Gå til innhold

Andre som har 2 gutter og er fornøyd?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler alle her inne mener man ikke er like heldig siden vi ikke har jenter...

Senest i går var det ei som spurte om jeg hadde barn.

Ja, sa jeg, jeg har to gutter :) *stolt*

"Da blir det flere barn på deg vel?" fikk jeg tilbake...

Kanskje det blir nr 3 en gang, og hvis det isåfall blir det, så er det for at vi ønsker oss et barn til, og ikke et kjønn...

SÅNN!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to gutter og tror jeg er ferdig med barn. Er veldig fornøyd med de to små guttene mine:)

Jeg var kjempeskuffa når jeg fikk vite at vi ventet en gutt til, for jeg ønsket meg veldig en jente, men nå som jeg har fått denne nydelige gutten så er jeg superfornøyd og savner ikke lenger noen jentebaby.

Skrevet

Vi har to herlige gutter, verdens beste brødre, og jeg synes det er helt fantastisk å være guttemamma! Det er liksom noe spesielt med to brødre:)

Nå skal vi ha nr 3, og jeg er overlykkelig over at vi skal få en datter, det må jeg bare ærlig innrømme.

Men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke for alt i verden ville hatt det annerledes, jeg er kjempeglad for at vi fikk to gutter først, og hadde vært fornøyd med det dersom vi ikke hadde fått flere barn.

Det er nok helst omverdenen som er veldig opptatt av dette med kjønn, det har jeg også merket godt.

Skrevet

All min støtte til deg.

Såå gøy med gutter! Jeg har 2, og en jente. Hadde jeg hatt 3 gutter hadde jeg vær like glad for det.

Skrevet

jeg har også to gutter og da fikk jeg en kommentar:da skal du vel ha flere da og prøve å få jente..?

nei!jeg vil ha flere (tror jeg,den lille er nyfødt så vi får se:) men der er ikke fordi jeg vil ha jente nei!

jeg elsker guttene mine over alt på jord!

Skrevet

Jeg er superfornøyd med mine to gutter!!!

For til stadighet komentarer om at vi bare MÅ skaffe oss ei jente.

Ehhh nei, liker guttene mine og vil ikke ha flere barn og iallefall ikke ei jente..

Skrevet

Jeg oensket meg gutter jeg. Gutter er topp! Men gutt og jente er bra det ogsaa da ... jeg klager ikke :)

Skrevet

AAAARRRRGH!!! jeg blir så sint når folk slenger fra seg slike kommentarer. Hvorfor skal man ikke ha lyst på flere barn fordi man har to gutter. Når i alle dager ble gutter mindre verdt enn jenter??? Og hvorfor skal man etterstrebe en jente hvis man har to gutter fra før?

Jeg priser meg selv som verdens heldigste som venter gutt nr 2 nå. Jeg tror det holder med de to, men det handler om fødsel og svangerskap som har vært tunge, inegnting annet. Men jeg føler meg like heldig som dere andre som har jenter, en av hver, eller gutter. Vell, kanskje heldigere :P for dere har ikke den søteste gutten i verden ;p hihi..

Jeg skjønner dere som ønsker dere en jente, jeg ønska meg gutt sånn i det stille hvis jeg skulle tørre å ønske meg noe. Vi er veldig forskjellige, så bare fordi kanskje mange jenter ønsker seg jenter, så er jeg et levende bevis på at ikke alle gjør det.

Skrevet

Skal vi ha nr 3 en gang, vil jeg ikke vite kjønnet før fødsel PGA at hvis det er gutt må jeg hele tiden forklare alle de "skuffa" at der ER gøy med gutt også, noe jeg syns!!...

Alle rundt oss sier vi må få en til pga at vi må jo få ei jente, men jeg vet ikke jeg altså... får jeg en gutt til blir jeg kjempeglad! Jeg vil ha barn, ikke kjønn, og de to gutta jeg har er sååå forskjellige, så 3mann kommer inn som en sterk personlighet, ikke kjønn!

Skrevet

Jeg har alltid sagt at jeg skal ha 2 gutter, og det har jeg fått :)) Er suuuperfornøyd! Jeg vil med tiden ha et barn nr 3, men er sikker på at det også blir gutt. Føler det på meg, at jeg bare skal ha gutter. Kommer det en jente så blir jo det spennende, men det er faktisk ikke viktig for meg å få en jente. Jeg er så glad og takknemlig for at jeg faktisk kan få barn! jeg har en bror som ikke kan få barn, og synes det er forferdelig å høre på andre som ønsker seg et spesielt kjønn. de burde skamme seg! her er de s¨å heldige å faktisk få et barn, åsså presterer de å ønske seg et spesielt kjønn, som om ikke det å få barn er mer enn nok.

Nei guttene mine er gull verdt :)

Skrevet

Jeg har 4 gutter. Ønsket meg gutt første gang, litt fordi jeg vet pappaen ønsket gutt, litt fordi jeg har alltid hatt mange guttevenner og liker å gjøre gutteting. Med nr 2 syntes jeg gutt var stas også fordi jeg vet pappaen syntes det var flott og fordi jeg tenkte 2 av samme kjønn gjør at de har mer felles. Har mer kontakt med min søster en mine brødre selv. Nr 3 tror jeg i begynnelsen jeg ønsket jente, dette også fordi pappaen hadde 3 gutter fra før og han ville da få noe annet en det han hadde med xkona (dette var med en annen far en de 2 eldste) De 2 eldste ønsket veldig at det ble gutt, og var faktisk redd for at det ble jente. De var veldig opptatt av det. Fant ut at det ble gutt tidlig på ultralyd og vente meg til det og gledet meg over det. med nr 4 så jeg fordeen med å ha gutt for de 2 siste er veldig tett i alder, men det hadde også vært anderledes med noe helt annet. Så hellet like mye mot gutt som mot jente. Gutta sa det var kjempe fint å få en bror men ville ikke ha jente. Jeg syntes nå det er litt kult med 4 gutter. Av og til når jeg ser søte små jenter med langt hår og kjoler tenker jeg det hadde vært herlig med en jente. Men 4 er nok, ganske sikker på at det ikke blir flere.

Skrevet

Jeg har to gutter og går ikke an å bli mere fornøyd og stolt.Tror egentlig vi ikke skal ha flere barn, men skulle vi forandre mening hadde det ikke hatt noe å si om det hadde vært jente eller gutt

Skrevet

Vel, vil påstå det fins verre ting i verden enn å få to flotte, nydelige, velskapte gutter.

=)

Elsker mine to over alt på jord. Med to år mellom, viser de allerede antydning til å få et sterkt bånd (de er nå 2,5 år og 1/2 år).

Skrevet

Klart man er fornøyd med barna en har :-)

Skrevet

Vi har to gutter og ei jente, og guttene er eldst. Da jeg ble gravid med nummer tre sa alle "Å, jasså, dere prøver på jenta nå?!" Jeg ble så utrolig provosert! Vi ville ha barn! Dessuten så tilsier statistikken at hvis man allerede har to barn av samme kjønn (med samme mann, vel og merke), blir nummer tre i 70% av tilfellene det samme kjønnet som man allerede har, så vi var egentlig sikre på at vi ville få en gutt til. Da vi var på ultralyd når vi ventet andremann, og fikk vite at det var en gutt til, så til og med svigermor "dere kan jo prøve en gang til, kanskje det blir jente da"...

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange mener at det er "best" å ha barn av ulike kjønn, og hvis man ikke får det, så går man glipp av noe. Misforstå meg rett; jeg syns det var stas å få ei jente, men jeg hadde blitt minst like euforisk om det hadde vist seg å være en gutt!

Skrevet

Jeg har en gutt på 2,5 og tvillinger (baby, gutt og jente)

Jeg føler at elsteman får mye oppmerksomhet for alle er opptat av å ikke glemme han og de kjenner han best også videre. Jenta får mye oppmerksomhet fordi hun er jente. Men minstegutten føler jeg ofte blir glemt. Han er jo verdens nydeligste. Jegh blir kjempe provosert. Jeg tror dette har gjort at jeg har fått et ekstra sterkt bånd til lille gutten min.

Skrevet

Jeg har to gutter, og de er skjønne barn og vidunderlige personligheter. Jeg er veldig glad for at jeg fikk akkurat DEM, og ville ikke byttet dem bort for noe i verden!

MEN vi kommer til å prøve på nummer 3, nettopp fordi jeg ønsker meg en datter... Jeg har alltid hatt et spesielt sterkt og godt forhold til min mor, og ønsker en datter jeg kanskje kan være så heldig å oppleve det samme med.

Gutter er flotte de, jeg føler at jeg forstår gutta mine ganske godt. Men jeg tror jeg ville hatt ENDA mer til felles med en datter.

Nå skal det forsåvidt sies at om jeg får en gutt til, så er det selvfølgelig også en stor glede. Og om jeg allerede hadde hatt en gutt og en jente, ville jeg likevel forsøkt å få et tredje barn.

Skrevet

Vi har to gutter og er strålende fornøyd. Her blir det ingen flere heller, siden vi startet forholdsvis sent.

Jeg har ansett meg selv som guttemamma hele tiden, men hadde sikkert fikset jenter også:-) Er vel bare litt sånn at jeg ikke er så god på jenteting:-)

For meg er ikke kjønn avgjørende, jeg har vokst opp i et hjem der hvor likestilling er viktig. Så å sette det ene kjønnet opp mot det andre ville ikke falt meg inn.

Og når man ser syke/ funksjonshemmede barn, burde de som sier at det ikke er "bra nok" med bare gutter skamme seg.

Skrevet

Jeg fikk først to gutter og var selvfølgelig fornøyd, elsker mine to små gutter. Men litt tilbake til spm ditt; for hvilken mor er ikke fornøyd med barna sine når hun først har fått dem? det er vel svært få som sier at "nei, jeg er misfornøyd med barna mine fordi de er gutter".

Som sagt så er/var jeg også kjempestolt over mine to små vakre gutter, men jeg savnet nå likevel å ha en jente og. Har i grunnen alltid ønsket meg et mor-datter forhold og ikke minst syntes jeg det virket så koselig å ha begge kjønn i en familie,forestilte meg at det var mer harmonisk med begge kjønn... Og at det for min egen del ville vært veldig koselig med en liten tulle, ikke bare er der et bredt utvalg i klær (ja en helt annen verden!!)...Men i det hele tatt, så følte jeg et savn etter å ha en jente og. En jeg kan gjøre "jenteting" med osv ;)

Så vi bestemte oss for å prøve bare en gang til og nå har vi fått en jente også:) Er så utrolig kooooselig :)

Skrevet

Til dere som har/hadde to gutter, men ønska/fikk ei jente... dere svarer jo ikke på spørsmålet mitt?!

Dere var jo da ikke fornøyde med to gutter, dere ønsket ei jente også!

Jeg har alltid vært fornøyd over mine gutter og kommer alltid til å være glad over å ha fått dem, ville aldri bytta dem... og er kjempefornøyd med hvordan det ble med de to:) To brødre er fantastisk!

HI

Skrevet

Vi har 3 gutter og vi er fornøyd - alltid ønska meg 3 barn =) Hender fremdeles at folk spør om ikke vi skal prøve på jenta snart(samme folka som synes vi hadde mer enn nok med 1 eller 2 barn...!), men jeg har slutte å irritere meg over det. Mannen min er sterilisert, så det måtte i så fall bli med postmannen...=P

Skrevet

HAHA UnePune!

Lar meg ikke irritere jeg heller, blir heller litt sjokka at folk kan spørre/si noe slik... ler litt for meg selv.

HI

Skrevet

Jeg har også 2 gutter og jeg er superstolt over dem begge;) Verdens nydligste gutter. Å jeg får også de kommentarene om at jada dere skal vel prøve på jenta da om en stund.

Mulig vi går for tredjemann om noen år men det bryr meg rett i ræva om hva slags kjønn det blir. Gutt nr 3 er like velkomment som en jente;);)

Skrevet

Har to gutter og en baby i magen.. Ønsker meg en gutt til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...