Håpet ble virkelighet! Skrevet 27. januar 2010 #1 Del Skrevet 27. januar 2010 Hei damer! Går og venter på å få mens i dag, har på følelsen av at den kommer hvert øyeblikk, eller kanskje lurer meg til i morgen. Trodde sjansene var små denne syklusen, men alle monner drar kanskje. Har kommet gått igang med trening og vektreduksjon i 2010, trenger å miste 10-12 kilo, mistet 3.4 kilo siden 4/1. Men er usikker på om jeg bør fortsette om jeg tester positivt etter 3 stk MA`er siste 14 mnder. Skal gifte meg 12. juni og vil jo se best mulig ut da, med eller uten kul på magen... Også var det det med jobb da, kan jeg kreve å få time hos fastlegen så raskt som mulig for å diskutere sykemelding, helt eller delvis om jeg kun er 4 uker på vei? Synes det er vanskelig, men kjemper på om jeg bør. Skal vel ikke gruble for mye om det er falsk alarm, men da er jeg forberedt til den gangen det er klaff! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141347130-ved-ny-graviditet-trening-og-jobb-kontra-ro/
Håpet ble virkelighet! Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 28. januar 2010 Oppdatering: Positiv test i dag, var bare jeg som ikke turte stole på kroppen. Blandede følelser nå, men må vel velge å være optimistisk og håpe at på det fjerde skal det skje..... Tatt min første Albyl E nå og starter med crinone imorra. Så får jeg ta en telefon til Ullevål og bestille time der. Spennende tider ja... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141347130-ved-ny-graviditet-trening-og-jobb-kontra-ro/#findComment-141350598
Erle79 Skrevet 28. januar 2010 #3 Del Skrevet 28. januar 2010 GRATULERER så mye med ny graviditet! Nå er det mange her inne som er gravid for fjerde gang synes jeg. I mitt tilfelle har alle gode ting vist seg å være fire, er i uke 23 nå! Så fint at du har fått resept på Albyl-E og Crinone, det hjelper å vite at man gjør noe annerledes enn de andre gangene når det har gått galt. Angående vektreduksjon. Det er utrolig "kjipt" å bli gravid når man er så godt i gang med vektnedgangen. Jeg hadde også bestemt meg for å stramme meg opp når jeg ble gravid, hadde forhåndsbetalt 1 års medlemsskap på vektklubb.no rett før positiv test... Man skal ikke aktivt gå inn for å gå ned i vekt når man er gravid. Men det er jo ikke noe i veien for å spise sunt og bevege seg normalt, slik at man ikke legger på seg unødige kilo... Hvis du synes at det blir stress å jobbe fullt nå som du er gravid igjen, synes jeg at du skal kontakte legen din og be om å få jobbe redusert noen uker, til risikoen for abort reduseres. Lykke til videre - spennende! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141347130-ved-ny-graviditet-trening-og-jobb-kontra-ro/#findComment-141351212
Håpet ble virkelighet! Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 28. januar 2010 Hei Erle! Takk for lykkeønskninger - alltid så hyggelig å få svar fra deg! Også håper jeg at jeg skal være like heldig som deg nå på forsøk nr 4. Fikk time til ultralyd på Ullevål 15. februar, da er jeg i uke 6, så det er godt å bli fulgt litt tettere. Jeg meldte meg inn i vektklubb i romjula jeg og, for 6 mnd, og synes det er et bra verktøy. Jeg spiser normalt, men har kutta ut alkohol, pepsi Max (som jeg var storkosumer av) og annen brus, junk food, ferdigpizza og godteri. Og det kan vel ikke skade og fortsette med det antar jeg... Litt usikker på det med trening, jeg spinner mest da jeg har et kne som tåler lite belastning. Bør jeg ta det med ro frem til timen på Ullevål eller bør jeg fortsette med trening 2 ganger i uka. Kan jo gå tur med i-pod istedet bare for å være i aktivitet. Neste helg er vi invitert på fest i Trysil, bo i et gammelt hus og litt turing frem og tilbake. Vet ikke om jeg helst vil være hjemme og ta det med ro heller bli med. Er jo ingen sykdom å være gravid, men "ofrer" gjerne litt for å lykkes denne gangen. Jammen mange ting man skal ta stilling til... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141347130-ved-ny-graviditet-trening-og-jobb-kontra-ro/#findComment-141352492
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå