Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har tre barn, og synes aldri jeg kommer i mål. Alltid er det klær som skal henges opp, brettes eller legges på plass. Blir ofte liggende i stua ferdig brettet, og ikke bært opp og lagt i skap. Skittentøshaugen på badet vokser utrolig fort. Den kan være tom en dag, så er det bare å blunke, så er den like full. Kjøkkenet: jeg rydder og rydder og rydder og vasker. Men det er aldri strøkent der. Varer kanskje maks noen timer, til neste måltid eller noe, så er det rot der igjen. Forsøker hele tiden å ta ting etter hvert, men blir jo stadig avbrutt, eller må gjøre noe annet viktigere. hus jobben føles for stor. Så er det barn som skal ha oppmerksomhet, som skal på aktiviteter, også er det venner jeg forsøker å ta opp kontakt med etter å ha vært mye syk de siste årene. Pluss jeg skal forsøke å ta bedre vare på helsen min og trene mer. Ett av barna har en funksjonshemning, som krever masse ekstra oppfølging hjemme og på skole, og mye møter. *puh* Hadde egentlig lyst på fire barn jeg... men det stopper vel på tre nå tenker jeg Hvordan får dere tiden til å strekke til? Klarer dere å holde hus og hjem i tipp topp stand, og følge opp unger, skole, venner og trening? Tips og råd? fortell hvordan dere ar det og hvordan dere løser ting
FruBoger fødeklar Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 er du alene med barna dine? isåfall kan du da bare lesse over litt på gubben! Og hvor gamle er barna? De vil sikkert være veldig flinke og gledelig over å hjelpe mamma henge opp klær - legge de i skapene sine osv.. spiller jo ingen rolle hvor "bra" det blir, de gjør det og du slipper! Barn liker litt ansvar og vokser utrolig med det. De vil sikkert hjelpe til med varene på kjøkkenet, tørke litt støv... og frister ikke "erfaringen" dem så gled dem med belønninger? Sett opp et skjema med ting du vil ha gjort, og hvem som skal utføre dem.. og gi dem stjerner eller noe for det, og får de fem stjerner får de noe? Eldste vil sikkert ha en peng, minste sjokolade eller å være med mamma på noe spesielt? Hvis du har noen tantebarn eller lignende, som gjerne skulle hatt penger - tilby en liten jobb? At de kommer en dag i uka og vasker gulvene og tørker støv ++`? Du trenger ikke gjøre alt.. Og ikke forvent perfeksjon hele tiden, verken til deg selv eller andre. Blir jobben gjort - på en måte eller annen - så pris deg lykkelig -Sliter nå veldig med det selv, "ingen som gjør det som jeg vil/like bra som meg" tanker:P
magica fra tryll Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Hei! Nei,rekker ikke alt,jeg:) Men det er ikke noe mål for meg heller. Synes det er helt greit med full vaskekurv og litt rot her og der. Sålenge menneskene som bor i huset trives og det er koselig sammen, har jeg det bra. I tillegg til 5 barn har jeg en hund 3 katter høner hage og et svært gammelt hus-og en mann da hehe, og jeg føler meg så fri:) Lever akkurat det livet jeg drømmer om. Jobber akkurat så mye at jeg føler at det går opp på en bra måte. Mannen jobber mer, men det er fordi det passer bra for han. Akkurat nå sitter jeg her på kjøkkenet med fyr på peisen og en kopp kaffe. Minsten sover i vogna og de andre barna er i barnehage og på skole, mannen på jobb. Livet er godt(selvom det virkelig skulle vært rydda i klesskapa og støvsugd oppe og vasket her og der og.....men det tar jeg i morra tror jeg,eller ber et par av ungene om litt hjelp til etterpå... Jaja, ikke akkurat tips om å rekke alt, men et lite innlegg fra meg. Ha en fin dag!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 ingen av oss med flere barn rekker alt, men målet er da ikke å ha det strøkent og flott hele tida. la barna bli med på litt husjobbing og husk å nyte tida også. ja, det går i ett hos oss også, og jeg kommer aldri i mål med rydding og vasking, men jeg har mer lyst til å være tilstede enn å gå rundt og føle på hvor mye som skulle vært gjort. er av og til dritt lei, og syns alle andre har det mye ryddigere osv... men shit au, vi har et hus folk trives i, gjester sier alltid at de føler seg så velkommen og hjemme her, for vi stresser ikke med å ha det så fantastisk hele tida. uansett... nyyyyt denne tida, ta pause i arbeidet, og se husvaksen som en hvilkensomhelst annen jobb (det må jeg av og til ,ellers blir det ikke gjort ordentlig)
Monique8 Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Så sant en ikke bor milevis fra skole og aktiviteter, la ungene komme seg dit på egenhånd i stedet for å bruke massevis med "bortkastet" tid på å kjøre alle fra dør til dør hele tiden, Ungene har godt av den selvstendigheten de får da La ungene selv smøre sine matpakker osv. Jeg måtte ta noen turer med meg sjøl før jeg klarte å godta at det ikke var så ryddig rundt om som jeg aller helst ville det sku være. Man bruker seg hele tiden ift det man har der og da. Om man får et barn til så betyr ikke det at mengden blir verre. Men man gjør kanskje litt om på noen ting. Og barna blir jo større etterhvert, så da kan man kreve mer fra den kanten og. ......selv om den mest ekstreme rotekoppen jeg har er gutten min på 18 Helt håpløs )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå