:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 kan man drikke så mye man vil av det? og er det sunt? småen har fått helt dilla. det er det beste han har smakt noen gang tror jeg. men jeg har hørt at det er sundt med ett glass og at man ikke burde drikke mer. noen som vet?
Anne-B. Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Tror ett glass er nok, det er regelen her i huset. Men det er vel mest fordi ellers hadde vi ruinert oss på Biola om alle skulle drikke så mye de ville.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2010 hehe... det er et godt poeng kanskje det er derfor jeg har fått det for meg også. at noen har sakt det til meg når jeg var yngre, at jeg bare kunne ta ett glass. også var det fordi det ble dyrt om alle drakk så mye... hehe
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 For at biola skal ha den gode effekten på magen så holder det å drikke et glass om dagen. Det har nok ikke noe å si om man drikker mer, men det blir jo en smule dyrt i lengden. Mini her får et glass til frokost og et glass til kvelds. Hun kunne sikkert ha drukket MYE mer hadde hun fått lov.
flypapir Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Svigerfar jobber i mattilsynet og har vært på kurs hvor de omtalte biola. Der lærte han at biola er bra, men kun ett glass om dagen. Han forklarte meg også hvorfor, men det husker jeg selvsagt ikke nå..
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Til gutten min sier jeg alltid at "Et glass biola for dagen er godt for magen" og han godtar det - at et glass er nok. :-) Så føyer jeg til noe jeg klippet fra Biola sin nettside: "Kan jeg få for mye Biola? : Biolabakteriene er en naturlige bakterier i kroppens bakterieflora, og det er ikke vist skadelige effekter av et høyt inntak. Det er gjort omfattende studier som viser at disse bakteriene er trygge. Ut ifra et ”føre var-prinsipp” har norske myndigheter utarbeidet en spesiell anbefaling til barn under 3 år der disse anbefales å innta maksimalt én porsjon mat eller drikke med probiotiske bakterier om dagen. Det er imidlertid viktig å ha et balansert kosthold for å sikre kroppen alle næringsstoffene i løpet av dagen. Blir det svært mye av en type matvarer, for eksempel melk eller juice, vil det være mindre plass til annen mat som gir oss andre næringsstoffer. En halv liter meieriprodukter (melk, syrnet melk og yoghurt) om dagen vil gi et tilstrekkelig inntak av melkens næringsstoffer og samtidig gi god plass til annen næringsrik mat i kosten. Én desiliter Biola (et lite glass drikke eller ett beger yoghurt) vil gi tilstrekkelig mengde av de gunstige Biolabakteriene for å gi helseeffekt. "
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2010 oj... hehe.. han har fått ganske mye mer en ett glass i dag. jeg sa "om du drikker mer nå kan det godt hende at du får vondt i magen. er det så godt at det er verd å få vondt i magen?" og da svarte han "ja" hehe.. men jeg har ikke merket noe enda og nå sover han jo. men da skal vi være litt mer forsiktige en annen dag
Gjest sug lut Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 Takk til Deilige Dorris, det var greit å vite at det var de minste det var viktigst å begrense for. Jeg har nettopp kommet inn fra måneskinnstur på ski i trollskog og er tørst på den nydelige jordbærbiolaen i kjøleskapet.... skal nok bevilge meg minst to glass.
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 Just call me Dorris. Deilig Google Dorris. :-P
Gjest sug lut Skrevet 27. januar 2010 #10 Skrevet 27. januar 2010 Så fantastisk å kunne si en av disse to setningene: Just call med Dorris, eller Just call me deilig. Du er antakelig sånn Betty Page pinup-dame med dritkult femtitalls-bikini. Blir ikke helt samme schwung over Just call me lut.
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #11 Skrevet 27. januar 2010 Nei, nei, men til gjengjeld får man lutefisk-assosiasjoner, og det er litt swung over det da. Litt sånn Jiggely-jiggely. :-P Og, ja, jeg har 50-tallsbikini. Men det stopper der.. :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. januar 2010 #12 Skrevet 27. januar 2010 Det finnes ikke tilstrekkelig dokumentasjon omkring sikkerheten ved å gi barn mat med LGG-bakterier flere ganger daglig over en lengre periode. På bakgrunn av dette anbefaler Mattilsynet at produkter tilsatt LGG ikke bør gis til barn under ett år. For barn i alderen 1-3 år bør yoghurt med LGG begrenses til ett lite beger per dag. http://www.helse-og-velferdsetaten.oslo.kommune.no/getfile.php/helse-%20og%20velferdsetaten%20(HEV)/Internett%20(HEV)/Dokumenter/dokument/folkehelse/Barn%20og%20yoghurt%20juni%202008.pdf Litt mer google-info (LGG er altså den probiotiske bakterien som finnes i bla. Biola)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå