Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Hvor er det best å bosette seg med tanke på noe sentralt (ikke midt i byen) og barnevennlig? Og hvor bør man styre unna? Hilsen håpefulle snart fredrikstad-innflyttere:) Foresten, hvordan er byen sånn generelt? Er det noe tung industri i denne delen av landet? Bor på en plass med mye industri nå, så vi prøver å skygge unna det!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Hva tenker du er akseptabel avstand til sentrum? Med bil og til fots? Jeg synes de fleste stedene i Fredrikstad er ganske sentrale, men det er klart at det ikke er gangavstand til sentrum overalt, dersom det er det du er interessert i. Fredrikstad er en koselig by, men liker andre Østfoldbyer bedre
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 trenger ikke gåavstand til byen. Vil bare ikke ut på landet med jorder overalt og sånn. Hvilke andre østfoldbyer kan du anbefale?
Tigerpote Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Jeg ville valgt Moss, pga lukta:) hehe.. Kråkerøy kan være fint kanskje, og Lisleby muligens, Gamlebyen.. Mange fine rolige steder sentralt igrunn. Ikke industri der. Ikke en by jeg ville blitt værende i tror jeg... Og diaklekten får jeg nervøse rykninger av. Men fine, lange somre, og du kan ofte gå i skjørt og t-skjorte til langt uti september. Om du har båt eller venner med båt, er jo båtlivet ikke å forakte, ei heller å bade fra svabergene.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Begby er fint og populært, men dyrt.... Torsnes, hvis du finner et sted nærme byen....
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Takker for svar:) Hehe..dialekta skal jeg nok overeleve.. Er selv fra Grenland hvor vi snakker ganske bredt:) Harry harry:) Er verre med samboer fra oslo, han får helt fnatt av ordslenginga mi til tider:)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Hei Jeg ville valgt Oredalen eller Ambjørnrød. Oredalen har gangavstand til byen men litt dyre eneboliger der, Ambjørnrød er litt lengre vekk. Begge ligger tett inntil Fredrikstadmarka. Begby er på andre siden av broen, det er også Torsnes så e godt stykke til byen. Noen deler av Lisleby ville jeg styrt unna. Rolfsøy er litt industriaktig. Kråkerøy er veldig fint da:) Selv bor jeg i Moss, men merker ikke lukta her da det er på grensen til Son. Hvs du evt. vurderer andre byer i Østfold er Moss sentralt ifht Oslo og koselig, spesielt Jeløya og Kambo/Sjøhagen og ut mot Rygge langs sjøen. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 Hei! Jeg er fra Fredrikstad og kan i allefall komme med mine tips! Jeg ville styrt unna Østsiden ( Begby, Torp), da jeg synes det blir på "feil" side av Fredrikstadbruen. Kråkerøy er et kjempefint sted - kort avstand til byen og Hvaler. Rolvsøy er et fint sted - ligger både mellom Sarpsborg og Fredrikstad. Vel, mitt valg ville nok ha falt på Kråkerøy! Lykke til med flytting! Fredrikstad er en kjedelig by om vinter'n ( som de fleste andre byer), men fantastisk om sommer'n!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 Jeg blir sikkert "hengt" av de fra Fredrikstad nå, men jeg ville valgt Halden Utrolig koselig by og like flott sommerby som Fredrikstad. Rimeligere boliger er det der også. Og mindre storbyproblematikk, for det begynner Fredrikstad å bære preg av. Men skulle jeg bosatt meg i Fredrikstad ville jeg nok bosatt meg enten på Kråkerøy, Ambjørnrød eller Torsnes. Men Torsnes er mer jorder og slikt som du ikke ville ha. Trosvik er vel også ganske greit område. Veldig bynært, men ikke sentrum. Som sagt over her ville jeg holdt meg unna Lisleby, Torp og Sellebakk. Årum har store kraftlinjer som man kanskje vil styre unna.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #10 Skrevet 27. januar 2010 Kråkerøy eller Gressvik,der har du alt,å det er gåavstand til sentrum på begge stedene,ellers så går det ferge inn til sentrum,som koster slikk og ingenting. Fin natur og hyggelige mennesker,lite industriområder er der også. Lisleby ville jeg holdt meg langt langt LANGT unna,det kan vel kalles som Gettoen i Fredrikstad med mange utlendiger,kriminelle og Narkomane.Ikke noe sted for barn å vokse opp i,har selv bodd der,å trivdes overhode ikke. Der møter man på mye rart hele tiden.Å det er heller ikke noen fin natur der. Eller er også Torsnes fint,men veldig "på landet",koselig og trygt! Ambjørnrød er også fint,men der er du på en måte avhengig av bil,det er ikke noen butikker i nærheten eller noe,men veldig flott natur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå