Gå til innhold

Hmmm.. Trenger litt hjelp ang utregning:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig kan en positiv test slå ut egentlig? Er litt usikker på når jeg hadde el og derfor vet jeg jo ikke riktig hvor langt jeg er på vei. Så det jeg lurer på er,hvor tidlig kan tidligst en graviditetstest slå ut etter el? Jeg har en syklus på ca 30 dager,men lurer på om el kan ha vært så sent som 20 dagen og derfor være kortere på vei enn i følge syklusen. Tar vel som regel ikke 14 dager etter el før man får positiv graviditetstest? Ble mye dette,men fint om noen kan se om de kan hjelpe meg litt:) hvor fort fant dere ut at dere var gravide,antall dager etter el:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer med barn i magen!

den aller tidligeste graviditetstesten (cb digital tror jeg) kan med rett over 50% sjangs slå ut positiv 4 dager før forventet mens.

dvs om du får mens 14 dager etter eggløsning kan den slå ut på dag 10.

selv vet jeg ikke nøyaltig hvor langt jeg er på vei, min test ble knallpositiv med en gang (strimmel og qr) så jeg skal til ul for å bestemme termin. har lange sykluser.

Skrevet

Ta datoen du fikk mensen sist , selv fikk jeg mensen 22.des 2009 sist .. Hvis du foreksempel hadde det samme , så teller du uker fra 22 desember til i dag .. Så langt er du gravid .. Man begynner å telle ukene fra startdagen fra forrige mens .. Så jeg er nå gravid i 5+1 ,stemmer ikke dette folkens ?

Skrevet

det stemmer stort sett .....foruten om første siste mens var 21 nov for eksempel og el ikke dukket opp før 1-2 jan da tar man ca fra der mann hadde el og tar -14 dager( dette er da fordi som har uregelmessige sykluser) men om man går på terminkalkulatoren nede på venstre side og trykker på les mere om termin beregning så kan man trykke inn hvor lang syklusen pleier og være hvor langy mellom el og mens og første dag av siste ...da regner den ut sånn ca for deg.

Skrevet

noen kan få positiv helt ned i 7 DPO er veldig individuelt og noen får ikke før etter ventet IKM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...