Lala12 Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Har termin i juni og skal da føde ved St.Olavs i Trondheim. Er spent på hvordan det er der. F.eks. havner alle på barselhotell etter fødselen? Hvordan fungerer dette i forhold til vanlige rom på sykehuset - er det mange praktiske forskjeller? Lurer også på hva slags utstyr man får til seg og babyen, og hva bør man ta med selv. Og generelt hva slags opplevelser dere har hatt der. Skulle veldig gjerne hatt noen erfaringer fra dere som har født der eller kjenner noen som har født der ganske nylig!
lykkeligmor til to<3 Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Jeg skal også føde på st.olavs, har ikke født der før. Var i Kristiansund sist. Men syns denne linken var nyttig:O) Jeg stilte samme spm på 3. trimester for en stund siden og fikk bare svar som var kjempepositive!! mulig du finner tråden om du søker. Lykke til!! http://www.stolav.no/templates/StandardMaster____94454.aspx
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Hvis du har en normal fødsel og det er ledige rom på barselhotellet tror jeg du blir sendt dit ca 4 timer etter fødsel. Det kan selvsagt skje ting som gjør at en ikke havner der. Jeg fødte der i mai 2007 og skal føde der (forhåpentligvis) i mars. Jeg syns barselhotellet var helt topp, fikk være alene med min datter og pappaen og ringte på hvis det var noe vi trengte. For meg er dette bedre enn å måtte dele rom med andre nybakte mødre. Hvis en ønsker kontakt med andre har de ett oppholdsrom for de nybakte foreldrene, der finner du også de som er på vakt den dagen. Babyen får vel det meste den trenger, bodyene er som regel alt for stor, men hvis du ikke er så nøye på det så går vel det bra Mor får vel det hun trenger i starten hun også, men kan være lurt å ha med store bind. Er visstnok bare ett visst antall en får av det. Husker ikke så godt sånne små detaljer. Håper du ble litt klokere
Lala12 Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2010 Takk for svar! Skal søke i 3.trimester-forumet ja...
*stjerna* Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Jeg fødte på st.olavs sist, Og har bare En ting å si; de som jobber der er heeelt fantastiske! Jeg hadde det man kan kalle en drømme fødsel,kjapt og greit. Haddd problemer med melka i starten,og fikk utrolig god oppfølging og råd,helt til jeg ble "tildelt" Helsesøster. Så skal du føde på st.olavs kan du bare slappe av og "grue-glede" deg,behagelig blir det jo ikke uansett sykehus;-) lykke til!
Lala12 Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2010 Godt å høre at du hadde en god opplevelse, stjerna. Takk for svar! Det gjør meg litt mer beroliget.
Lillegull2008&2010 Skrevet 28. januar 2010 #7 Skrevet 28. januar 2010 Det føles iallefall som jeg fødte nettopp var som igår, men det var i februar 2008 Jeg var iallefall kjempe fornøyd! Vi lå på sykehushotellet av diverse årsaker og jeg kunne ikke vært mer fornøyd! De godeste menneskene på jord jobbet der de 6 dagene jeg var der og da fikk jeg vell møtt de fleste Fikk alt av utstyr, klær til baby, bind, lekre nettingtruser, bleier, kluter osv. Var aldri snakk om at jeg ikke fikk mere. Vet ikke hvordan det er nå da. Jeg var iallefall superfornøyd med oppholdet. Bortsett fra den ene vaskadama på sykehuset! MÅ bare fortelle om den episoden; lå å såv litt uttpå dagen etter fødselen (kl. var 9) og lillegull hadde vært endel våken på natta så vi trengte å sove. SÅ kom vaskedama, slemra opp døra og ropte; OPP Å HOPP! Jeg var helt i svime og hadde faktisk ikke klart å reise meg opp enda etter fødselen pga vondter. For å ikke klikke fullstendig måtte jeg bare late som jeg ikke hørte henne. Men hun skulle jaggu ha fått hørt meg, så angrer på at jeg ikke sa noe! hehe, men ellers så var oppholdet STRÅLENDE! ;D
Spaniella Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 Fødte der i 2006 da avdelingen var helt nyinnflyttet i de nye lokalene. Super service, hyggelige folk og godt med plass og ro på barsel. Fikk en ganske kjip fødsel pga komplikasjoner underveis, men ble svært godt ivaretatt av både leger, jordmødre og pleiere etterpå. Har bare godord å komme med om St. Olavs!!!
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Hold puppene varme, dekk dem til og bruk ammeinnlegg av ull var det ei på barselhotellet sa til meg, så du kan jo investere i ammeinnlegg som du har med deg allerede i fødebagen
Irene Adler Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 De er helt fantastiske! Fødte i nov 2009, komplisert fødsel, så lå på barsel, husker ikke om det var øst eller vest. De har bare enkeltrom på St.Olavs, så du risikerer ikke å dele rom. Mannen overnattet sammen med meg hele tiden, er sovesofa på rommet. Vanlige fødsler havner på barselhhotellet.
vårspiren Skrevet 30. januar 2010 #11 Skrevet 30. januar 2010 Jeg fødte der i juni 2006, og var superfornøyd! Jordmoren jeg hadde var utrolig dyktig og behagelig å snakke med. Fødestuen hadde alt man kunne ønske seg (badekar med stearinlys på kanten, ribbevegg, sofaseng til han far, stereoanlegg, internett osv.). Jeg var førstegangs og spent, men hadde ingenting og grue meg for. Fødselen ble en fin opplevelse takket være hyggelige omgivelser og et hyggelig personale. Etterpå fikk vi to netter på pasienthotellet. Der følte jeg kanskje at vi ble overlatt litt til oss selv uten for mye info. Men samtidig godt å ha roen rundt seg til å studere den nydelige bylten som lå mellom oss i dobbeltsenga. Man fikk det man trengte til seg selv og babyen. Det eneste man måtte ha med seg var klær til seg selv (man fikk ikke låne sykehus-skjorte e.l.) og bleier/tøy til babyen til man skulle hjem. Husker jeg fikk tilbud om å kjøpe albue-skjell til noen kroner ifm. ammingen. Så kan jo være greit med noen småpenger i lommeboka. Maten kunne vi spise nede i cafe-området. Jeg fikk en kupong som viste at jeg kunne forsyne meg gratis. Min kjære måtte betale. Eneste minuset med spisingen var at jeg følte at jeg måtte "pynte meg litt opp" for å sitte der med mange mennesker rundt meg. Mange som hørte til andre avdelinger og som kikket oppi til babyen og kom med kommentarer. Var nok litt sensitiv på oppmerksomheten når jeg hadde født fem timer før og følte meg sliten og ustelt. Men i ettertid fikk jeg vite at vi kunne tatt med oss maten opp på rommet om vi hadde hatt lyst. Alt i alt en kjempefin opplevelse. Skulle virkelig ønske at vi fortsatt hadde bodd i Trondheim slik at nestemann kunne blitt født på samme sted.
ღღTrininho _gravid nr 3 ღღ Skrevet 30. januar 2010 #12 Skrevet 30. januar 2010 Fødte på st.olavs juni 2004 og januar 2007, og skal føde der i oktober i år. Storfornøyd!!! Første gang var på "gamle" st.olavs, 4mannsrom,det var IKKE gøy. Andre gang lå vi på barselhotellet. Herlig:) Gleder meg til å dit igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå