*tankefull* Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Er ny her nå, men har vært her 2 ganger tidligere, 6 år siden sist, da var det også unge jenter 20-25 år som tittet innom og måtte kritisere og komme med mye rart ang oss modne mødre/prøvere......blir så lei av dette....40 åringer nå for tiden er ikke som 40 åringene var for 20-25 år siden, se hvor opptatt folk er av kosthold, helse, trim og ikke minst utseende.....Og ja, jeg farger også håret, trimmer, spiser sunt osv....gjør det jo for mitt eget velvære. Skjønner det var ok å få barn når man er over 40, HVIS du ikke hadde noen fra før el. hadde møtt en ny mann, ingen av disse gjelder meg, har samme mann som jeg har hatt i 20 år, og plutselig kom bare lysten på et barn til i en alder av 42, trodde ikke jeg skulle få slike tanker igjen......minstejenta ble 5 år i jula(har flere barn også) Føler jeg har masse å gi enda, og lillemor maser om at hun vil bli storesøster....så vi får se, har ikke planer om å prøve på dette veldig lenge, blir jeg ikke gravid innen noen få mnd, så er det ikke meningen at jeg skal bli det heller.... Dere unge jenter, dere vet jo ikke hvordan livet deres vil bli, hva dere selv tenker om saken når dere er 40....vent og se .....jaja, nå har jeg forklart hvorfor jeg ønsker et barn til....
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Nei, folk velger for seg og sine! Greit man kanskje ikke bør få barn etter fylte 45-50 år, men er man supersprek så hvorfor ikke. Finnes late og uduglige 20-åringer, syke osv. Så dette er like individuelt som alt annet. Men klart når man er 20 år så er jo 40 år fryktlig gammelt, men en dag blir kanskje de også 40 år, og da skjønner de hvor fryktelig usaklige og barnslige de var som småtroll på 20 år!!!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Nei, vi bør gratulere dere; kvinner over 40 som blir gravide:) Jeg tenker at så lenge en kvinne er fruktbar og ønsker å bære frem barn, så er det greitt å få barn. Går ikke an å kritisere eller sette aldersgrense på det; at f. eks kvinner over 45 ikke bør få barn etc. Hvis en 45-åring blir gravid, må hun kunne bære frem barnet på lik linje med en 25-åring. Det skal ikke være sånn at du MÅ ta abort hvis du blir gravid som 47-åring. Veldig mange kvinner er friske og sunne og gjennomsnittlig levealder er 82 år. Dessuten lever kvinner som får barn sent i livet, lenger. Drit i surmagede unge kvinner som kritiserer voksne damer som blir gravide. Når de kommer i 40-årene, så vil de skifte mening og ønske seg barn selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå