@--- Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har et stetoskop liggende på hytta. (det er det det heter? sånn som legen lytter på hjerte og lunger med?) Har lyst til å kjøre opp dit nå bare for å sjekke om det går,men det er jo et stykke,så det kan jeg jo ikke... Noen som vet om det funker? Hadde vært gøy med en angel sound,men hvis det gårr med den på hytta,trenger jeg jo ikke buke penger på det...
Bea80 & Gullgutten Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Tror ikke det vil fønke helt på samme måte, er jo en grunn for at det finnes noe som heter jordmorstetoskop, og når de bruker det trykker de det ganske godt ned i magen og lytter......men for all del, det er jo verdt å prøve......hehe:) Kanskje jeg skal prøve neste gang jeg er på jobb....., det har jeg ikke kommet på faktisk.
MillaCamilla Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Hei Min fastlege har bare brukt stetoskop til å høre hjertelyd med når jeg har vært til kontroll og ikke doppler eller jordmorstetoskop. Fungerer også med tom tørkerull:) Det har samboeren min lyttet med på min mage. Legen min lyttet først etter hjertelyd i uke 23:)
Rosa J10 Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Jeg prøvde å bruke stetoskop da jeg var 23 fullgåtte uker. Det funket ikke noe særlig, jeg hørte hvertfall ingenting... Men det er helt sikkert enklere litt lenger ut i sv.skapet!
venter på den lille :) Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Hei! Min medesin student venninne brukte stetoskop på meg da jeg var 15 uker, og hun kunne høre hjertet. Jeg Men nå har hun et "trent" øre å visste akkurat hvilken lyd vi skulle høre etter. (Er jo mange lyder man hører på en gang i magen) Så du kan kansje høre noe, men ikke bli trist om du ikke gjør det, vi lette en god stund :-)) Kommer jo an på hvordan den lille ligger etc.
@--- Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2010 Tusen takk for svar alle sammen! Tenker jeg prøver neste gang jeg er på hytta,men skal prøve å ikke ha for store forventninger! Er bare 18 uker,men den lille sparker hver dag,så jeg vet jo at h*n er i live!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå