Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har så dårlig samvittighet overfor sønnen min på 7 mnd. Jeg blir så sint hvis han sitter urolig når han skal spise eller han hylgriner når jeg skal kle på han. Har klart å skjerpe meg litt, men innimellom så ekslpoderer jeg. I går ristet jeg han fordi han ikke satt rolig når han spiste, Jeg fikk dårlig samvittighet med en gang jeg gjorde det, og så tenker jeg: Hva i all verden er galt med meg??? Gode, snille, nydelige gutten min! Er det noen som har noen råd?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 KOntakt psykolog eller barnevern. Babyer kan dø hvis man rister dem, så du er nødt til å kontrollere sinnet ditt. Skjønner ikke at det er mulig å bli rasende på en liten baby, men hvis du får hjelp kan det sikkert bli bedre.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 En ting skal du vite. Småbarn sitter aldri i ro når dem spiser. Så det nytter ikke å riste barnet.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Har selv et ganske heftig temperament før jeg fikk barn, og kunne oppleve å bli "sint" på barnet mitt. Du må tøyle sinnet dit, og du KAN KAN KAN IKKE riste et barn når du blir sint. Du må rett og slett ta deg sammen, og greier du ikke det så må du søke hjelp med en gang.
blond Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Hvorfor blir du så sint? Du må bestemme deg for hva som er riktig reaksjon og tenke på at det er slik du skal reagere når situasjoner som trigger deg oppstår. Lær signalene som leder til sinnet og stopp deg før det utarter. Mannen din bør overta for deg når du kjenner at du nærmer deg grensen. Da går du ut og puster rolig helt til du kjenner at det slipper og du tenker klart igjen. Ta pauser fra situasjonen og bruk lengre tid på det du skal gjøre. Forbered ungen på det den skal gjøre og tving deg til å snakke rolig. Ha fullt fokus på situasjonen, det er lettere å beholde roen hvis du har fullt fokus og ikke tenker på andre ting som skal skje, dårlig tid og slikt. Har du hatt problemer med sinne tidligere? Folk har forskejllig temperament og det må vi bare akseptere, men hvordan man uttrykker seg er en annen ting. Blir du lett sint kan det hende det har en sammenheng med å være veldig sliten, ikke få nok søvn og riktig kosthold eller at du ikke får nok tid alene/avlastning. Noen kan også reagere med sinne når de er deprimerte. Hvis du ikke klarer begrense deg bør du oppsøke hjelp. Du kan lese på http://www.atv-stiftelsen.no/index.cfm?kat_id=1 Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Stakkars lille gutten! Han er 7 måneder - hva forventer du egentlig av en baby???
Gjest Edemuli Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Du må fjerne deg selv fra situasjonen FØR du blir så sint at du rister han, legg han ned på golvet og gå ut av rommet og tell til 100. Bedre at han ligger på golvet og gråter enn at han skal bli ristet. Tenk på hvor utrygg og redd han blir, han skjønner jo ikke hvorfor mamma er slem. Kanskje du trenger noen dager fri, har du ikke noen som kan passe han for deg? Kan være du er overtrett og sliten, muligens deprimert. Trenger litt alenetid for å hente deg inn igjen?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 når du merker du blir sint, lokk han inne på ett rom og vent til du er helt rolig. Steng døren så du ikke hører han. Det er viktig at du gjør det. Det er mye farligere og skadligere å skrie til han, riste han, fike til han. klype han etc. Lokker du han inne på ett rom til du er rolig går dette bra, det er nok av barn som skriker lenge i barne vogn i bil etc. Så ikke ha dårlig samvittighet for det. Dette er vitig info til alle for å unngå SHAKEN BABY SYNDROM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå