Gå til innhold

Engang utro, alltid utro?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer dette? Lurer på om samboeren min er utro igjen. Han lovet dyrt og hellig at han ikke skulle gjøre noe for å såre meg igjen, men har fått en uggen følelse i magen at noe er galt.

Erfaringer?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har erfart at det gikk bra en gang, og hvorfor skulle det ikke gå bra en gang til?

Skrevet

Jeg tror man kan lære av egne feil, og vokse som menneske, så, nei, jeg tror ikke en som har vært utro en gang nødvendigvis vil være det igjen.

Men, det viktige spørsmålet er vel: "hva er det som gjør at du har en uggen følelse?" Er det noe konkret du stusser over, eller er det mer at det gamle utroskapet henger igjen i deg? I så fall er det jo ikke så rart. Tilliten får seg en knekk når noen gjør slikt mot en..

Håper du tar feil da :-)

Skrevet

vel, kan snakke av personlig erfaring (men på et temmelig uskyldig plan) hadde en kjæreste, men det gikk ikke så bra. jeg var på folkehøyskole og forelsket meg i en annen. vi endte opp med å, vell å merke, kun kysse, en gang. dagen etter dro jeg hjem og slo opp meg kjæresten. Men, alikevel, hadde, og har fortsatt utrolig dårlig samvittigighet for det. eller rettere sakt, jeg så hvor lei seg han ble, og kommer aldri til å gjøre det igjen. men det blir vel kanskje no annet når man er regelmessig utro, eller engangsutro, i et forhold man har tenk at skal vare lenger.. så vet ikke helt..

spørr ham! komunikasjon er det lureste jeg vet om i alle fall. spør på en snill, ikke dømmende måte. om du misstror ham uten grunn denne gangen, så blir han nok ganske såret.

Skrevet

Jeg mener at hvorvidt en person er utro eller ikke, avhenger ikke bare av den personens moral, samvittighet og slikt, men også av dynamikken i forholdet vedkommende er i. Ikke sånn å forstå at det er den bedrattes skyld, men kjemien mellom dem, kvaliteten på forholdet, maktbalansen m.m. kan ofte forklare utroskap. Så, hvis dynamikken er den samme mener jeg at utroskap vil kunne skje igjen.. men et forhold kan endre seg, og mannen din kan ha endret oppfatning om forholdet og om deg, han kan ha fått økt respekt for deg, større redsel for å miste deg og slike ting..

Skrevet

HI

For å være helt ærlig så vet jeg ikke hvorfor jeg har en uggen følelse. Fikk det sist og det var slik jeg fant ut av det. Det er mulig at det er dem gamle følelsen som veller opp. Tilliten har nok fått seg en knekk ja.

Jeg får prøve å spørre på en snill men ikke dømmende måte. Vi skal jo egentlig ha lagt dette bak oss men så dukker denne magefølelsen opp....

Uff! Kanskje jeg bare er paranoid og forventer kun det verste.

Skrevet

Takk for godt svar!

HI

Skrevet

For å være utro må en mann være en total drittsekk, og gi en god beng i hva kjærsten/samboern/kona.

Så ja, jeg tror at en gang utro alltid utro stemmer godt.

Hvis utroskap gjør at forholdet egentlig er slutt, og den andre parten likegodt finner seg noen andre å ha sex med, ser jeg på det ganske annerledes.

Den som finner en annen etter den første var utro er jo egentlig ikke utro da siden forholdet ikke kan ses på noe annet enn slutt.

Men en som har vært utro før.. JA! Helt sikkert. Jeg har aldri sett eksempler på noe annet...

Skrevet

Nei det tror jeg ikke! Hvis noen har vært sammen lenge og en er utro fordi han føler at forholdet er døst, og at det egentlig ikke er mer å hente. Men så etterpå angrer han/hun sinnsykt, og skjønner virkelig hva som skjer og hva han/hun er i ferd med å miste, så KAN det faktisk være første og siste gang en er utro. det er mennesklig å feile, og jeg vet flere som har klart og jobba seg gjennom utroskap, og det er ikke noe som kommer til å skje igjen. For partene vet nå hva som står på spill, og av og til trenger man den bekreftelsen. jeg har selv aldri vært utro, og vet helt årlig ikke om jeg noen gang kunne tilgitt det. men forstår de som gjør det...

Du MÅ snakek med ham! kommunikasjon er ekstremt viktig. Du kjenner ham, og ser vel straks om han lyver...

Lykke til :)

Skrevet

Som alt annet er jo dette individuelt, er neppe noen standard på dette.

Om du har en uggen følelse så følg den opp, magefølelsen er viktig å lytte til.

Ta det opp med han, får håpe det ikke stemmer da.

Lykke til.

Skrevet

Uff, ikke lett! Håper det bare var et engangstilfelle.

LT

Skrevet

Neida, det er ingen regel. Jeg har vært utro, skikkelig utro. Men kommer ikke til å gjøre det en gang til. Men det er ene og alene fordi ting er fullstendig endret her hjemme. Ender vi i samme situasjon igjen, kunne faren ha vært tilstede. Men det gjør vi ikke!

Men stol på magefølelsen din. Svarer han ærlig om du spør? Hvis du ikke er sikker på det, må du finne ut av det på annet vis.

Lykke til!

Skrevet

Av de tilfellene i familie/vennekrets hvor det har vært utroskap med i bildet (telte de jeg husket), så har 21 vært borti "utroskap":..Noen forhold vet jeg ikke hvor seriøse var da det ble oppdaget, så å kalle det utroskap er kanskej litt drøyt.....Men av de 15 personene som var utro som jeg fortsatt vet hvor "Holder til", så har 14 vært utro en eller flere ganger til, mot nye eller samme partner.... Den siste fikk ordne ekteskapet og de er lykkelig (tror jeg) gift enda. Og de er gift på 35.året..Vet ikkenår utroskapet var, om det var før eller etter de fikk barn....

SÅ jeg tror at utroskap er "kronisk" stort sett..

Har selv vært sammen med 3!!! som har vist seg å ; en var gift og hadde 2 barn, den tredje på vei, den andre var gift, og kona var i hjemlandet grunnet komplikasjoner i svangerskapet (hun mistet i 7.mnd), og han hadde i tillegg to barn fra et tidliger ekteskap med et søskenbarn! (ikke norsk, nei, men kristen.Ikke noe arrangert ekteskap eller noe...).. Begge hadde dessuten flere "Kjæretser" enn meg.....Og den siste var "bare" i et fohrold, men de planla og flytte sammen....OG også han så jeg på byn med andre damer etter at jeg gjorde det slutt grunnet at han var "Optatt"...

Skrevet

Jeg var dessverre utro flere ganger da jeg var yngre og mer usikker på meg selv og forholdet.. Nå er det ganske nøyaktid 10 år siden siste gang (være sammen med mannen i 13-14 år), og jeg kommer ikke til å gjøre det igjen, selv om jeg skulle bli fristet, litt selvdisplin har man ervervet etter mange år på baken!

Skrevet

jeg var utro mot min x flere ganger. Jeg er idag samboer med en annen mann, og kunne aldri gjort dette mot han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...