Gå til innhold

Ved misstanke om seksuelle overgrep mot barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg kontakte lege først, eller er det andre steder jeg skal ringe?

Er ikke sikker i min sak, men begynner å bli litt bekymmret. Da barnet alltid er sår nedentil og har vondt når det kommer hjem til meg, etter samvær med far.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakta, de skal ha kvalifiserte mennesker på jobb til å håndtere slike saker. Voldtektsmottak el.

Skrevet

Å herregud nå fikk jeg helt vondt i meg.. Godt at du tar det alvorlig, bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite..

Kommer ikke til å få sove i natt jeg nå...:( Håper det er falsk alarm!

Skrevet

Jeg håper mine mistanker er feil. Vil ikke tro så vondt om en person.

Mulig de bare har dårlig hygiene når barnet er hos far, håper det "bare" er det.

Men barnet er like sår nedentil hver gang når det kommer hjem fra far. Og det har vondt nedentil, vondt å tisse og vondt i rompa.

Har tatt bilde, som viser hvor sår barnet er etter samvær med far.

Jeg driver nå å smører for fult, sånn at det skal bli godt igjen.

Skrevet

Hvor gammelt er barnet da? Omsorgsvikt uansett spørr du meg, og grunn til bekymring. Ditt barn?

Skrevet

Herregud, finn å en god unnskyldning til at barnet ikke kan dra neste gang.. Og sjekk dette så godt du kan med en gang!!! Legesjekk, evt spør forsiktig, eller få fagfolk til å snakke med barnet for å prøve å lirke noe ut av det. Hvor gammelt er barnet? Ingenting er verre enn seksuelt misbruk av abrn- gjør alt du kan for å beskytte den lille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Ta kontakt med fastlegen til barnet og fortell om dine mistanker. Fastlegen kan da ta en overfladisk titt på barnet. Hvis legen også mistenker overgrep så skal det tas prøver på en spesiell måte. Håper virkelig det ikke er noe i dette!

Skrevet

Barnet er straks 3 år.

Nettopp snakket med legevakten, å det var en "god" prat. Var godt å preike med noen om det. Men de ba meg ringe politiet, fortelle de om mine misstanker, også kunne de igjen fortelle meg hva jeg evt skulle gjøre next. Hvis de ikke kunne hjelpe, så skulle jeg ringe barnevernet.

Skal se etter sår nedentil i måren. Hvis barnet bare var rødt nedentil, så kunne mine misstanker være feil. Men de skjønnte mine bekymmringer.

HI

Skrevet

Dette var det vondeste jeg har hørt på leng, skikkelig trist. Så et barn som er bare 3 år, gråter for barnet...

Skrevet

Å herregud, masse lykke til, håper inderlig at du tar feil.

Skrevet

Du må bestille akutt time hos legevakten med en gang. Dette er såpass alvorlig at det er nødt til å sjekkes av lege. Har du sett om det er noen forandringer i underlivet til barnet, annet enn at hun er sår? Uansett bør du ta kontakt med lege evt helsesøster.

Stakkars barnet, ble skikkelig bekymret og trist da jeg leste dette.

Skrevet

Har nå snakket med Politiet. Skal inn til samtale med de i måren tidlig. Også skal vi på legevakten for sjekk.

De ville ikke at jeg skulle vekke barnet, å kjøre innover nå. Og det vil egentlig ikke jeg heller.

Så da får jeg det bekreftet eller avkreftet i måren. Det skal bli godt. Håper det "kun" er dårlig hygiene,selv om det er gale nok.

HI

Skrevet

HUsk å oppdatere oss !

Lykke til =)

Skrevet

åh.... tårene triller her. Håper så inderlig at det er dårlig hygiene. Uff, helt vondt inni meg nå. :( Vær så snill å oppdater oss! Men skjønner og at det kan være vanskelig om det viser seg å være stygge ting.

AHRG!!! At folk ikke kan la barn få være i fred....

Skrevet

Nå synes jeg folk overdriver en smule her, for alt dere vet kan det være at han er for sen med å skifte bleie og derfor barnet blir sårt?? Eller han kan bruke såpe hun reagerer på.

Men det er jo uansett greit å være på den sikre siden da. For en vet jo aldri.

Lykke til, håper virkelig det ikke er noe galt fatt!

:)

Skrevet

Jeg syns det höres bra ut at du ts tar dette på allvor, og ikke bare tenker at du kanskje overdriver. Veldig bra!

Skrevet

Huff, jeg glemte å skrive at jeg selvsagt håper det ikke er noe sånt likevel! Og for en vanskelig og grusom sits det må väre for deg ts.

Skrevet

hei. Har dere vært på legevakten nå? Håper det gikk bra,

Oppdater gjerne. :)

Skrevet

Hei.

Poltiet bar meg ringe Barnehuset, og ta en prat med de.

Barnashus ba meg "fiske" litt hos barnet, for å se om barnet selv kunne fortelle noe. Også skulle jeg ringe tilbake å fortelle hva som ble sakt, også skulle de vurdere om det var grunn til begymring og evt undersøkelse. Prøvde å "fiske" litt i går kveld, å det var ikke det jeg ville høre,jeg fikk høre. Men skal prøve igjen i dag, mulig jeg "la ordene i munnen" på barnet. Så foreløpig, så slapper litt av.

Spurte barnet om pappa pleide å smøre krem nedentil (mens jeg selv smurte), fikk da til svar at han ikke hadde noe å smøre med,men han fant frem håndkle.

Sa da til barnet at Da må du be pappa om å smøre deg, for du er så sår.

Spurte og barnet om det hadde badet i stampen/badekar, når det var hos bf, fikk nei. (fikk ja,etter å ha spurt 4-5 ganger)

Jeg sa da til barnet at det er viktig at du bader, for du er så sår. Mamma liker ikke at du er så rød.Noen som er stygg med deg? - Ja,mannen slår meg her, også tok barnet hånden mellom beina. Hvem som slår deg? Hvorpå barnet sa et navn jeg ikke skjønte. Da svarte jeg med at ingen har lov til å slå deg,eller være slem med deg. Og barnet sa da: også får jeg propp i rompen når jeg sitter i sofaen. Propp i rompen? når du sitter i sofaen eller på fanget til pappa? Jeg får propp i rompen når jeg sitter på fanget til pappa.

Skal prøve igjen i kveld, redd jeg har lagt for mye ord i munnen på barnet. Men skal og ringe tilbake til Barnehuset og fortelle. Så ser de om det er grunn til begymring eller ikke.

Dette barnet har vært bleiefri i 1 år nå. Så det er ikke bleien, sårheten kommer av.

Barnet har vært hos meg i noen dager nå, å er ikke lenger sår.

HI

Skrevet

Nei huuuff, propp i rumpa- hva annet kan det bety..? Herregud, stakkar liten. Du må fiske forsiktig, spørre om det er noe hun synes er vondt som blir gjort med henne, og forsikre om at hun må og kan fortelle alt til deg, uansett hva. Hold henne vekk fra faren, vær så snill, til dere har avklart hva dette skyldes! Kanskje faren truer henne til å ikke si noe, eller sier at dette er vanlig å gjøre-HVIS noe skjer. Så du må lirke veldig forsiktig. Si at ingen skal få gjøre henne vondt. og spør mer omhvem som slår der nede- og hvorfor? når? stakkar stakkar liten om noe har hendt, alle som rører barn på den måten burde blitt flådd levende. det er det verste jeg hører. Bra du tar tak i det på alle måter. Om du ikke får noe mer ut av barnet ville jeg likevel gått videremed dette og fått fagfolk tilå snakke emd barnet. Du skulle spurt videre om dette med proppen.. har lege sett på barnet? det må også gjøres..

og- hvis ingenting kommer ut av dine undersøkelser og du blir tvunget til å sende barnet dit igjen, ville jeg gått så langt som å spionere når barnet er hos faren/skjult båndopptaker ell.l..

Skrevet

Uffa meg, skal være enig i at det ikke høres særlig bra ut det hun sier :o(. Håper inderlig dette har en naturlig og mer harmløs forklaring. Oppdater gjerne. Og du, beundrer deg for at du tar barnet ditt alvorlig og heller sjekker en gang for mye en konkluderer med at det må være feil. Klem og lykke til.

Skrevet

Arg, blir sint når jeg leser dette. Oppdater oss HI, fortell oss hvordan det går. Stakkars liten.

Skrevet

All grunn til å ta dette seriøst. Og for Guds skyld, ikke la barnet være mer hos far!!!!!!!!!

Får helt vondt inni meg. Ingen 3-åring finner på å si at h*n har fått propp i rumpa sånn uten videre. Eller at h*n har blitt slått der nede. Dette ville jeg tolket som seksuelt misbruk. Jeg hadde aldri sendt barnet mitt til far igjen!!! (før alt hadde vært helt avklart i alle fall!) Hadde aldri hatt hjerte til å sende barnet mitt dit og vist om hva barnet muligens ble utsatt for.

Men siden denne mannen er er faren til barnet ditt, så har du vel kjent han. Er han typen som kunne gjort noe slikt?

Skrevet

De aller fleste overgripere er ikke typen til det. Det som er så kjipt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...