auro Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Har ei på 5 som har veldig dårlig ånde om morran når hu våkner. Pusser morra og kveld, også på tunga. Tanntråd og fluortablett på kvelden. Noen som har gode tips kanskje?
FrøkenSprøken Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Ingen tips, men jeg lurer på det samme. Vi har en liten tass som snart fyller fire, og han har ofte kjempedårlig ånde, selv om vi pusser morgen og kveld. Bruker ikke tanntråd, da. Han bare brekker seg hvis vi prøver. Jeg blir faktisk litt bekymret av dette. Han har nemmelig en farfar med tidenes dårligste ånde. Helt grusomt! Det lukter rett og slett avføring av munnen til mannen, og han er beryktet for det. For farfaren sin del handler det nok om dårlig tann (og normal) hygiene, for de fleste tennene hans råtner på rot, men fortsatt er jeg bekymret for om dette er noe arvelige greier som sønnen vår ikke kommer til å bli kvitt...
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Forsvinner ikke den dårlige ånden etter en stund? Etter at hun har spist litt frokost osv? Jeg våkner også med dårlig ånde om morgenen,mannen min også, hehe, tror da det er helt normalt? Jeg vet ikke om så små barn kan bruke et så sterkt munnskyllevann, men det står vel gjerne noe på flasken:)
auro Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2010 Jo, den forsvinner etter inntak av mat. Det er vel det som er grunnen til den dårlige ånden, at det er lenge siden hun spiste. Skal sjekke på apoteket.
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Gjør det du:) Tror det er veldig normalt å våkne opp med dårlig morra-ånde. Har enda ikke hørt om noen som våkner opp med frisk ånde om morgenen, tror bare det er på film det skjer;)
auro Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2010 Leste at det dannes svovelgass i munnhulen når bakteriene blir brutt ned, så det er det som lukter. Dette skjer gjerne når det er lenge siden en har spist.
Seven Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Alle har da vel dårlig ånde på morgenen når man våkner? Hvis lukten forsvinner etter tannpleie eller etter mat er det ingenting å engste seg for. Hvis det er et problem som varer gjennom hele dagen, kan det kanskje være pusspropper på mandlene som lager vond lukt. Mange har dette som er plaget med hyppige halsbetennelser. Dette ser fort en lege hvis han kikker i halsen. Plutselig vond lukt fra munn/ nese kan også være mat (erter er veldig vanlig) som barnet har puttet i nesen som begynner å stinke. Det er fuktig og varmt og bakterier stortrives.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå