Gå til innhold

Prøver å bli gravid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå vært uten mensen i snart 5 mnd(trolig pga stress, kroppen min har en tildens til å reagere på en eller annen måte). Mannen min og jeg har nå prøvd siden sommer 09, men så langt uten hell. Har hørt at man kan bli gravid uten mensen, for eggeløsningen kommer først og en eller annen gang må den jo komme! Går hjemme fra jobb noen dager(anbefalig fra lege) for å stresse ned og prøve å få kroppen på rett vei.

Er det noen som har noen tips til meg, kan man gjøre noe som kan sette i gang eggeløsning/mensen?

Er det noen som kanskje har vært igjennom dette selv?

Hilsen en som er veldig klar for å bli en av tre =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hopeful85 :o)

Sambo og jeg har prøvd siden mai-09. Vi har ikke lykkes hittil, men gir ikke opp ;o) hehe

Da jeg gikk på pillen så hadde jeg en syklus på 28 dager (det normale) og blødde i toppen 3-4 dager. Da jeg sluttet på pillene så endret deg seg totalt for meg. De første mnd. etter pilleslutt så var det 6-8 uker mellom hver TR og jeg kunne blø opptil 7 dager, noe som var veldig uvant. Nå tror jeg at jeg har kommet i "riktig" syklus. I de siste 2 mnd. å har det gått tilbake til en syklus på 28 dager:o) Har IKM på mandag, krysser fingrene på at TR ikke kommer ;o) Jeg har også den siste mnd tatt folsyre.

Jeg tror grunnen til jeg hadde så lang syklus en periode, var rett og slett fordi jeg stressa og lette etter graviditetstegn hele tide. Vet at det ikke er så enkelt i første tiden. Man vil så gjerne bli gravid etter første forsøk.

Jeg la prøvinga litt på "hylla" før jul. Hadde så mye å tenke på og så mye å gjøre. Jeg var borte hele jula pga svigers og min egen familie. Da var det min gamle syklus var tilbake. Jeg skal også til Spania til sommer. Jeg planlegger fram i tid og gleder meg. Dette får meg på andre tanker og stresser ikke noe mer. Det hjelper meg:o)

Og før jeg vet ordet av det, så har jeg en liten i magen:o) Jeg har en datter på snart 3 år og hun gir meg mye annet å tenke på for tiden også, hehe :o)

Kanskje ikke noe tips jeg ga deg, men tenkte jeg kunne dele min historie med deg:o)

Masse lykke til til dere :o)

Skrevet

Anbefaler deg akupunktur på det varmeste!:)

Skrevet

Hei Mamma til Tuva :)

Jeg krysser alt jeg har for at dere får det til denne gangen:) Og kanskje jeg skal glede meg til ferien mannen min og jeg skal på om en mnd tid...hmmm...kanskje det kan få meg på andre tanker. Min mens har i utgangspunktet vært til tiden, helt inntil aug/sep 09. Men vet jo at jeg har vært litt stresset, og ble jo ikke bedre når ikke den dukker opp heller...vil jo så gjerne gi mannen min et barn =) Men vi har jo i utgangspunktet ikke dårlig tid. Takk for at du delte historien din med meg, jeg trodde ikke at det var på mange, som det faktisk er, som har prøvd så lenge, alt fra noen mnd til flere år. Jeg håper bare så inderlig at jeg ikke er en som må vente i flere år, jeg bøyer meg i støvet for de som holder motet oppe =) =)

Takk igjen og masse lykke=)

Skrevet

Hei Lillemora

Hørt flere si dette, alle har forskjellige opplevelser, men absolutt vært å prøve=)

Takk takk

Skrevet

Hei:-)

Jeg har et lite tips som kan hjelpe deg å få syklusen i orden. Du kan prøve å ta vitaminet B6.

Masse lykke til med prøvingen:-)

Skrevet

Hei M-79+gutt241208+ønsker2010gull =) =)

Takk, den er allerede notert og skal til innkjøp =)

Lykke til du også ;)

Skrevet

Hei igjen Hopeful85 :-)

Ja, det er mange her inne som er "sterke". Det er vel ikke så lenge siden jeg så ei her inne som endelig var gravid etter 6 år prøving. Jeg synes det er helt fantastisk! :-) Kjenner jeg meg selv riktig så hadde jeg vel gitt opp etter et par år..og heller vurdert adopsjon.

Jeg er selv adoptert. Foreldrene mine prøvde i 2-3 år uten å lykkes. De bestemte seg for å adoptere, men i adopsjonstiden fant en lege ut at kroppen til mamma tok ikke til seg B12. Hun får vitaminet gjennom sprøyte tror det er hver 3. mnd. Da hun fikk det så endte det med at hun ble gravid og fikk 3 barn etter meg :-)

Jeg er eldst og eneste adopterte, og har 3 små søsken:-) Om det var selve B12 som fikk henne til å bli gravid eller fordi at hun rett og slett slutta å stresse, vet ikke jeg. Kanskje begge deler :-)

Skrevet

hei

eg prøver å bli gravid har nettop begynt å prøvd, sluttet med minipillene conludag på tirsdag så var.

håpe det ikkje tar så lanf tid

Skrevet

Mamma til Tuva:)

Så godt for moren din =) Man trenger sånne historier de som har prøvd en stund. Roten til masse er jo det å prøve å stresse ned. Det som er mitt problem med det er at det skal ingenting til før jeg ikke får puste og må hive etter luft. Men det er et problem jeg må jobbe med. Heldigvis har jeg en mann som overhode ikke er stresset som person, noe som kan være veldig fustrerende til tider, hehe! Men nå har jeg fått mange gode råd...har kjøpt inn bidronningsgele og B-Stress i dag og Granateple juice til mannen:) (Som forresten var utrolig dyr, 60,- for en liter....) Men nå er det bare å koble av og tenke fremover, men skal ærlig innrømme at det er vanskelig å ikke tenke på barn...var innom en butikk nå nettopp, så kom mannen min etter meg med to eventyr bøker som vi endte opp med å kjøpe =) Er så godt når mannen er SÅ klar....

Skrevet

Hei minnimus83

Masse lykke til med prøvingen :)

Skrevet

Hehe, kjenner til de innkjøpene:o) Vi snakker om at det er "dyrt" med barn, vil heller si at jeg bruker mer penger nå på alt av vitamin, kosttilskudd, eggløsningstester og graviditetstester osv som jeg kjøper for å prøve å bli gravid. Haha :o)

Ja,jeg er en person som har litt lett for å stresse og ikke minst har angst. Så kjenner til det med å hvie etter luft. Men det er godt vi er heldige med at vi har menn som er veldig klar for å bli pappa og som har mer tålmodighet;o) hehe

Hvor er det du holder til i landet da? :o)

Skrevet

men eg trur ikkje det blir noe i dennne mnd, for eg sluttet jo med pillene på tirsdag og hadde samleie i dagmorges

Skrevet

Hehe, godt å ha noen støttende mannfolk :) Og ja, helt enig...hvor mange lapper har ikke gått med på eggløsningstest?...og for å ikke snakke om graviditetest ja...

Jeg er i Østfold jeg, hva med deg?

Skrevet

Er i Moss :o)

Prøvde på Skravlesiden å finne flere fra Østfold. Kjenner ikke så mange her i nærområdet. Prøver å bli litt kjent med folk:o)

Skrevet

Ikke så langt unna da jo....i og med at svært få vet at vi prøver ink arb.giver osv vil jeg ikke si hvor jeg er i fra. Men skravlesiden, hva er det for noe? Er det et sted man kan prate uten at andre ser hva vi skriver?

Skrevet

minnimus83

Du kan jo være veldig heldig da:) Men kan jo hende det tar litt tid før ting er ute av kroppen....

Skrevet

Nei, det er et annet forum her på BIM :o) alle kan se hva vi skriver, men vi kan jo skrive via mail her inne :o) kan sende deg et brev som du kan lese i "postkassa" di her på BIM :o)

Skrevet

var nok ikkje heldige denne gangen fikk tante på besøk i dag, ;(

Skrevet

minnimus83

det var leit å høre... men ny periode, nye muligheter =)

Skrevet

får krysse fingrene og håpe på neste pp

Skrevet

flere som skal ta test i sista uka i februar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...