Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Jeg tilhører en gruppe her inne som tydeligvis ikke er særlig godt likt her inn. Jeg er nemlig ALENEMOR. Og her inne er det visst bestemt at ALLE alenemødre sitter på ræva og mottar masse penger fra staten (ikke det at jeg har sett noe til alle disse pengene men...) Ikke har vi utdannelse, late er vi, tar ikke vare på barna våre og det er sannsyneligvis kun vår skyld ene og alene at vi er blitt alene. Jepp, jeg må nok bare innfinne meg med aldri å bli likt her inne av flere av dere godt gifte/samboende her inne. Men, når jeg tenker etter så gir jeg egentlig f... i det. Får jeg vet selv hvem jeg er og hva jeg går god for. Så værsågod, bare døm meg.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Jeg synes absolutt ikke alenemødre fortjener alle stønadene.. De burde jobbe som alle andre må. Så det er MANGE som faktisk bare sitter på ræva å snylter på staten. Og det er mange alenemødre som er drittunger i hodet, drikker jo mer enn en sjømann og oppfører seg absolutt ikke..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Dømmer deg sønder og sammen siden jeg kommer fra den akseptrete klassen her inne.. Gift hjemmeværende mor ( jubelen formlig står i taket) som ofrer alt, absolutt alt, for å ta vare på mann og barn.. pøhhhh
thea - M har gull i gulping Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Når ble alenemødre hatet da? Er jo faktisk ikke alle alenemødre som mottar stønader. Mange står på egne bein. Alle forhold kan ryke, så det vil si at alle kan bli alenemødre. Samme greia er det med unge mødre. Det er mange her som har lite troa på oss. I'll prove them wrong
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Øh, hvis du gir F... i det, hvorfor har du behov for å markere det med et innlegg???
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 jeg synes alenemødre (ikke alle,for man kan jo ikke skjære alle over en kam..!) skal ha ros for at de orker å stå på to føtter når de er alene med barna sine,samt ha jobb/studier,all huslige sysler må de gjøre alene,ha syke barn alene, alltid stå opp om morgenene,(kan ikke sove lengre i helgene mener jeg) ha alle bekymringer og praktiske ting hvilende på sine skuldre... nei,jeg ser opp til alenemødre jeg (ikke alle men de jeg kjenner iallefall) for jeg synes de er fantastisk tøffe mennesker som står på selv om de er alene!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Jeg er også hatet. Enda jeg ikke mottar en eneste krone i stønad. Jeg har høyere utdanning og fast jobb, i tillegg jobber jeg innimellom i helgene for å få litt ekstra penger, så jeg får endene til å møtes. Men hatet, ja det er jeg, fordi det bare er sånn. Er man alenemor, så er man sånn og sånn, og sånn ER Det bare. Jeg sier som Regine Stokke sa: Accept your war, it is what it is.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 Hi, jeg hater deg da ikke. Ja, jeg er gift, men jeg støtter alle alenemødre. Synes de gjør en kjempejobb med å oppdra barna sine, og det alene. Da blir det syting fra meg. Jeg er så trøtt til tider, SELV om mannen tar seg av snuppa også. Jeg dømmer ingen iallefall. Kommer jo ikke noe godt ut av det. Klem
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #9 Skrevet 27. januar 2010 Eneste jeg ville oppnå med dette innlegget er at folk må slutte å dømme alle alenemødre. Selv om de kjenner til ei som mottar masse stønader o.l, så vil det ikke si at alle alenemødre gjør det. Tenker litt på et innlegg som ble hyppig besvart her i går...... Jeg dømmer ikke alle pakistanere f.eks, selv om en har gjort noe galt. Jeg dømmer ikke alle menn, selv om jeg vet om en som har vært utro. Bare for å komme med noen eksmpler på hvor fordomsfulle mange mennesker kan være. Noe skjærer alle under en kam med en gang de har hørt om ei som har.... og det blir feil. Ha en fin dag alle samme. Hilssn ei som tenker før hun dømmer:) HI
*SMASK* Skrevet 27. januar 2010 #10 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har mange venninner som er alenemødre. Jeg kaller dem hverdagshelter.
Guri malla Skrevet 27. januar 2010 #11 Skrevet 27. januar 2010 Bøyer meg i støvet for alenemødre som oppdrar barna helt på egen hånd i en vanskelig hverdag. Full respekt!
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #12 Skrevet 27. januar 2010 Skjønner ikke at noen tar seg nær av det som blir skrevet her inne. Her er alle og ingen hatet. Det slenges dritt om alenemødre, kvinner i parforhold, karrieremødre, hjemmeværende, ikke-ammende osv. Og det er ikke så vanskelig å la det gå inn det ene øret og ut det andre? Det er bare en selv som vet hvorfor ting er som de er, hva man kan eventuelt gjøre med det og hva man faktisk gjør med det. Og da er det liten vits i å bruke enegri på synsere som ofte kun er ute etter å provosere. Og du må innrømme at noen av debattene er ganske så morsomme;) Tenk om jeg skulle tatt meg nær av alt som ble skrevet om nordlendinger, blondiner, jenter som blir gravide utenfor ekteskap, dårlige bilkjørere, katteeiere osv osv? Jeg hadde blitt helt tullerusk til slutt. Nei, ta det med en klype salt, vær den du er og la andre tenke hva de vil:)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #13 Skrevet 27. januar 2010 Vel, i mine øyner så er vi alle mødrer...vi gjør vårt beste både hjemme og ute i samfunnet. Så i mine øyner...vi mødrer er mødrer...uansett om vi er alene eller ikke. Så, jeg bøyer meg også i støvet for dere som er gifte eller har samboer. Dere gjør akkurat det samme som vi aleneforsørgerer, hverken mer eller mindre....i mine øyner da. Hilsen alenemor
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #14 Skrevet 27. januar 2010 Her inne på anonymsiden er alle hatet. Men man biter seg vel mest merke i det som treffer en selv. Syntes stort sett alenemødre får bred støtte her inne, jeg. Det er alltid en eller annen som slenger ut et hat-innlegg, også dømmer de fleste dette hat-innlegget nord og ned. Men selvfølgelig er det mye lettere å føle seg" truffet" av det negative enn positive. De som mangler høyere utdanning er vel de som får mest urettferdige kommentarer. Men hey, det er jo en grunn for at man er her inne og leser/skriver. Hvis alle hadde vært snille, hyggelige og saklige hadde det blitt kjedelig her inne!
blond Skrevet 27. januar 2010 #15 Skrevet 27. januar 2010 Jeg synes du er søt, jeg! Ikke bry deg om hjerneløse holdninger her inne, dem om det!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #16 Skrevet 27. januar 2010 Hi Ikke bry deg om innlegg som er skrevet av folk med hode godt plantet oppi rassen.. Det jeg har lagt merke til ved noen av disse innleggene du refererer til er at noen blander sammen alenemødre med arbeidsledige/ uføre etc, noen tror vist at dette er det samme.. Finnes mange alenemødre som er i jobb som alle andre, akkurat som det er gifte kvinner som går på stønader osv.. Personlig kjenner jeg noen alenemødre men der er alle i full jobb, så må le litt av patetiske innlegg, finnes sikker nok av alenemødre som sitter på ræva også, akkurat som det finnes barnløse som gjør det samme.. Men da jeg har et hode som funker forstår jeg bedre enn å sette andre i bås og å dømme uten å vite noe som helst, mange årsaker til det meste, ikke min sak å bry meg med.. Så gi f i andres meninger, hilsen godt gift snart småbarnsmor i stabil jobb...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #17 Skrevet 27. januar 2010 p.s refererer da til andre debatter ikke denne før noen tenner på pluggene:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå