Gå til innhold

14år og gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For alt du vet så kan det hende at mor viser datteren denne tråden.

En 13-åring, eller 14-åring er ikke klar over hva valget om å bli mor innebærer. Absolutt ingen anelse! Og man er mor for livet.

Nei, vi kjenner neppe hverandre, for jeg krever en viss intelligens av mine bekjentskaper :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha, ja du gjør vel det du... Ikke over 70?

Skrevet

Nei, bare såpass at man ikke trykker sinnssyke abortmeninger på fjortenåringer. Og der faller du gjennom, så synd. Tror den grensa går på 65, så beklager. Du er noen gode poeng unna 70 :-)

Skrevet

Anonym 21:17..Du ønsker deg vel en "gratis" unge du da?Bare får datteren din til å ruge den ut for deg??

"Ta livet av det"?? Må du kutte ut.En kan ikke tenkte sånn som det der når det gjelder et barn.Helt i staten er det et "frø"."Å ta livet av" er for sterke ord!Dessuten er det ikke din kropp det er snakk om anonym 21:17!Skikkelig egoistisk virker du..Lag ungene dine selv!

Skrevet

Sånn som jeg ser det.Så er det værre om man lager et "stort nummer" ut av dette.Hvis dette hadde gått stille og rolig for seg.Hadde jenta glemt det kjappere om det ble abort.Med masse samtaler,diskusjoner osv,så setter det dypere arr.

Sånn som jeg ser det for meg,så hadde jeg nok villet at alt dette skulle vært fort over hadde jeg vært 14 år..Det ER jo tross alt helt i begynelsen av svangerskapet dette.Det ER jo i teorien "ikke noe" der inne enda..Hadde vi snakket over 12 ukers stadiet,da hadde det vært noe å diskutere..

Ikke gjør det vanskeligere enn det er!

Skrevet

Uff det er tidlig .

Lykke til uannsett hva dere blir enige om .

Hadde det vart min datter hadde det blitt abort .

Skrevet

mamma`n til william:) : for en fæl ting å si.

*hadde du vært min datter hadde det ikke blitt noen william*

Skrevet

Tenkte på det samme når jeg leste det. Ikke bra måte å si det på iallefall. Hørtes groteskt ut.

Skrevet

mamma`n til william

"Hadde det vart min datter hadde det blitt abort ".

14 år er en vanskelig alder fra før av, jenta må bli hørt. Glad du ikke er min mamma, som skal ta et valg på mine vegne som jeg har måttet leve med resten av livet......

Jeg hadde ei i klassen min på ungdomskolen som fikk en baby. Hun klarte det kjempefint. Den lille babyen ble døpt i konfirmasjonen til mammaen:-) Det er veldig varierende hvor moden en 14 åring er. For noen blir abort rett, men for noen andre igjen blir det _veldig_ feil

Skrevet

Oi. Dette var veldig tidlig.

Håper alt går bra me dere og at din datter blir grundig fortalt om valgene hun har framfor seg.

Tok selv abort da jeg var 15 år, og er egentlig litt glad ofr dette i ettertid.

Lykke til

Skrevet

Dere om det !

Jeg syns 14 ar er alt for tidlig a bli mamma ,man er ikke klar for det nar man er 14 ar .

Og jeg syns det er min plikt som mor og sorge for at barna mine far en ungdomstid og ikke blir tvunget til a bli voksen som 14 aring !

Og btw jeg var 27 nar jeg fikk William ,sa jeg var godt voksen og viste hva jeg gikk til ,det gjor ikke en pa 14 !

Skrevet

Fryktelig tidlig, ja. Kom til å tenke på ei jente jeg kjente en gang som fikk barn da hun var 15-16. Hun mistet omsorgen for barnet etter noen måneder, dessverre, og det har nok vært en livslangt sorg for henne.

Ønsker dere lykke til.

Skrevet

Dere vet INGENTING om denne gravide jenta. Dere kommer øyeblikkelig med skrekkhistorier som: "Hun mistet omsorgen for barnet" "Barnet blir som en sprettball i barnevernets system". For alt vi vet kan denne jenta være moden nok til å klare å ta seg av et lite barn. Nei, barn bør ikke få barn, men om man er "moden nok" til å ha sex, må man være klar for å ta konsekvensene.

Og nei, jeg mener selvsagt ikke det samme gjelder når barn blir voldtatt og blir gravide som en konsekvens av det.

Men dette var en frivillig handling såvidt jeg kan forstå?

Dette valget burde være HELT opp til jenta selv, uten innblanding fra fremmede mennesker på et tilfeldig forum på nett, så jeg håper inderlig ikke HI viser dette innlegget til datteren sin.

Til HI vil jeg bare si: Lykke til med datteren din. Råder deg til å støtte datteren din uansett hva hun måtte velge, og ikke tvinge henne til noe som helst.. :)

Nå er dette såklart MIN mening, men spør du, så får du svar..;)

Skrevet

Bare minner om at dette barnet er under den seksuelle lavalder...

Selvsagt bør ikke barn få barn!

Og til det å være ferdig utvokst eller ikke; bekkenet og resten av skjelettet er ikke ferdig utviklet før man er ca. 20 år.

Selvsagt må jentungen ta abort - noe annet er jo regelrett omsorgssvikt!

Skrevet

Syns 14 åringen skal få velge selv. Gikk i klassen med ei på ugs som ble gravid. Hun ble tvunget til abort av foreldrene dette var noe hun absolutt ikke ville. Hun havnet helt utfor alt etterpå. Til hun ble gravid igjen som 16 åring å beholdt barnet da `fant hun seg selv igjen`.

Skrevet

Uff så trist. Jeg blir fortvilet om min datter kommer om 2 år og sier at hun er gravid. Jeg er så utrolig ferdig med å produsere barn, og en 14 åring klarer neppe ansvaret alene. Man må tenke på fremtiden, ønsker og drømmer. Et barn begrenser mange ting. Flott å lese om du som fullførte skolen over her, men uten vgs kommer man jo ikke så langt her i verden. Jeg ville aldri bedt eller tvunget min datter til å ta abort, men jeg vet jeg ville ønsket det.

Lykke til!!

Skrevet

ENn så bra at du som fikk barn som 14 åring ble "tvunget" til å fortsette skolen :o)

DU hadde kanskej ikke gjort det om du hadde fått velge selv..

Kanskej det er DET som skal til til også eldre unge møder..ALtså, kommer man seg ikke tilbake til skolebenken/jobb, så må man på mødrehjem? SÅ det positive her, med at jenta bare er 14, er at hun har ikke bare en familie osm støtte,r men også det offentlige har sine "rettigheter" i og med at hun er så ung og ikke myndig......Slik at foreldre som kommer for kort til det, kan få hjelp av andre instanser til å "sette ned foten" og sette krav til jenta....

Er man 17, kansekj 18, så er man straks myndig, og man kan bare fortsett som man selv vil...Selv om man har blitt mamma..Ingen osm sier at vi gjør det og det om du ikke kommer deg på skolebenken, fullfører videregående og/eller finner deg en jobb..:DA er det eneste man som familie kan gjøre se på hva datteren velger og gjøre ut av livet, og bare prøve og gjøre livet til babyen så "normalt" som mulig.....

SYnes det skulle være like krav til en 20 åring som er alene og får barn jeg (uansett alder egentlig) som til en 14åring..ALtså,- "KOM DEG TILBAKE til ivet ditt. FOrtset den vei du var på, fullfør studier, skole, tilbake jobb etc...".Hvis man kan sette et slik krav til en 14åring, som greier det med glans, så ser jeg ikke hvorfor man ikke skulle kunne sette like krav til en 17-18 eller 22 åring?

Heia du der oppe som ble mamma som 14 åring, og greide deg så fint :o) Og til HI; håper det som skjer er det riktiger for dere alle. Det går nok bra, uansett :o)

Skrevet

Hadde det vært min datter, hadde jeg nok rådet henne til å ta abort.

Om hun absolutt ikke ville, og jeg hadde forstått at det var helt feil valg for henne, hadde jeg selvsagt støttet henne og belaget meg på å være "medmamma" noen år framover.

Skrevet

Vil bare legge igjen 2 blogger som viser at 2 14 åringer FINT kan ta vare på et barn!

Hun ene jenta her ble gravid som 12 åring, og valgte og beholde barnet.

Se gjerne innom bloggen hennes :

http://mamma1995.blogg.no/

Og den andre bloggen er en 14 år gammel alene mamma, som også FINT kan ta vare på barnet sitt.

http://ruth09.blogg.no/

Skrevet

Har lest begge de der to bloggene som ble lagt ut nå, og det lyser jo frem i bloggene deres hvor unge og umodne de egentlig er. Hun ene 14 åringen har prøvd dop og fostermoren kjøper røyk til henne?

Uff, nei. HI. Håper dere kommer frem til hva den ebste løsningen er for datteren deres :) Men hadde det vært jeg som hadde vært 14 og gravid, hadde garantert abort vært den beste løsningen. Synd og skam og si det, men en 14 åring er ikke klar for å bli mor. De mister hele ungdomstiden sin..

Skrevet

Håper dere finner en løsning som datteren din kan leve med.

Om hun ønsker abort eller om hun ønsker å beholde, så håper jeg hun får støtte fra de rundt seg.

Nå kjenner jo ikke jeg din datter, men hun kan bli en god mor selv om hun er så ung. Hun trenger nok masse hjelp og støtte uansett valg.

Min mor var ett par år eldre da hun ble mamma første gang, mine søsken og jeg kunne ikke hatt bedre foreldre.

Så ikke døm henne nedenom og hjem fordet om hun er ung, til alle dere som mener at abort er den eneste løsningen.

Masse lykke til :o)

Skrevet

Anonym 00:03, anonym 21:17 (eller hva det nå var) her.

Når skaden allerede har skjedd ser jeg på det som den beste utveien for OSS, og er du virkelig så dum som du utgir deg selv for å være - "gratis baby", ja det var virkelig seriøst! Jeg vet, i motsetning til deg kanskje, hvordan en lager barn! Det er ikke så veldig vanskelig, men så vet jeg også at JEG ikke vil at mine barn eller barnebarn skal skrapes ut av en livmor hvis det kan unngås! Tosk!

Skrevet

Er faktisk en smule sjokkert her! Hvordan skal man tvinge en 14 åring til abort liksom? "hadde det vært mitt barn hadde det blitt abort"! Hva er det for en ting å si? Selv om hun er 14 er hun da ett selvstendig individ, vi som foreldre kan ikke bestemme dette, langt mindre kreve!

Hadde det vært min datter, hadde jeg selvsagt vært fortvilet men jeg hadde faktisk ikke rådet henne til noe som helst. Abort er noe en SELV skal bestemme, uansett om man er 14 år. Jeg hadde støttet datteren min uansett hva hun hadde valgt. Hadde hun valg å bære frem barnet, hadde jeg stilt opp så mye hunhadde trengt. Jeg hadde vært 33 hvis man datter fikk barn som 14 åring, hadde fint klart å stille opp for barnet slik at hun fikk fullført skolen selv om hun valgte å få babyen.

Til HI: Dette ordner seg:

Hilsen ung mamma .

Skrevet

HI : Jeg tenker at det som er avgjørende her er om DERE er villige til å hjelpe henne? Da tenker jeg så masse at det nesten blir som deres eget barn... Hvis dere hjelper henne med alt hun trenger hjelp til, til hun er minst 18, går det jo bra! Men å stå alene med ansvaret med en liten baby når man er 14 år, det går bare ikke.. Det ville vært trist om det ble abort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...