Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 trenger en advokat som kan litt om økonomi,og har klør og tenner ;0) Noen som vet om en,fra Bergen kansje ??? Takker så mye for all hjelp!!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 gulesider.no og google treffene er alt jeg kan helpe med. Selvfølgelig kan du google advokat økonomi (problemstillingen din) og bergen.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Jeg er ikke advokat, men kan mye om jus. Hva er problemstillingen di da?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Pga sykdom har jeg dessverre ikke klart å følgt opp 2 avtaler med det resultatet at de gått til inkasso,som da er blitt til mange tusen kroner ekstra. Å jeg vil veldig gjerne rydde opp i rotet som er kommet i ettertid,men om jeg skal betale alt dette ekstra kommer jeg jo aldri i mål ,sukk....
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Kontakt økonomiansvarlig der du skylder penger direkte. Vær ærlig og si at du har betalingsproblemer, man at du vil gjøre opp for deg. Si at du vil få istand en betalingsplan. De fleste vil gå med på dette, for da har de større sjanser for å få pengene sine. Men du må følge planen, hvis dere får i stand en avtale! Og husk å be dem trekke kravet fra inkassbyrået!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 Takk for råd,skal gjøre et forsøk på det ;0)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Det går alltids an å prute ned beløpet også. Hvis de får pengene sine relativt rask eller med en god nedbetalingsplan som du følger så kan du få dem til å redusere beløpet (frafalle en del av ekstrakravet). Noen går med på å "kun" få tilbake det opprinnelige kravet, men det tror jeg er mer sjeldent
Ingen kommentar Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Du trenger ikke hyre en advokat så lenge det ikke foreligger en konflikt. Og etter hva jeg forstår så er du enig i kravet. Det smarteste du nå gjør er å ta kontakt med inkasso selskapet. Det er de som håndterer kravet ditt nå, så dersom du tar kontakt med kreditor vil han/henne henvise deg til inkassoselskapet. Dersom du har noen sparepenger eller anledning til å ta opp litt mer lån anbefaler jeg deg at du tilbyr inkassoselskapet hovedstolen, altså det opprinnelige kravet. Dersom du har mulighet til å betale med en gang, så aksepterer de noen ganger dette. Du kan evt. tilby dem hovedstolen pluss renter hvis de ikke går med på det første forslaget. Dersom du ikke har eller kan skaffe disse pengene anbefaler jeg at du inngår en nedbetalingsordning med inkassoselskapet. Så lenge du overholder denne avtalen vil det ikke påløpe flere salærer. Men ved en nedbetalingsordning vil du trolig ikke få den samme avtalen som hvis du betaler med en gang. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 Jeg bruker advokatfirmaet harris i bergen =) Veldig fornøyd =D
*Rutletutt* Skrevet 29. januar 2010 #12 Skrevet 29. januar 2010 Ser du har fått mange "rikktige" svar her. Siden det ikke er snakk om en konflikt/tvist ift kravet, men rett og slett betalingsproblemer har det ingenting for seg å kontakte advokat. Da påløper det bare mer utgifter for deg. Det lureste du kan gjøre er som sagt over her, å ta kontakt med kreditor og høre om en nedbetalingsplan. De er som regel interessert i få i stand dette og slippe mer utgifter ift inkasso og forliksrådsbehandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå