Gå til innhold

*SYTE* (så er du advart)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tar jeg cytotec om en liten halv time for å få ut resten av MA'en.

Venter bare på at mannen skal kommer hjem etter levering i barnehagen.

Om 2-3 uker har jeg EL igjen.

Desember -08 gravid, januar -09 MA

Desember -09 gravid, januar -10 MA

Virker som om dette er ved å bli en vane.

Føles så utrolig håpløst. Streve slik med å bli gravid, for så å miste.

Skal prøve igjen, nå med en gang, må se fremover. Men vil jeg orke dette en gang til???

Har ikke lyst til at Linus skal være enebarn.

Men jeg begynner å bli gammel, snart 35.

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, eller hvorfor jeg skriver det her.

Trengte å få "tømt" hodet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker utrolig mye på deg. Har så vondt av deg vennen min, er så utrolig urettferdig. Jeg velger å tro at du vil bli gravid litt raskere neste gang. Har du spurt legen om å få prøve pergo ol? Har ei venninne som mistet i sen ma akkurat som meg, og neste gang hun ble gravid så spurte hun om å få blodfortynnende og det fikk hun selv om ikke det er vanlig å gi etter en ma. Nå skal hun snart føde. Hun er rundt våres alder.

Håper du får ut alle restene idag uten for mye smerter. Ønsker deg masse lykke til idag og i tiden fremover. Masse trøsteklemmer.

Skrevet

Både denne gang og forrige, gikk den til grunne like etter at den hadde festet seg. Var så liten at legen ikke klarte å måle det. Så bare antydning til noen celler. Var 9+5 når de oppdaget det denne gang, 10+0 sist.

Er ikke sikker på om jeg ville fått legetime til å få blodfortynnende raskt nok neste gang. Men vi skal prøve igjen for det.

Betyr ikke 3. gang lykke?

Skrevet

Alle gode ting er 3!!! Maddemor fikk noe for at spira skal sitte denne gang. Snakk litt med henne. Tenker på deg vettu, og bare kom innom 2-tri hvis du trenger å prate. Litt rar uke for meg og. Skulle hatt termin til lørdag, utrolig trist. Håper alt går bra idag, godt du har mannen hos deg. Stooor klem.

Skrevet

Kjære deg, du syter da ikke og du har all rett til å sette ord på følelsene og tankene dine nå. Etter å ha "kjent" deg her inne et års tid må jeg bare si du er en fantastisk jente! At du er lei deg nå er lov og viktig for å bearbeide og komme frem til hva som er riktig for deg! Alt kjennes nok litt svart nå, men etterhvert vil tankene klarne, STOR STOR KLEM og VARME tanker til deg

Hilsen J

Skrevet

Hei, jeg skjønner deg kjempegodt... vi har ei datter som blir 3 år i august, hun ble til da vi bare hadde vært kjærester i 4 mnd! Så da vi hadde gifta oss i mai 2008 begynte vi å tenke at nr 2 hadde jo vært kjekt.....

ble gravid i romjulen og mistet i min første SA i slutten av januar 2009. Det kom som et sjokk, da jeg ikke hadde tenkt tanken nesten at det kunne gå galt....hadde jo gått så greit med datteren min og noen dager før det skjedde var vi på UL og så et bankende hjerte. Har fremdeles UL-bildene fra det...

Så i slutten av mars mistet jeg i en tidlig UL i uke 5... så rakk jeg ikke å få mensen igjen før jeg var gravid igjen.. vet jeg var det på nytt siden jeg hadde testet negativt med digital en uke tidligere før jeg testet positivt med den digitale igjen... men mistet noen få dager senere..uke 5 en gang i begynnelsen av mai måned.

Så begynte jeg å gå til akupunktur og ikke lenger etter var jeg gravid igjen. Testet positivt en av de første dagene i juli, begynte å ta Ovarium comp-dråper som jeg hadde fått av han soneterapeut/akupunkturmannen, men han dro på sommerferie og samme gjorde han gynekologen jeg var blitt henvist til i mai som sa at jeg måtte bare ringe når jeg ble gravid neste gang... akkurat når jeg ringte så var det ferie (fellesferie sikkert).. og han skulle ikke komme tilbake før 3 august!!!! Ble ihvertfall sykemeldt og fikk tatt noen hcg-prøver.. Høye fine tall på beg. og jeg hadde en magefølelse for tvillinger... når jeg etter et par uker begynte å blø noen dråper ble jeg bekymra..endte med at jeg fikk komme til en annen gynekolog. Hun mente jeg kunne ha rett i magefølelsen min som sa tvillinger og at jeg mest sannsynligvis hadde mistet en tvilling.... fant et miniknøtt og etter litt knoting noe som så ut som et bankende hjerte,men alt var veldig smått og det var vanskelig å se... fikk beskjed om å komme 1 uke senere. Den fredagen når vi dro fra UL hadde vi så god følelse.... men 1 uke senere var det dessverre her har det sluttet å vokse... MA..... dro hjem med cytotec-tabletter, prøvde å ta de, men de virket ikke på meg og jeg hadde sykt vondt hele den helgen..og mannen måtte jobbe nattevakter... så på mandag morgen dro jeg til hun gynekologen igjen og hun henviste meg videre til sykehuset med en gang. Hentet mannen miin og han var med meg. Grudde meg så sinnsykt, men var utrolig sliten også. Utskrapningen var vel ca 14.30... og etterpå ble jeg møtt av en utrolig lite empatifull sykepleier (klaget på det til legen min og han skulle heldigvis ta det opp videre sånn at ingen andre trengte å oppleve det jeg gjorde..det skal sies at han jobber der på sykehuset også!). Utskrapningen var i uke 8+1. Akkurat like langt var jeg i januar da jeg mistet. Lurer på hva som skjer akkurat i uke 7-8..virker som det er så mange som mister da...og hvordan kan vi unngå det?!

Så i høst har jeg og mannen blitt utredet. Ingenting. Ikke noe Leiden eller kromosonfeiler eller noe.... hva er det da? Max uflaks??

Jeg har veldig lyst at datteren vår skal få søsken..i utgangspunktet drømte jeg om mange barn... nå har jeg mistet mange spirer..ikke akkurat det jeg ville:(

Hvis du har orket å lese hele min historie vil jeg si takk! Godt å kunne dele med hverandre her, noen som forstår litt bedre.. har så mange venninner som annonserer på facebook disse dager om enten fødsel eller graviditet...

klemmer til dere alle :)

Skrevet

Hei J-76

Takk for varme ord og tanker.

På en måte føles det ikke like tungt denne gang som sist. Fælt å si det, men var liksom litt mer forberedt på det. Var mer eller mindre redd hele tiden selv om vi hadde begynt å glede oss. Tror nok vi kommer oss litt raskere.

Stetter umåtelig pris på all støtten jeg har fått her inne, og på 1. trimester.

Spesielt den jeg har fått av deg, Maddemor og katta. setter umåtelig pris på dere jenter. Dere er en fantastisk gjeng.

jente07, SAer+MA:

Takk for mange råd og vink. Vi begynte på utredning for hvorfor vi ikke ble gravide like før det klaffet, uten at de fant noe. Tror vi kommer til å ta det litt med ro nå fremover før vi går til legen igjen. Rett og slett for å bruke tid på hverandre, og guttungen vi allerede har

Skrevet

ÅÅÅ du er jo bare så herlig!!! Sitter og gråter her. Har sååå vondt av deg. Hvordan har det gått idag? Virket tabl.som de skulle? Stooor trøsteklem.

Skrevet

Har ikke så mye annet å si enn AUUUUUUUUUUU.

Har forferdelig vondt. Tatt noen paralgin forte i løpet av dagen uten at de har hjulpen noe særlig, men ting kommer ut. Tablettene virker som de skal. Er sykemeldt ut uken så har litt tid til å komme meg. Akkurat nå føler jeg meg rett og slett dopa.

Har egentlig ikke så mye fornuftig å si akkurat nå. Og kjeften min som til vanlig er så vanskelig å stoppe ;-P

Skrevet

Huff, stakkars, stakkars deg. Dop deg det du kan du!!!! Er glad de virker på deg, ikke alle det virker på. Håper smertene snart slipper taket. Goood bedring vennen. Når det gjelder kjeften, ja da er vi to hehe slik er jeg og. Trøsteklemmer.

Skrevet

Huffameg kjære deg..... dette høres ikke noe godt ut, men håper du kommer deg greit gjennom det.

Nå må du bare bli ferdig med å få ut alt slik at du kan bearbeide det hele etterpå og kanskje begynne å kjenne litt på hva dere vil gjøre videre med videre prøving eller ikke..... Ta godt vare på hverandre nå og så er vi jo her for deg vettu..... Er utrolig lei meg på dine vegne.....

Skrevet

Så søte dere er, blir helt rørt jeg.

Ting går bedre idag. Ikke fult så vondt. Har også fått i meg litt frokost, har nesten ikke spist siden mandag morgen.

Det er et fantastisk vær idag, lurer på om jeg skal få gått meg en liten tur etter hvert. Er fremdeles veldig sliten etter gårsdagen.

Lurer nesten på hva jeg skulle gjort uten dere.

Skrevet

Så forferdelig trist å lese at du måtte oppleve dette :(

Godt du har fått deg sykemelding så du slipper å stresse mer enn nødvendig. Og frokost!!

Og en liten tur i flott vær gjør bare godt, du angrer ikke når du har kommet deg ut i friske lufta.

Må passe på degselv vet du...selv om det ikke er så enkelt alltid..

*stoooooor klem!!!*

Tenker på deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...