Gå til innhold

Ny presentasjonstråd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes stadig jeg ser nye navn/nick her på prøver sia så tenkte jeg laga en ny presentasjonstråd så vi får et lite innblikk over hvem vi er :)

Navn/Nick: Carina

Alder:29

Sivilstaus: Samboer

Yrke: Sykepleier på Unn.

Barn fra før: Nei :(

PP: 8

Hjelpemidler: Bidronninggele og Wild Yam. Prøver ut akupunktur neste pp om spira ikke sitter denne pp.

Prøverhistorie: Ble gravid uplanlagt i november -08 som endte med en dødfødsel i uke 19 i februar-09. Gravid på nytt i oktober etter akupunktur som endte med MA i uke 8 i november-09. Håper spira sitter snart og at den sitter lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

navn:janne

alder:26

sivilstatus:gift

yrke:hjelpepleier,mn fortiden er jeg midlertidig ufør pga fibromyalgi og ME

barn:1 en gutt på 13månder:)

hjelpemidler: ingenting ikke stress

prøvehistorie: ble gravid august09 mistet i SA september-6 uker ikke planlagt, bynnte å planlegge litt smått,ble gravid i oktober men mistet 22.12.09 9 uker, fått første mens nå den 26.01 håper spira sitter første mnd:)

carina81 vil sende deg masse babystøv å ønske deg lykke til:)

Skrevet

Navn: Sandra

Alder: 25

Sivilstatus: samboer

Yrke: Assistent på barneskole, tar eksamen i BUA i uke 10.

Barn: Gutt 3 år 8 mnd fra tidligere forhold

Hjelpemidler: Ingen foreløpig.

Prøvehistorie: Den virkelige prøvingen starter fra i dag, skal strax til legen å fjerne spiralen, så håper man jo så klart på at spira sitter på første forsøk :))

Skrevet

navn:Monica

alder:30

sivilstatus:gift

yrke: Akkurat nå er jeg på yrkesrettet attføring pga ME, men studerer 50%.

barn:1 en gutt på 13månder:)

hjelpemidler: solvipect fra denne pp.

prøvehistorie: Sluttet på minipillen 1.mai-09. Er i 11.pp nå

Skrevet

Litt anonym enda jeg:) siden vi ikke har fortalt til folk at vi prøver enda:))

Alder: 22

sivilstatus: Forlovet

Yrke: Hotel og restaurant-bransjen

Barn: Nope...

Hjelpemidler: Ingen..

Prøvehistorie: er i 1 pp:D

Skrevet

Navn/Nick: mammantilanna.håper på spire

Alder:24

Yrke: Student

Barn fra før: Ja, en nydelig frøken på 2,5 år nå straks:D

PP: 25:(

Hjelpemidler:Provera og dobbel pergo forrige pp

Prøverhistorie: Jeg har veldig ustabil syklus, kan ha tr sammenhengende i flere mnd eller fravær av den i opptil år av gangen. har pco(ikke pcos)... Har vært undervektig nå i en god stund men har klart å komme meg opp i normalvekt nå så håper dette vil hjelpe på prøvingaXXX. Skal starte opp med provera og muligens trippel pergo i slutten av februar. hvis det ikke mot alle ods klaffer nå, men tror ikke jeg har hatt EL. Har ikke det av meg selv til vanlig, men man kan jo alltid håpe at pergoen gjør litt nytte for seg i denne pause mnd;)

LYKKE TIL ALLE SAMMEN!!!!XXXXXXX

Skrevet

Navn/Nick: Gullgrisen aug2007

Alder: 27

Sivilstatus: gift

Yrke: Utdannet arkitekt, men er for øyeblikket husmor/ deltidskonsulent/ arbeidsledig/ mamma

Barn: ei jente som blir 2,5 år 14. februar

Prøverhistorie: har nettopp tatt ut spiralen og vi tar ting med ro og håper at det blir en spire i løpet av 2010. Vet ikke hvorfor, men jeg ønsker meg en bebbis første halvdel av 2011 :) Har uregelmessig syklus så jeg aner ikke når jeg har EL og IKM. Får se om det blir hjelpemidler etterhvert, men foreløpig er vi så tidlig i prøvinga at vi ikke stresser. Dvs gubben syns tanken på å bli tobarnsfar er litt skummel og jeg tenker på det heeeeele tiden (selv om jeg har lovt at jeg ikke skal gjøre det :P)

Skrevet

Navn/Nick: MayBritt/ mayzprit

Alder:23

Sivilstaus: gift

Yrke: hest, men akkurat nå jobbe eg kveldstid på coopen på vikeså.

Barn fra før: jepp, jente på 1år

PP: 2

Hjelpemidler: ingen

Prøverhistorie: Ble gravid i mars 08, fikk ei nydelig jente etter ett tungt å langt svangerskap, prøver nå å få til en søster/bror til litla:-)håper det blir et lettere svangerskap denne gangen:-)

Skrevet

Navn/Nick: snart baby ??

Alder: 39 snart

Yrke: barnehageassistent

Barn fra før: JA :)) 2 flotte jenter på 12 og 15 + en søt gutt på 7

PP: nekter å telle pp, men har prøvd i over 2 år

Hjelpemidler: Akupunktur i fjor senvinter: fikk bedre syklus. Nå; Efamol (fantastisk virkning på syklus), fotsoneterapi, skal begynne på bidronninggele og Vitex når mensen kommer. Skal oxo ta Crinone fra EL til mens/eller til jeg er 10-12 uker på vei (satser på d siste). Har oxo blodfortynnende liggende klar til positiv test. Bruker oxo CBFertilitetsmonitor.

Prøverhistorie: Ble gravid med dbl. Pergo i juni 2008, MA i august...

Ble gravid (2 mnd etter dbl. Pergo) i juni 2009, nok en MA i august... Forferdelig !!!!

Tok Pergo sist i des ifjor, og syklusen ble rotete og ekkel, så har nå fullstendig pause fra kjemiske stoffer. Skal prøve kun naturlige ting.

Håper dere og jeg får hver våres nyyyydelige, friske baby i løpet av 9-12 mnd's tid !!! ;) LYKKE TIL !!

Skrevet

Navn/ Nick: liis

Alder: 21

Sivilstatus: Samboer

Bodsted: Sør-Trøndelag

Yrke: Nortura medarbeider

Barn fra før: Nei:(

PP: Ca 2år

Hjelpemidler: Prøvd det meste. Nå går jeg på Vitex agnus-castus, spirulina, krom, folat og multivitaminer. Vurderer akupungtur.

Prøvehistorie: Fikk påvist PCOS da jeg ikke hadde menstruasjon. Fikk beskjed om å gå ned i vekt. Gikk ned ca 8kg, og nå er mensen tilbake!:) Så nå er det bare å prøve å regne ut el å sette igang!:)

Håper det kan gå fort nå.

Lykke til alle sammen!:)

Skrevet

Navn/nick: Drømme Stress-less

Sivilstatus: Forlovet, gifter oss 17.07.10 :D

Yrke: Arbeidsledig/under utdanning...får se hva som skjer. Fikk angst og sparken fra jobben p.g.a. det. Høyst ulovlig, men de fikk ingen motstand. Nav er snille mennesker de!! (et fåtall av dem som jobber der..)

Barn fra før: Nei.

PP: ...12 kanskje? Vært prøver siden nov.-08 Siste sykluser ligger på 60 dager +

Hjelpemidler: Har utviklet en syk legeskrekk, så prøver meg på naturmetoder. Akkurat starta på bidronninggele, så får vi se da om det hjelper. Hvis ikke så må jeg jo bare face my fears og få hjelp. Vil bare få startet familielivet med mitt livs kjærlighet....

Skrevet

Navn/Nick: Monica

Alder: 34

Sivilstaus: Gift

Yrke: Akkurat nå arb.ledig, begynner mest sannsynlig i ny jobb i februar! Jobbet innen helsevesenet og saksbehandler innen juss og økonomi :)

Barn fra før: JA :) :) :) En nyyyydelig liten jente på snart 4 år :)

PP: 22 eller noe deromkring, prøvd i snart 2 år!

Hjelpemidler: Bidronninggele og Wild Yam. Har gått på 3 doble pergokurer uten resultat, skal begynne på trippel pergo i februar dersom jeg ikke blir gravid denne pp da :)

Prøverhistorie: Ble endelig gravid med tvillinger etter 7 pp i desember -08 som endte i MA i uke 12 i mars -09. Gravid igjen i mars/april -09 som endte i enda en MA i uke 10 den 30.mai -09. Gravid igjen august -09 endte i SA i uke 5 i august -09. Gått på 3 doble pergokurer. Begynner på trippel pergo i februar dersom det ikke skjer noe nå :)

Håper spiren sitter snart og at den signerer en 9 mnd lang leiekontrakt :)

Skrevet

Navn/Nick: Anne

Alder:34

Yrke: Sekretær

Barn fra før: Nei

PP: Ja si det, 5-6 pp etter at syklusen ble normal etter MA i juni, omtrent 4-5 pp før MA'en.

Hjelpemidler: Ingen spesielle, men drikker en del grønn te som visstnok skal være gunstig.

Prøverhistorie: Brukte P-sprøyte i 2,5 år og måtte vente omtrent 1,5 år før syklusen ble normal, ble gravid etter 4-5 reelle pp'r men mistet :-(

Vet ihvertfall at jeg aldri noensinne skal bruke den dritten igjen...pga sprøyta og dens langvarige virkning føler jeg nå at tiden har gått litt i fra meg :-(

Klem fra

Skrevet

Nick: Miss_Sunshine, ganske anonymt siden ingen vet av vi prøver å få barn

Alder: 26 år

PP: nr 1, men kjenner på kroppen at det går mot prøveperiode 2

Hjelpemidler: Ingen

Prøverhistorie: jeg og min samboer har vært sammen i flere år, men har fram til nå ikke vært klar for å få barn. Vi har tatt utdannelse og reist litt rundt i verden:) har det siste halve året følt at min biologiske klokke har begynt å tikke for fullt, og det føles som om at noe mangler i livet. Jeg er veldig spennt på hvor lang tid det kommer til å ta å bli gravid og om man faktisk kan få barn. Har storstett regelmessige sykluser:)

Skrevet

Navn/Nick: Lillian/Twilight

Alder:21

Yrke: Hud-og kroppsterapeut

Barn fra før: 2

PP: 8

Skrevet

Nick:lisate_ønsker_2010baby

Alder: 27 år

Barn fra før: Nei :(

PP: 1

Hjelpemidler: Ingen, men har bestilt CB Fertilitetsmonitor

Prøvehistorie: Sluttet på ppiller i januar 09 og vi sklle begynne å prøve da men så tok det omtrent et år før mensen kom tilbake og nå har jeg fått helt perfekt syklus på 28 dager. Så nå prøver vi for fult.

Ønsker alle sammen masse lykke til.

Skrevet

Alder:34

Sivilstaus: Gift

Yrke: Jobber i skolen.

Barn fra før: To skjønne som ønsker et lillesøsken ;)

PP: Vet ikke helt hvordan man skal telle når man har vært gravid en liten stund, men mistet. Har prøvd ca 6 mnd til sammen.

Hjelpemidler: Ikke annet enn mannen min ;)

Prøverhistorie: Fjernet spiralen i sommer, ble gravid i oktober, men hadde en SA uke 8. Har tanta på et heller langvarig besøk for øyeblikket (første etter SA, så litt greit at kroppen ser ut til å komme igang igjen). Nå kan vi bare se hvordan det går videre framover våren... Spennende tider!

Skrevet

Navn/Nick: Kira1979

Alder:30

Yrke: Midlertidig ufør pga fibromyalgi og senebetennelser

Barn fra før: 2 (8 og snart 11 år)

PP: 4

Hjelpemidler: Ingen foreløpig

Prøverhistorie: Nesten nettopp startet for alvor, så regner denne PP som nr. 4, selv om vi har hatt ubeskyttet sex lengre enn det fullt bevist på at vi kunne bli gravide. Nå har vi imidlertid blitt skikkelige "prøvere", så da får vi se åssen det går da... :)

Skrevet

Navn/Nick: engel81

Alder: 28

Yrke: lærer

Barn fra før: Ja, en herlig gutt på 1 år.

PP: Aner ikke...

Hjelpemidler: Fine mannen min:)

Prøverhistorie: Sluttet på p-piller i august, og ble gravid umiddelbart. Det endte i MA i oktober. Forrige gang prøvde vi ca ett år før jeg ble gravid, håper det går enda rasker nå!

Skrevet

Nick: t_s84

Alder: 25

Sivilstand: sambo

yrke: marketing

barn: nei

PP: siden nov.09

:-)

Skrevet

Navn/Nick: Ellen

Alder: 26

Yrke: farmaceut

Barn fra før: nope

PP: Velat ha barn sedan augusti 09.

Hjelpemidler: el-tester

Prøverhistorie: Blev gravid på 1 pp i september 09. mistet i oktober. Tog lang tid å få ordning å reda igjen, tror neste syklus blir den förste riktiga.

Skrevet

Navn/Nick: pifi+lillegull

Sivilstaus: samboer

Yrke: Sosionom

Barn fra før: Lillegull på 16 mnd!

Hjelpemidler: Ingen.

Prøverhistorie: Tok ut spiral sommer 09, begynte aktivt prøving i desember 09.

Skrevet

Navn/nick: 90<32010

Alder: 19, å den yngste her.. 20 snart da

Yrke: Går skole, jobber som vikar på eldrehjem og barnehage

PP: 1, skulle hatt mens ca 17 jan men ikke kommet enda. Testet neg lørdag

Hjelpemidler: ingen

Gleder meg veldig til å bli mamma :) Jeg er selvfølgelig veldig ung i alder, men er veldig så klar til å ta dette steget :) Så andre får ha sin mening om det, men valget er tatt :)

Skrevet

Navn: Stine

Alder: 24

Yrke: Tannhelsesekretær\ Miljøarbeider\ Barnehageassistent

Barn fra før: JA 1 vakker liten prinsesse på 2 år og 4 mnd

Hjelpemidler: eggløsningstester, fotsoneterapi, vitaminer og mineraler, Folat

Prøverhistorie: Ble gravid med min datter des 2008, ikke planlagt gikk på p-piller..begynte å prøve på nr 2 nå i des:)

Skrevet

Navn/Nick: Monica

Alder:25, snart 26

Yrke: Ped. leder

PP: Usikker, men 2 år og 1mnd...

Hjelpemidler: Prøvd det meste. Men går nå på Provera for og få stabile sykluser, samt prøvd opp til trippel Pergo.

Prøverhistorie: Startet prøving jan.08.. Måndene gikk fort forbi, og jeg skjønte etterhvert at dette kunne ta tid. Startet utredning i Mai-09.. Men har en veldig buissy gyn, så her tar ting tid. Ikke påvist eggløsning etter trippel pergo=( Og her er kjernen til problemet, har ikke eggløsning.. Men har ikke pco..vet ikke hva som skjer videre... Venter i spenning..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...