Gå til innhold

"Mamma, liker du pikker"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når lærer de å si r riktig? He he. Vi snakket om urter i maten, og slik ble altså toåringens spørsmål til meg. Håper ikke hun går i barnehagen og sier "mamma / pappa liker pikker!" :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, heldigvis har det hørt alle mulige varrianter av ord i barnehagen! :) Va er "pikker" da?

Skrevet

Huff, ble litt flau etter at jeg hadde skrevet dette, det var jo fryktelig vulgært også da.. men måtte så le da hun sa det!

Ordet hun sa er et annet ord for det mannlige kjønnsorgan (for å si det pent).

Skrevet

Jeg vet hva pikk betyr ;) men jeg lurer på hva hun mente og si!? :)

Skrevet

He he dette blir verre og verre!! Hun mente å si "prikk". Derfor jeg lurte på når de begynte å si "r"-ene ordentlig.. Kanskje vi skal begynne å kalle urtene i maten "flekk", det kan vel ikke misforståes..

Skrevet

hehe.....her i huset sier 2åringen:

Mamma, vaske me kuken :D

oversatt:

Mamma vasker med kluten :D

prøver å rette på han å si at dette er en VASKEKLUT, men da gjentar han bare å sier vaskekuk :D

Så jeg vet at klut er ikke ett ord vi sier uten om hjemmet, fordi han hermer etter alt jeg sier :)

Skrevet

Sistah*G07*J09*: Flott det ikke bare er hos oss!! Klutproblemet har vi sluppet, for pappaen er engelsk og vi sier oftest cloth..

Skrevet

Hehe:) for noen mnd siden kunne ikke datteren min si flytte, så da blei det fitte... Og når vi var på butikken skreik hun fitta mamma..hehe.....

men plutselig kan dem si det riktig... hehe.....

Skrevet

Heh, vi har hatt eit par slike vi og... Om nokon prikar i eitt eller anna blir det og "pikkar". Men eg synest den aller beste var ein periode då lille ville at vi skulle "fitte" bleie ;D No seier ho heldigvis "fifte", og det er hakket bedre...

Skrevet

Liten trykkleif der. "om nokon pirkar i eitt eller anna...", skulle det stå.

Jenta vår har forresten sagt R sidan ho begynte å snakke (ho er definitivt vestlending, har ein klar og tydeleg skarre-r), men i enkelte kombinasjonar PRIKK f.eks. blir det vanskeleg :o)

Rulle-r er vel og vanskelegare enn skarre-r.

Skrevet

Og jenta til veninna mi snakka konsekvent om "pulepenn" :o)

Skrevet

haha. i jula lærte jenta mi seg å si nisse - eller "tisse". Og var full av begeistring på kjøpesenter. "Mamma tisse, mamma tisse". Og stebestefar Gunnar er Kukar ;). Gutt er kukk.

Skrevet

Hehe. nå har vesla vannkopper, å hun sier pikk,pikk,pikk,pikk.osv å peker på prikkene sine..

Skrevet

"Mamma skal på pikken" sa Leah da farmor skulle passe henne..hahaha, neida svigermor, jeg skal ikke hjem å kose med sønnen din, jeg skal på BUTIKKEN og det er vanskelig å si:)

Nå har hun nettopp vært syk og skulle få en leke fra lekebutikken når hun hadde vært flink å ta all medisin..Så hun fotalte stolt til dagmamman sin at " i dag skal jeg få lekepikken". Men nå tar hun seg selv i det og sier veldig tydelig BUtikken :D

Skrevet

mini sier: jeg vil se på mikkes mus pulehus!

(mikkes mus klubbhus)

Skrevet

På pikken og kjøpe kukkegummi, her:-) Tyggegummi altså.

Skrevet

Hvor dum er du????? Tror ikke det er mange som ikke vet hva ordet pikk betyr. Dette var dagens! Eller månedens!

• 3 uker senere...
Skrevet

Småen vår uttaler frosk som "fåkka" (fucker/ fucket). Hehe :) Vittige disse små..

• 3 uker senere...
Skrevet

Til Leahpudding ..

Det sier jenta mi også :=)

"Kjøre på pikken" ... haha!

Skrevet

hehe ja de små sier så mye rart.

når vi kjøpte hus å var flyttet inn, så sa vi til han at dette er våres hus, men det klarte ikke han å si så han sto i innkjørselen vår å ropte: mamma, der e hore hus. når han skulle si: mamma,der e våres hus.

det kan man trygt si hva litt flaut, så vi bynte å si at det var huset vårt, da tok han det etter kort tid

Skrevet

hehe, kan bli mange situasjoner ja.. Jenta mi bruker de rosa gas-klutene.... da ho begynte sette navn på de ; var det ' josa kuk' hehe... litt pinlig på butikken. I barnehagen begynte de å kalle kluten "kosen" istedet.. Nå sier ho heldigvis klut. ;-)

Skrevet

Her er også kluten "kuken". Det er forøvrig også Gluggen i Mikkes klubbhus. Ellers ser hun på "fittemannen" som er Fantasiens flyttefolk. Og musefletter er musefetter.. Jaja. Det er vel bare tidsspørsmål før det kommer en pinlig situasjon i en eller annen butikk ;)

Skrevet

her sier faktisk jenta vake musa hvis vi skal skifte bleie.. tror det er tanta som er skyld i det.. er litt flaut hvis hu sier det i barnehagen:p

ellers sier hun fitte belle.. (skifte bleie) der jeg egentlig er fra er bælle baller så slekta syns jo det er så morro når hu sier det:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...