Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 9mnd har diare for 4 dag på rad og har blitt veldig sør og rød. Har prøvd zink salve fra Natusan og Weleda og synes ingen av de hjelper så mye.

Tips til hva jeg kan smøre på?

Vasker dere med vann eller servietter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker med mesoft sine kompresser med olje. Har ett vaskefat som står på badet som jeg bruker. Er hun rød bruker jeg Inotyol. Funker bra her!!

Skrevet

Vil bare slutte meg til Inotyol. Den beste kremen som funke på det meste. :)

Skrevet

vil også slutte meg til intonyl,den er knallbra! ta på masse når du bytter bleie,så får det virke ordentlig.

jeg brukte også potetmel i bleien,for dette trekker til seg fuktighet.disse to sammen funket som fjell!

Skrevet

inotyol :-) kjøpes på apoteket. ca 100 kr for en tube, men er absolutt verd pengene, og holder lenge. trenger kun et tynt lag med krem.

vasker jenta under rendene lunket vann i vasken på badet, servietter bruker vi kun når vi ikke er hjemme.

var forresten et innlegg for noen få dager siden som var om det samme, en baby der også som hadde diare, og var blitt sår. vet det der ble anbefalt en annen krem. en fra Sabamed tror jeg...

Skrevet

jeg blander sinksalven fra dr.greve og babysalven fra natusan (fikk sånne små prøvetuber i div. gratis babypakker).

Funker kjempe fint.

jobber på sykehjem å der blander vi sinksalve og barrieresalve. Funker veldig godt det også :D

Skrevet

Tusen takk for alle tilbakemeldingene. Ser ut som de fleste av dere anbefaler den samme salva så får ta meg en tur ned på apoteket:)

Skrevet

BESTE salven du kan kjøpe er en salve som heter

BARNESALVE.

De selger den på apoteket, står ikke ute i hyllene (står i kjøleskap bak disken) og det er 100 ml, superdrøy, effektiv og babyen din får fin hud igjen på rekordtid! Den koster 199 her i bergen, på sletten apotek.

Det er sink salve blandet med et annet middel, ikke kunstige stoffer i

løp og kjøp og få en baby som ikke gruer seg til å skifte bleie :-)

Skrevet

Jeg fikk tips av en venninne om at den salven man bruker på såre brystvorter (husker ikke navnet i farten) visstnok fungerer kjempe bra. Hun brukte den både når hun var sår etter amming, på sår rompe og som kuldekrem. Må innrømme at jeg ikke har testet den selv på annet enn såre brystvorter, ettersom mitt barn fortsatt er så lite at sår rompe enda ikke har vært noe problem

Skrevet

Vaske med rent vann og la stumpen lufttørke. Smøre på med inotyol. Smør gjerne litt tjukt når han er veldig sår. Virker over natta! :)

Skrevet

vitapan hjalp mye på min lille gutt. smør først på me vitapan og så et lag me sinksalve. vaska med vann. kansje litt olje i vannet.

Skrevet

bruker også inotynol og aderma salve og krystallfiolett.

Skrevet

inotyol :-) kjøpes på apoteket. ca 100 kr for en tube, men er absolutt verd pengene, og holder lenge. trenger kun et tynt lag med krem.

vasker jenta under rendene lunket vann i vasken på badet, servietter bruker vi kun når vi ikke er hjemme.

var forresten et innlegg for noen få dager siden som var om det samme, en baby der også som hadde diare, og var blitt sår. vet det der ble anbefalt en annen krem. en fra Sabamed tror jeg...

Skrevet

Men er det sopp som har satt seg i bleieutslettet - ses ofte som hvite prikker, må det andre boller til. Daktakort er en krem med hydrokortison som fås på apoteket (kr 111). Men be helsesøster/lege se på det først. Greit å bruke minst mulig kjemikalier...

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. HS sa det ikke var sopp, heldigvis. Prøver kremen de fleste her har anbefalt nå så håper det er bedre i morgen:) Tusen takk alle sammen.

Skrevet

Du har vel kjøpt salve nå du, men ville bare slenge meg på hun lengre opp her som anbefalte brystvortekremen, Purelan. Jeg har prøvd flere sinksalver, inotyol, og SebaMed sin spesialkrem, men etter å ha prøvd Purelan skal jeg aldri ha noe annet til gutten min iallefall! Den er seigere enn Inotyol, så jeg syns at den beskyttet huden bedre. Inotyolen ble "vasket vekk" av tisset, mens Purelan trengte jeg bare å smøre på annethvert skift, den holdt godt! :) Lykke til med den såre stumpen! :)

Skrevet

Har kjøpt Inotyol ja og det har blitt bedre. Purelan har jeg allerede og hadde ikke tenkt på at det er mulig å bruke en gang. Er ullfett i begge. Takk for tips. Skal prøve det ut ved neste bleieskift:)

Skrevet

Jeg sier sikkert noe som er selvsagt her, men skift bleie oftere når babyen er sår, for engangsbleier puster ikke. Og la babyen gå bleieløs, eller bruk tøybleie (løs brettebleie), om du gidder.

Eneste skikkelig tilfelle av bleieutslett hadde vi i sommer etter litt for lang opphold i full engangsbleie, Trollet fikk gå en ettermiddag uten bleie med Weleda zinksalve og var som ny dagen etter.

Men Dr Greve salven reagerer han på.

Skrevet

Forresten, vi vasker med stoffkluter, vannligvis med vann men av og til med økologisk rensemelk eller olje om dete r skikkelig griseri. Tørker godt etterpå.

Vi bruker også Mesoft, men mest på tur.

Økologisk vaskeservietter fra Natracare på tur, de er veldig gode.

Skrevet

Jeg vil også anbefale inotynol, MEN den skal bare brukes når barnet er skikkelig sårt, for den inneholder litt tjære. Vi bruker sink-salve når babyen er litt sår, men hvis det blir veldig rødt, bruker vi inotynol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...