Gå til innhold

Flaskenekt....HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på snart 5 mnd som nekter å ta flaske. Merker at jeg begynner å bli litt desperat etter å kunne komme meg ut av huset alene (eller med bare storesøster) et par timer snart, er jo helt låst. Har nok kanskje ikke vært flink nok til å prøve flaske ofte nok til nå. Har prøvd ulike flasker og både mm og mme. Det har hendt at hun drikker litt, men ikke nok til å være et måltid.

I tillegg får hun helt "hetta" når jeg er borte (ute av huset). Hun hyler og hyler (høres ut som dødsangst omtrent...) og roer seg ikke før jeg kommer hjem. Ellers er hun veldig sosial og går gladlig fra fang til fang. Jeg kan fint forlate rommet hun er i, men hun senser fort hvis jeg ikke er hjemme.

Prøvde meg på julebord og tenkte hun ville ta flaske hvis hun var sulten nok og jeg ikke var der. Men det endte i 2,5 time rmed illskrik.... Da ga det seg fordi jeg kom hjem.

Dette er barn nummer 2, hadde ikke tilsvarende problem med første fordi hun tidlig trengte tillegg og vi fortsatte å gi det hver kveld.

Noen som har tips eller råd?

Håper hun vil spise litt grøt snart....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme problemet her. Vår førstefødte tok flaska som bare det, men frøkna nå, NEKTA!! bare tygget på den og ble til slutt så frustrert at det ble pupp til slutt... MEN, så reiste jeg på babyshop og kjøpte mange forskjellige flasker, også pumpa jeg meg, og prøvde en flaske om gangen. En kveld kom svigermor, og da prøvde jeg NUK flaske med latex tut,og svigermor, og jammen tok hun ikke flasken.. Denne tuten er liten og fin, og hun fikk tak på den liksom.. Hun vil fortsatt ikke ta smokk, men vi gir henne flaske hver kveld med mme nå. Flaske tømmes på null komma nix, og hun begynner så vidt å ta noen av de andre vi kjøpte også.. Men NUK er favoritten. Jeg kjøte den med disney-motiver på flaska, som de har på baby shop:)

Skrevet

Da skal jeg prøve den!

Jenta mi bare tygger på tuppen, slikker litt på og tuller. Får i seg nok til at hun ikke er veldig sulten, så sovner hun eller gidder ikke mer, og blir sulten igjen etter veldig kort tid. Fryktelig upraktisk, vil jo gjerne kunne gå lenger unna enn til postkassen, gjerne en gang før sommeren.

Skrevet

Eldstemann her ville ikke ha flaske. Prøvde utallige varianter av flasker og tutter, men ingenting gikk. Var litt desperate for vi skulle i bryllup og tante skulle være barnevakt. (Han var også 5 mnd.) Til slutt fant vi ut at han kunne drikke av shotsglass. Leverte ham hos tante med pumpemelk på flaske og shotsglass med tequila-merke.... ;-))

Det fungerte helt fint for en kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...