Gå til innhold

Kan noen anbefale en bok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser kun adferdspsykologi, men ønsker å ha med meg ei god, litt mer lettlest bok til Spania.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nylig lest Øyne i Gaza av Mads Gilbert og Erik Fosse, det var en gripende fortelling om du kan tenke deg og lese om deres opplevelser der nede.

Ellers har jeg lest Skynd deg og Elske av Laila Lanes og Jan Henry T Olsen, det er en varm kjærlighetsfortelling om dem og hans sykdom, synes kanskje det var litt for mye om hans karriere som fiskeriminister i boken, men ellers var den godt skrevet.

Nå leser jeg Camilla Lakberg Fyrvokteren, det er jo en krimroman så som du ser så leser jeg litt ulike bøker og utvalget er jo stort!

Skrevet

Da vil anbefale Øya av Victoria Hislop - en helt fantastisk bok!

Skrevet

Jeg må henge meg på 3søte små å si bøkene til Camilla Läckberg. De er fantastisk bra skrevet! Anbefaler deg å begynne fra starten så du får med deg hele historien.

Predikanten

Steinhuggeren

Ulykkesfuglen

Tyskerungen

Isprinsessen

Havfruen

Fyrvokteren

Jeg holder på med Havfruen nå. De 5 første bøkene leste jeg på under 3uker, ble helt fanget inn for å si det mildt!

Skrevet

Skulle også til å anbefale Øya, Gla'jenta:) Hadde den med på tur til Bangladesh nylig og den forkortet den 11 timer lange flyreisen betraktelig. Drivende og lettlest, spennende familiehistorie som strekker seg noen generasjoner tilbake.

Ellers; Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede av Jan Wiese er også bra, og like drivende! Tross den svulstige tittelen er det en utrolig bra bok, der flere historier er flettet inn i en, fra ulike punkter i historien.

Gulldronning, perledronning av Margaret Skjelbred er også veldig god- og vond på en gang. Fortellingen om en bestefar som tar seg av sin "skadeskutte", lille datterdatter som er blitt utsatt for omsorgssvikt og forsiktig må vine hennes tillit. Gradvis forstår vi grunnnen til at det er så viktig for ham å ta denne rollen, og hvordan hans valg tidlig i livet fikk skjebnesvangre følger for denne lille jentas mor, hans datter.. Forbred deg på å felle noen tårer..

Ellers elsker jeg Hamsuns bøker, og Pan er lett og fin. Det samme med Beatles av Lars Saabye Christensen. En munter og vemodig oppvekstroman om 4 unge gutter i Oslo på sent 60-/tidlig 70-tall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...