Mrs Smutt & Smilende Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Har hentet dette på Ammetåken.no : 5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra 9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra* 13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra 17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra 21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra ** 25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra *dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre. Lykke til alle sammen! Trøstet meg mye med denne forrige gang jeg var gravid og jaggu hjelper det litt denne gangen også! Kanskje vi kan holde den oppe?
mamma.for.2♡ Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 åh! Som jeg trengte å lese dette...! Er gravid for første gang, 5 uker på vei, og merker at det eneste jeg driver og søker og googler på nå er faren for å miste... Vi har valgt å ikke si noe til familie og venner helt ennå, da det ennå er veldig tidlig. Men konsekvensen da er jo at jeg har jo ingen å spørre om det jeg føler skjer i kroppen min er vanlig! Skal til legen på torsdag neste uke. Dagene har aldri gått så sakte som etter testen viste positiv.... aiaiai... Takk for dette Mr & Mrs Smith and Smule! Dette trengte jeg!!
kirvill Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Kjempeflott snille du! Førstegangs her også, 6+0 i dag. Har heldigvis kusina mi og rådføre meg med, i tillegg til mamma som kommer med sine mimringer Ellers venter vi med å fortelle særlig flere.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2010 Bare hyggelig! Er 5 uker på vei selv og dagene går utrooooolig saaaaakte. "Heldigvis" er jeg kvalm så jeg har symptomer ihvertfall:o) LYKKE TIL!!!
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Så bra! Lette faktisk etter dette igår. Er 6+0 i dag og etter å ha hatt SA, så håper jeg bare så veldig, veldig, veldig at det skal gå bra denne gangen. Har GU tirsdag, og kanskje er man så heldig å høre noe hjertelyd, slik at man kan slappe litt av og nyte magefølelsen.... Krysser fingrene!
Mamma 2010 Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 TAKK!! Det er så godt å lese fakta, man blir så engstelig av alle triste historier når det går galt. det går jo oftest greit når man er over de aller første ukene :) :) Er 8 +3 og er skikkelig utålmodig etter å komme over 12 uker. Jeg har både sett hjerteaktivitet og hørt den. Det var en god opplevelse. I går tror jeg også den værste kvalmen ga seg gitt, jippi !!!
mamman&prinsessene Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 Ja dette var godt. Tusen takk. Tror mange av oss trenger mer positive innlegg. Jeg er faktisk noen dager litt redd for å gå inn her i frykt for å bli engstelig av å lese ett eller annet. Det er såklart lov å skrive alt mulig her, men jeg føler at iblant sitter jeg å kverner på alle mulige ille scenarioer, og det gjør jo ikke noe godt for meg i det hele tatt. Skjer det noe fælt ønsker jeg iallefall å ta sorgen den dagen, nå vil jeg nyte og glede meg hvert sekund. Ønsker dere alle et gledefullt sangerskap :-)
Gjest Skrevet 30. januar 2010 #11 Skrevet 30. januar 2010 Har lest mye om blødning osv her inne, så denne var faktisk veldig beroligende:) er selv i uke 5 nå og har opplevd noe blødning i dag..livredd for å miste igjen!(spontan abort for et år siden) har allerede vært hos legen jeg:) sjekka at det ikke lå utenfor livmoren. håperhåperhåper at dette skal gå bra!!
Gjest Skrevet 31. januar 2010 #13 Skrevet 31. januar 2010 Jo bra det, men jeg som er under 30 (er straks 21) blir mer beroliget av denne: Abortrisiko Hvis et levende foster er til stede ved uke 8, er risikoen for fostertap de neste 20 ukene på 3%. For mødre under 30 år er tallet under 2%. For mødre over 40 år er tallet mellom 5-10%. Mors alder er svært avgjørende for forekomsten av spontanabort, en dansk undersøkelse viste at 13,5% av alle svangerskap endte med spontanabort. I aldersgruppen 20-24 år var risikoen 8,9%. I aldersgruppen 35 år var risikoen 20%, og i aldersgruppen over 44 år var risikoen 74,7%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå