Gå til innhold

Er gravid, men vet ikke hva jeg vil

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fant ut den 19 denne måneden at jeg er gravid. Jeg og kjærest som har verrt sammen i noen år og som også bor sammen i et kollektiv tenkte da at vi skulle beholde. Jeg har tatt 3 aborter før og dette har jeg smålig angret på. I det siste har jeg begynnt å bli veldig usikker på hva jeg vil.

Har ikke fullført vidergående, har ikke arbeid. Har slitt en ganske god del med psyiske plager. Har fortalt om mine tvil til kjærest og han vil beholde, men sier det er opp til meg. Jeg har lyst, men er også redd for at jeg skal feile som mor. Er redd for at det er for tidlig da jeg bare er 19 år. Noen som har erfaringer eller tanker de vil dele med meg?

Fortsetter under...

Det er ett valg du må ta selv - Men tror hormoner spiller deg ett litet puss her også....

Kan anbefale deg å snakke med amathea - Men også med barnevernstjenesten - Og NAV! ( Jeg har valgt å gjøre det )!

Barnevernstjenesten er villige til å hjelpe deg! ( Men selvfølgelig, det er ikke bare rosenrødt med barneværnet heller, det vet jeg alt om.. ) Gjelder også nav! Men i denne byen jeg holder til i er verken BV og NAV de smarteste i skuffen heller da, de har fått mye kritikk..

Og for deg, som er noen år yngre enn meg - Så vil nok BV anbefale deg ett mødrehjem, hvor du får oppføgning, veiledning osv! Du har mye hjelp rundt deg, så du klarer dette uansett kjempe fint!!

Som hun saksbehandleren min sier, penger er ikke alt.. Så lenge mor klarer å være en mor... (=

Men de prøver også å få meg på ett såkalt mødrehjem og bla bla bla, for de mener det er bra for meg.. Men jeg er uenig da jeg er/blir samboer, og har en "stesønn" i tilegg.... Og stabile tilstander for min datter! Og jeg vet jeg kan klare dette, men så lenge de er der for meg....

Lykke til - Send meg en PM om du skulle lure på noe.. :)

Klem fra meg som er sprekkferdig om 10 uker ca.. :)

Heisann! Det er rart hva hormoner kan gjøre med en person.. :) Mødrehjem er ett slags "bahndlingshjem" eller hva jeg nå skal si.. Der får du veiledning, oppføgning osv.. Du får ditt eget rom å bo på, og hvor lenge du blir der er individuelt fra person til person egentlig... Og så kan du reise hjem i helger/noen dager i uken.. Men mer informasjon kan du få hos barneværnstjenesten... Selv om de kanskje er litt for tullete i noen situasjoner er de der likevel for deg.....

Jeg har selv fått tilbud om dette som sagt, men valgt å la andre få den muligheten som trenger det mer enn hva jeg gjør... Jeg er veldig sånn pliktoppfyllende, og har en samboer som har sønn også fra tidligere forhold som jeg må forholde meg til....

Jeg vet ikke hvor gammel du er, eller hvor du holder til?? Men om du skulle føle for det å sende meg en mail - Bare gi beskjed så kan jeg utlevere min e-post adresse...

Og du får i tilegg engangstønad på ca 35.000 - Og hvis du eventuelt får hjelp med leilighet ( ikke kollektiv, men hybel ca ) så har du krav på bostøtte så lenge du har husleiekontrakt.. Så det er mye du har rettigheter på, men ta kontakt med NAV også.. :=)

Takk for det... :) Håper ting løser seg her også... :) Litt knute på trådene innimellom, men sånn er det bare..! Hormoner er litt på tur om dagen.. (=

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...