septbaby09 Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Nå er jeg lei av mat annenhverr time stort sett hele døgnet, klikker snart, og urolig om natten mellom måltider. Så tenkte sien han blir 4 mnd om 1 uke skal jeg starte med en liten smaksprøve grøt, men lurer på hvilke...
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Jeg kjøpte først inn maisgrøt, men den skal blandes med melk (pes å drive og pumpe) og smaker grusomt Så her startet vi med Nestlé sin risgrøt med banan
Gjest Kira06 Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Jeg er akkurat som deg, og har også barn født i september. Har nå kjøpt inn maisgrøt, og har tenkt å begynne med det neste uke. Greit som en start har jeg fått høre, fordi det ikke er gluten i den. Men var veldig usikker selv..., vanskelig å vite hva man skal begynne med egentlig.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Det spiller ingen rolle hva man begynner med. Både maisgrøten og risgrøten er jo uten gluten. Men maisgrøten må blandes med MM eller MME. Risgrøten blandes med vann fordi det er melkepulver i den. Bare å begynne med den du selv vil og tror at den lille kommer til å like
septbaby09 Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2010 Takk for svar. Også lurer jeg på, hvordan lager dere velling?
Expat Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Anbefaler hirse fra helsekosten. Du starter med eplemos i et par dager, så blander du hirsegrøt m kokt vann, har halvparten med eplemos og en ts med god rapsolje.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Det er best å begynne med moste grønnsaker, det er best for fordøyelsen. Vi begynte med most avokado og banan, rørt ut med mme (jeg ammer ikke), og det likte hun kjempegodt. Det fikk hun fra 3mnd. Så utvidet vi med most potet og gulrot, mos av brokkoli og potet, kålrabi og potet og gulrot. Alt dette blandet ut med mme. Jeg tilsetter og litt kaldpresset oliven olje så hun får i seg fettsyrer (ikke nødvendig om du bruker avokado). Etterhvert skal vi mose i litt kjøtt og fisk. Grøt får hun ikke før hun har spist i et par mnd, først da er fordøyelsen klar for det.
Thea841 Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 begynte med risgrøt fra nestlé...slipper alt pese med å blande med mm eller mme:p
Gjest Kira06 Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har også hørt at mange anbefaler most avokado. Sikkert et dumt spørsmål, men varmer man den på noen måte?
alvesnuppa <3 Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 Jeg lurer også på om man skal varmebehandle avokadoen! Vi begynte å gi maisgrøt, men gikk fort over til risgrøt med banan. Denne smakte tydeligvis bedre! Hun har ikke reagert noe etter vi begynte med fast føde, og det blir vel vi snart skal begynne å gi moste grønnsaker også. For å få litt variasjon.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 Nei, varmer ikke avokado. Vask avokadoen først, så du ikke får med deg skitt fra skallet på kniven når du skjærer. Jeg bruker en kvart avokado og en kvart banan, og rører det ut med mme. Det er yndlingsmaten til snuppa. Gir og moste kokte grønnsaker, men hun lyser opp når avokadoen kommer hehe. Avokado er kjempesunt, inneholder nesten alt et menneske trenger, så er et måltid i seg selv. Blander med banan kun fordi avokado ikke smaker så mye og for at de er vant til litt søtt.
Gjest Kira06 Skrevet 28. januar 2010 #12 Skrevet 28. januar 2010 Takker og bukker:) Da tror jeg nesten jeg skal forsøke den blandingen med litt mm. Har fryst mm i isterningsposer, slik at jeg kun trenger å ta opp en og en i begynnelsen.
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 28. januar 2010 #13 Skrevet 28. januar 2010 På naturkost (Kinsarvik) Har de mangen gode Holle grøter fra 4mnd.Inneholder ikke gluten og melk:) Vi må ha de siden lille gutt ikke kan få de med melk i;) Veldig fornøyd med de,og den ene kan også brukes som velling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå