snartmammapåny Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Vi skal på ferie til USA, Florida. Mini er 3 år og vi kommer nok til å kjøre en del taxi. Her hjemme sitter han fortsatt i bakovervendt bilstol, og det kommer han nok til å gjøre en stund til. Hvordan er trafikksikringen av barn i bil der borte? Har taxiene barneseter? Eller er det fri flyt og gjør som man vil...?
Gjest ->>- Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Rimelig fri flyt. En treåring (som er over 15 kg, men det er de jo ofte) kan jo sitte i bilens egne seler med pute her til lands, selv om det ikke er optimalt. Dere kan kjøpe en pute for en hundrings på WalMart når dere kommer dit.
Tokatter_USA Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Er det fri flyt i Florida, pila? Her i Iowa er det regler. og barn må være sikret i bilseter. De skal være i bakovervendt bilstol til de er ett år eller 20 pund (tror jeg). Jeg er ikke helt sikker på loven etter det, men vi har fulgt anbefalingen, i hvert fall, som var at barnet skulle sitte i forovervendt bilsete til hun var vokst høyere enn der skulderstroppene startet. Deretter kjøpte vi et løst sete (pute med rygg) på Wal-Mart til $50. Det er det hun bruker nå, fem år gammel. Når hun er ca. seks år eller tilsvarende vekt/høyde, kan ryggen tas av. En venninne av meg ble stoppet av politiet da de så at seksåringen hennes ikke satt fastspent i bilstolen sin. Men hun fikk nok bare en advarsel. Datteren fikk en støkk og vrir seg ikke ut mer!
shari_z Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Jeg er enig i Tokatter, jeg. Tror heller ikke det er fri flytt. HI, du kan lese mer om reglene i Florida her: http://www.dmvflorida.org/seat-belt-laws.shtml
It's all about me Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Bakovervendte bilstoler finnes ikke og om taxiene har aner jeg ikke, men de bilutleien har er elendige. Hadde kjøpt en beltestol der nede på Target, de er ganske rimlige.
Pirkeanonym Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Aner ikke når det kommer til taxiene, men bilutleiefirmaene som vi har brukt har alltid hatt skikkelige stoler, dog ikke bakovervendt.
Gjest ->>- Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 Jeg har i hvert fall aldri klart å oppdrive taxi med barnesete der, og heller ikke fått bakovervendte seter hos utleiere. Rimelig sikker på at reglene ikke gjelder taxier. Men eget WalMart-sete bør jo funke greit til treåring.
It's all about me Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Ikke Avis i New Orleans iallfall. Stolene de har er elgamle, slitte og er bare et skall med seler på.
Pirkeanonym Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 Sådumt. Vi har leid bil i Orlando og Miami, tror at vi brukte europcar begge stedene.
It's all about me Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 Vi skal nedover igjen om en stund og kommer da til å ta med seter til de to minste ungene og kjøpe beltestol til eldtemann. Stoler ikke på utleiesetene en gang til.
shari_z Skrevet 28. januar 2010 #12 Skrevet 28. januar 2010 Skal bare si at bakovervendte stoler finnes, Britax Marathon er den mest solgte og brukes bakovervendt. Andre Britax modeller for de minste barna (opp til 3-4 år gammel) kan brukes bakovervendte. Og søsteren min har sine barn bakovervendt lenge (til å være amerikaner, da), hun og, men har brukt et annet merke. Om taxier har bakovervendte eller ikke, vet jeg ikke noe om. Tviler på det, ja, for det er ikke økonomisk for dem å ha begge typer stoler. Og lånestoler kan jeg tenke meg er elendige. Jeg måtte få en lånestol av Lufthansa i fjor sommer da bagasjen vår ble borte, og dermed bilstolen, og den vi fikk var ikke toppkvalitet og velbrukt (les: æsj, men bedre enn ingen stol). MEN, den kunne brukes bakovervendt, og det gjorde vi. Heldigvis ble bagasjen vår levert på døra neste kveld, så ble bare turen hjem i lånestolen.
snartmammapåny Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 28. januar 2010 Tusen takk for mange gode svar folkens Tror nok vi enten satser på å ta med pute med rygg i kofferten bortover, eller kjøper en billig der borte Takk for godt tips
*Rutletutt* Skrevet 28. januar 2010 #14 Skrevet 28. januar 2010 da vivar der nede i april i fjor kjøpte vi bakovervent dete på walmart til jenta på 20 mnd. Vi hadde leiebil og fant ut det var billigere å kjøpe sete til henne enn å leie. Gutten på 4,5 år kjøpte vi pute til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå