Gå til innhold

dette her med antall barn pr voksen i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår det slik at man kan regne gjennomsnittet, dvs at noen dager er det mindre barn enn 3 pr voksen på småb., og mindre enn 6 barn pr. voksen på storavd. Og da blir det plutselig greit at noen flere dager så kan barna være i overtall ( var en dag 2 voksne på 12 barn på småbarnsavd.). Hvorfor i alle dager kan det være greit noen dager?? Synes det er helt på trynet.... vet at en barnehage praktiserer dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

flere som har vært borti dette? Lurer på om det er vanlig

Skrevet

det er ikke greit, men noen ganger blir det bare slik pga vikarmangel. Barna har det jo bra de dagene også, men de vil vel ikke få det samme pedagogiske opplegget som når bemanningen er full.

Skrevet

I det tilfelle jeg snakker om så var det ikke vikarmangel, men det ble bevisst IKKE brukt vikar fordi de hadde "til gode" og ha flere unger pga neon dager med for mange voksne

Skrevet

Det høres på trynet ut, som du sier. Det er vanligvis kommunale forskrifter som regulerer voksentallet i barnehagen - loven sier bare noe om pedagogtettheten - så om det er akseptabelt der, må man nesten sjekke for hvert sted.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og dette er ikke ok. Prøv selv å ordne istand et måltid til 12 barn og sammen med bare en voksen til, det er ikke enkelt.

Og på kledning, kle på 12. Alle må sitte inne til alle er på kledd fordi man ikke har noen voksne man kan sende ut for å passe barna ute. UHOLDBART!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...