Gå til innhold

Ved misstanke om seksuelle overgrep mot barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok det forklarer jo men jeg hadde nok løyvet på meg/barnet en influensa, ferietur eller noe for å få dratt ut tiden. Synes også det rådet om å fiske selv var snålt.. håper dette innlegget bare er tull.. For en forferdelig situasjon :(

16.13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutte å spøre selv ja, tror det er en gor ide.

Satt nett å spiste middag, da spurte jeg barnet mitt hva det hadde gjort i helgen sammen med bf,om noen hadde vært stygge med henne. Da sa hun "ja, pappa spiste på bæsjerompen min." Da sa jeg "hæ,hvorfor gjorde pappa det.".. Hvorpå barnet svarer "forde han var lei seg".

Så tror jeg at jeg skal holde kjeft, å la fagfolk stå for resten av utspørringen.

Vet de "symptomene" nevnt lenger oppe,trenger ikke å bety missbruk. Det kan ha med alder, at hun bor her en uke og der en uke osv. At hun ikke klarer å slå seg til ro.

Er så frustrerende og,det med sårheten. Hun er aldri sår hos meg, her bades hun annenhver dag og smøres. Og vaskes med klut nedentil,de dagene hun ikke bader.

Og bare for å få sakt det. Så er ikke dettte ett tulle innlegg, til deg som "håpet" at det var det.

HI

Skrevet

Slike kommentarer fra barn trenger ikke bety noe som helst, så få noen med profesjonell kompetanse til å se på henne.

Jeg forstår bekymringen, og forstår det er frustrerende at det later til å være vanskelig å få hjelp. Men desverre er det slik at det skal litt hard skyts til for å bli tatt alvorlig av enkelte politifolk, leger og barnevernansatte. Så grip ondet ved roten.

En annen ting jeg råder deg er å virkelig konfrontere ham med sårheten når hun har vært hos ham, uten å nevne dine mistanker, men si: nå har jeg sett meg lei på dette, og dette her MÅ du ta tak i, hvis ikke så melder jeg deg for omsorgsvikt. Forklar: slik og sånn vaskes hun, hvor ofte og krev at han skifter undertøy daglig.

Godt mulig den vekkeren er nok til å løse hele problemet hvis det kun er hyigenen som er problemet, men gjør det fast og bestemt, ansikt til ansikt for å få hans reaksjon.

Skrevet

Til HI ang 18:19 innlegget ditt...Altså..Hvor mange fler bevis vil du ha?

-t-

Skrevet

enig! ring å KREV å bli hørt.. man kan ikke bare gå å tro når det gjelder slike ting!!!!! hadde saksøkt kommunen om jeg ikke hadde blitt tatt alvårlig i en slik sak som dette. er snakk om ett lite barn, og hver minste misstanke bør undersøkes grundig!!!!!

Skrevet

Lurer egentlig på om dette ER et tulleinnlegg. Står jo på stedet hvil her........

Jeg hadde tatt barnet med til hs, lagt henne på bordet og bedt henne hente en barnelege også, og sagt at nå har jeg ventet altfor lenge....

Jeg går ikke herfra før noen har undersøkt/snakket med henne!!!

Sånn!!!!

Skrevet

Jeg har også fulgt denne tråden og synes det lukter litt muffens....

Så spørsmålet mitt til deg, Hi, lyder som følger:

Hvorfor har du ikke tatt henne med til legen din? En lege er den eneste kvalifiserte til å ta tak i dette som du har tilgjenglig akkurat NÅ.

Hvorfor ikke benytte det av det dersom mistankene dine er reelle?

Skrevet

* HVorfor ikke benytte deg av det....

Skrevet

Jeg synes også dette virker litt merkelig!

Hadde det vært mitt barn, hadde jeg virkelig ikke ventet så lenge på at noe skulle bli gjort! Jeg hadde krevd full undersøkelse av barnet, og hjelp av en barnepsykolog som skulle snakket med barnet!

Synes det virker helt idiotisk at barnashus, eller hvem det var, ba deg om å snakke med barnet selv, og fiske fram informasjon. Du er ikke kvalifisert nok til det..

Nei, jeg begynner å tro mer og mer på at dette er et tulleinnlegg... Et SYKT SYKT tulleinnlegg.

Ingen mor ville sendt ungen sin til den personen man mistenker å mishandle sitt eget barn. Om det er en lov som sier at man ikke kan holde barnet borte fra far, ja da hadde jeg jammen meg funnet på en og annen unnskyldning til å holde det hjemme.. Æsj!

Skrevet

Min mor lot meg fortsette å bo hos far i tre år etter at hennes mor tok ham på "fersken". Hun trodde nemlig mer på sin x enn sin egen mors ord :( Så at en mor er i tvil om hvordan hun skal håndtere en slik sak er troverdig for meg. Mest sannsynlig vil hun ikke selv tro at det er noe så galt som misbruk.

Skrevet

Dette er ikke et tulle innlegg. Men jeg skal selvfølgelig ikke tvinge dere til å tro det jeg skriver.

Jeg har siden jeg skrev første innlegg, sotte i telefonen omtrent hver eneste dag. For å få folk til å høre meg, hvor skal jeg ringe osv. Men møter bare veggen alle steder. Mulig jeg ikke klarer å legge ting riktig frem, og at det er derfor jeg ikke blir hørt.

Og det er faktisk sant at Barnehuset ba meg fiske etter evt ledetråder hos barnet.

Er ikke alle som er like flinke i snakketøyet.

HI

Skrevet

Huff. Det er utrolig vanskelig :( For hvem vil vel tro noe slikt om barnets far, og for det andre, hvordan finne ut hva som virkelig skjer.

De minste klarer jo ikke ordlegge seg tydelig og har ikke de samme begrepene som oss voksne... og ingen vil involvere seg i slike saker for det er vanskelig å bevise ting og man får mye pepper hvis det viser seg at man tok feil.

Har du snakket med dette stedet:

http://www.incest80057000.no/hvem_incestsentre.php

Jeg tror de fleste som jobber der, i likhet med meg, selv har opplevd overgrep og derfor kan mye om temaet.

Skrevet

Hei!

Jeg har lest gjennom alle innleggene her og vil bare si at jeg håper du finner fort utav dette. Ikke kjekt å gå å bekjymre seg for dattera si, men også å gjøre det verre enn det det kanskje kan være! Venter på oppdatering fra deg ettehvert!.

Skrevet

Helt tragisk at du ikke blir hørt! Det er liksom barnevernet, barnehuset osv som skal være der for å hjelpe. Man skal ikke behøve å streve så sårt etter hjelp! Skjønner du er fortvilet. Det må være et mareritt.

Jeg tror det er veldig vitig at du forteller hva datteren din sier at skjer hos bf. En treåring finner ikke på slike ting uten videre. Jeg mener dette er mer enn nok av beviser for at far skulle bli satt skikkelig under lupen av alle mulige forskjellige distanser. Hadde det vært meg i din situasjon hadde jeg ikke lengre vært i tivil om at det er seksuelle overgrep det er snakk om, og jeg hadde aldri sendt barnet til far igjen! Håper du også har skjønt at det er snakk om mye mer enn dårlig hygeine?

Skrevet

Da bør du få hjelp av en du kjenner og stoler på at kan holde tett om saken til å hjelpe deg med telefoneringen. Kan være vanskelig å legge frem ting så de i andre enden forstår alvoret, spesielt dersom man er opprørt og frustrert. Har du ikke en kollega, venninne, familiemedlem som du er 100% trygg på og som kan hjelpe deg med å "nå frem"?

Skrevet

Hei.

Jeg har ikke snakket med dette stedet. Hittil har jeg snakket med legevakt,politi,barnas hus, barnevernet og helsesøster.

Men takk for tipset. Holder på å lese der inne nå. Manner meg opp til å ta en tlf dit.

Har og ringt tilbake til barnehuset, men fikk selvfølgelig ikke snakket med han jeg skulle snakke med. Så venter igjen,på at de skal ringe tilbake.

HI

Skrevet

Nå har jeg fulgt mye med denne saken, den er såpass grusom. Men, jeg skjønner HI også. Det var ikke lenge siden, at det var en sak om Barna hus. De gikk ut med det, at de hadde nesten ingenting å gjøre. Barna kom ikke til de, eller at barna ble ikke oppfanget. Det er mange mange barn rundt omkring Norges land som blir misbrukt, men hvor disse barna blir bare glemt. Når du så kommer med en virkelig sak, vet de ikke hvordan de skal takle dette. Spørr du meg så er det helt sprøtt. Jeg hadde nesten gått via media som anonym, eller hadde gått til dep. Da hadde saken helt sikkert fått annet bip.

Skrevet

Har i dag snakket med SMIH, de hørte på meg og forstod meg og mine bekymringer. Fortalte de at jeg hadde ringt rundt i 2 uker nå, uten å komme noen steder, og da ble det "fart" i sakene. Barnehuset ringte meg ihvertfall tilbake..

Jeg fikk og komme å snakke med en som jobber på SMIH. Fikk da forklart hvorfor ingen vil snakke med mitt barn. For det er ikke lov,med mindre det er tydlig hva som foregår, og saken blir annmeldt. Så saken må annmeldes,hvis jeg skal få fagfolk til å snakke med barnet. Så her fiskes det fremdeles, men med uskyldige tegninger som vi tegner sammen,mens vi prater og koser oss.

Det er grunn til bekymring, men ikke nok til å kunne annmelde. Det er jo en ganske alvorlig sak.

Fortalte og vedkommende jeg møtte i dag, hva jeg hadde fått beskjed om fra BV. Og det var bare tull, er det en bekymrings melding, så skal de ta seg av den. Så de skulle kontakte bv for meg,hvis jeg ønsket det.

Skal snakke med de på SMIH igjen i måren,høre om de kan snakke med bv for meg, evt sende en begymringsmelding til de og se om jeg kan få holdt igjen barnet fra sammvær på lovlig grunnlag, som går på hygiene,omsorgssvikt.

HI

Skrevet

Jeg har også fulgt med denne saken her inne, og håper det er greit, HI, at jeg kommer med et innspill?

Jeg vil faktisk råde deg til å slutte å "diskutere" dette med oss damer her inne som du ikke kjenner. Vi synes og vi mener og har våre egne erfaringer, men vi kjenner ikke deg, barnet ditt eller bf. Er dette mer uskyldig enn du frykter, kan det være veldig skadelig for dere alle tre at mange her inne hausser saken opp. Er det snakk om misbruk, er du uansett på rett vei nå.

Vær så snill og støtt deg til "virkelige" mennesker rundt deg. Så kan du heller oppdatere oss "virtuelle venner" når du har kommet til bunns i saken.

Det er heller ikke denne "avstandsomsorgen" vi prøver å gi som du virkelig trenger nå. Du trenger noen om faktisk er der for deg . ikke bare når vi tilfeldigvis er logget på.

Håper du skjønner at jeg mener dette godt. Jeg merker at jeg engasjerer meg og ser at det er mange her inne som gjør det. Men fordi vi ikke kjenner deg, blir vi på en måte kikkere inn i livet ditt. Du må selv kjenne eter om det er det du trenger akkurat nå.

Skrevet

Her i kommunen hvor jeg bor vil barnevernet helst sitte i fred inne på kontoret sitt uten å gjøre noe, og gjør de noe er det å vitne mot(!) barnevernet i andre kommuner! Jada, flotte barnevernet! Men det er heldigvis ikke slik overalt! Håper det ordner seg for deg og ikke minst barnet ditt HI!

Skrevet

Her synes jeg du skal stå på ditt.. Synes hele historien er meget suspekt! Er jo flere ting som barnet har sagt som høres veldig merkelig ut!

Og man skal stole på magefølelsen!!

At det er dårlig hygiene tror jeg ikke en tøddel på... Unger som ikke bruker bleie blir ikke såre om de så ikke dusjer på en uke!

Skrevet

Skjønner hva du mener. Men tør liksom ikke å snakke om det til folk som kjenner oss, har heller ikke så mange gode venner som jeg kan snakke med.

Derfor jeg har skrevet det her, for da er jeg helt anonym og har liksom noen å snakke med.

Men skjønner godt hva du mener. Hadde vært bedre å snakket med folk rundt meg, gode venner.

Men det er såpass alvorlig, så jeg er redd bf skal bli forhåndsdømt,hvis det plutselig skulle komme ut på bygda.

Men skal prøve å ligge litt lavt her inne, til jeg har fått et endelig svar på hva det går i.

Er jo en del her inne,som ikke tror meg. Og det sliter på også.

Men takk til alle dere som har kommet med gode ord og varme tanker de siste 2 ukene.

Hilsen

HI

Skrevet

Kjære Hi.

Jeg skrev lenger oppe at jeg trodde dette var et tulleinnlegg.

Begynner nå å tro at du snakker sant. Virket bare så på stedet hvil hele tiden, så kanskje ikke så rart at man lurer. Er jo mange som tuller om alvorlige ting også, her inne. Noen tullet om kreft en gang, så.....

Håper du kan tilgi meg. Syns du har vært kjempeflink :)

Stor klem fra meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...