Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Hvordan er pelsen ift stell? jeg hadde en gang en blanding mellom perser og skogskatt, og pelsen var et mareritt å stelle. Han fikk store knuter hvis jeg ikke gredde han hver eneste dag, og det syntes jeg ble litt mye. Det er mulig at det var kombinasjonen perser og skogskatt som var uheldig.. Jeg måtte flere ganger barbere han helt eller delvis, og gredde som bare det, men det ble bare aldri bra. Han hatet også å bli gredd og stelt med så det gjorde jo ikek saken lettere;-=) Stakkars krek;-) Jeg synes jo langhårede katter er veldig pene, og gjerne av de robuste typene, som norsk skogskatt, men vegrer meg pga eventuelt pelsstell. Noen som har erfaring?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Hei vi har hatt en skogskatt snart i 12år, og steller egentlig ikke pelsen noe spesielt. Fra hun var kattunge så prøvde vi å vende henne til bading og børsting uten hell. Nå om vinteren så kan hun få noen knuter på magen og rundt ørene. Og siden hun hater å bli børstet, så må vi bare la knutene være. De ved ørene går bra å gre, men prøver vi på magen, så må man ha jernhansker..hehe Men hun har vært veldig heldig, bare småknuter. Verre med ene sønnen hennes. Han får store knuter på magen, helt ved skinnet, så vi har mange ganger måtte barbert eller klippet helt inntil huden. Man kan jo få kjøpt fine balsamer og slik, som holder pelsen fin og lettstelt, men da må man jo såklart vende dem til bading. Og den er ikke like lett..hehe. Men skogskatter er utrolige pene, og smarte. Sies jo til å være den smarteste huskatten, og det kan man merke (forhold til andre katter vi har hatt).
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Tusen takk for svar:-) Skogskatter er fantastiske utseendemessig, ja. Jeg liker at de ser robuste, men vakre ut på samme tid:-) Hvordan mener du at du merker at det er en smart katt?:-) HI
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Om kattene deres får klomper er det IKKE renraset skogskatt dere har, for det spsielle med denne rasen er at de ikke klomper seg overhodet.
LivetErEnLek Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Skriver under på siste her. Vi har en norsk skogskatt med stamtavle og den får aldri klomper i pelsen sin selv om vi ikke børster den nevneverdig.Kan også ha noe med hva slags for du gir katten. Hender jeg tar ett raus fordi den røyter så mye, men det er også alt. fantastisk vakker katt. Skogskatter er gjerne litt spesielle, minner litt om hunder i måten de oppfører seg på, veldig hengivne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå