får nå bare vente å se. De detter nok ut etterhvert;) hehe
Raych Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Vi trodde også at det kanskje var noe i dette ettersom en av guttene på bhg som fikk tenner da han var 5 mnd var den første til å miste melketann. Han mistet første tanna like før han ble 5. Like etter mistet jenta vår sin første tann og hun fikk ikke sin første tann før 1 uke før hun ble 1 år, så den myten ble nok knust. Jenta vår var 5 år og 3 mnd da hun mistet 1. tanna:)
endaengang Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Hei! Jenta mi er 8,5 år og har kun mistet to melketenner. Hun fikk ikke sin første tann før hun var 1 år.
bambi på isen Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 Min eldste mistet sin første tann når han var 8 år og 3 mndr, han var 1 år når han fikk sin første tann, tannlegen mener det har en sammenheng med når de fikk tenner og når de feller tenner. Men selvfølgelig ingen "regel" uten unntak!! Han fikk "voksen" tanna opp før melketanna falt ut, den kom opp bak melke tennene. Nå har "voksen" tann nummer 2 kommet opp, også den bak melketennene, men melketanna vil liksom ikke slippe taket i munnnen. Jeg var også sånn, fikk tenner bak melketennene, og var sein med å miste tenner!!
agent007 Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Min gutt som blir syv i august har heller ikke mistet tenner.. Syns heller ikke de virker noe løs. Var hos tannlegen for noen måneder siden og da sa tannlegen at det virket som om man enten fikk nye jeksler eller så mistet man tenner. Min har nemlig fått nye jeksler og regner med at når alle de er på plass så kommer tannfellingen.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå