Gjest lillemamsi Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 ha en teskje maltekstrakt (eller mer selvsagt) oppi tekoppen din! Er veldig bra for fordøyelsen din (noe som jeg ser på som en stooor fordel nå tiden etter fødsel..) Og jeg vil tro at det sikkert har en positiv virkning på diebarnet også. Smaker ikke så værst heller
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 takk for tipset! maltekstrakt skal også hjelpe til med økt melkeprodukjson!
Lillemor + bittelillemor Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Det har jeg hørt før! en god ide! hvor får man kjøpt det? Har hørt at man kan ta litt maltekstrakt hvis man gir MME også.. det skal være bra for barnet!
_Løvemamma_ Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Maltekstarkt har de på de fleste daglivarebutikker, står gjrene sammen med kosttilskudd og sånt. Om man blander lill ekstra, helst knust, fenikkel i ammetene virker den enda bedre mot luft i magen, både for mor og barn;) Og om barnet (eller mor) har treg mage så hjelper det også om mor drikker litt sviskejuce:)
Gjest lillemamsi Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 jeg gir Oliver en flaske med MME på kvelden, og da har jeg maltekstrakt i flaska. MME er jo litt hardere å fordøye, så jeg synes det fungerer greit med malt. Kanskje det virker ekstra godt fordi jeg tar amme-te OG malt selv. Noen av dere som vet om han kan få av amme-te`n ? Vet jo at det er "mange" som gir fenikkel-te til diebarnet pga det hjelper ekstra godt mot luft i magen. Er jo masse fenikkel i amme-te. Derfor jeg lurer om noen har brukt av den, eller om jeg MÅ kjøpe en ren fenikkel-te for å gi han. (har hatt noen slitsomme netter med luft i magen, så gjør alt jeg kan for å forhindre at dette skal skje igjen) Jeg bruker Moss Maltekstrakt som jeg fant på rema1000 ved kostilskudd osv. Siruplignende konsistens.
Lillemor + bittelillemor Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har gitt lillemor noen teskjeer med ammete når hun har vært ekstra urolig pga magevondt eller luft i magen. Det har funket veldig bra, og har roet seg veldig fint av det! Bruker den ammeteen man får kjøpt på apoteket (ikke poser, den andre). Lager en litt mild variant til henne, i kokt vann, og lar den avkjøle seg så den er sånn 40 grader eller noe, så mater jeg med skje. Hun liker det ikke sånn veldig, men går ned uten for mye protester. og så tar det bare litt tid, og så roer hun seg stort sett. Så jeg tror virkelig at det har effekt! Lykke til!
_Løvemamma_ Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Hvor stor var lillemor da du begynte med det? Lite problemer med magen her i huset, men greit å vite hva man kan gjøre om det skulle skje
Lillemor + bittelillemor Skrevet 28. januar 2010 #8 Skrevet 28. januar 2010 Lillemor var bitteliten - et par uker kanskje, da jeg ga henne litt ammete første gang. Gikk helt fint det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå