Gå til innhold

IDEDUGNAD: Diskobursdag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det bestemt at storesøster (snart 9) skal ha diskobursdag, 18 gjester av begge kjønn. Lokaler på bydelshuset med diskotek er leid. Alt av ideer mottas med takk! Mat, drikke, pynt, danseleker?...

Hva forbinner du med en diskobursdag?

:-)

Fortsetter under...

Skrevet

Min eldste hadde også discobursdag da hun ble 9 år.

Da gjestene kom måtte de levere fra seg 1 pensko. Etter at alle hadde kommet og satt seg rundt bordet trakk jubilanten opp pensko av en stor kurv, eieren av skoen overleverte gaven sin. Dette var veldig populært.

Etter at gavene var åpnet spiste de taco. Serveringen var taco, brus, saft, sjokoladekake, muffins, potetgull, is og godteposer (i følge datteren min var de IKKE for store til godteposer).

Datteren min elsker Hannah Montana så vi dekket bordet med HM asjetter, glass og servieter. De danset og lekte. Veldig vellykket bursdag. Lykke til!

Skrevet

Det hørtes kos ut :-)

Taco er kanskje ikke så dumt, spesielt siden det både er vegitarianere, muslimer og matallergikere blandt gjestene - enkelt å tilpasse behovene. Og ikke minst så slipper jo jeg å rydde og vaske etter de denne gangen, he, he...

Ellers er bursdagsbarnet spesielt opptatt av at pynt skal passe for både jenter og gutter :-)

Gjest sug lut
Skrevet

Skal det være disco må det være bling.

Skrevet

Det viktigste av alt er musikken. Må fenge aldersgruppen.

Forslag til pynt:

Hvit engangsduk, hvite kopper og fat. Legg tusjer utover bordet. Barna tegner på duk og skriver navn på koppene og pynter.

Nille har jo masse gøy av kopper ballonger ol.

Rumpedansen er jo gøy. Alle danser på rumpen, når musikken stopper skal de reise seg. Siste mann opp er ute.

Stolleken. Jeg synes det blir stress med så mange stoler, så jeg har hatt sitteunderlag el. Plaserer de rundt om i rommet. Når musikken stopper skal alle finne seg hver sitt underlag. den som ikke står på ett er ute. Premie til vinneren

Pizza og hot dog.

Skrevet

Gulltallerkner da kanskje ;-)

Annonse

Skrevet

Rumpedansen høres ut som en sikker vinner!

Passende musikk skal vi huske :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...