T.Angelica Skrevet 27. januar 2010 #1 Del Skrevet 27. januar 2010 jeg er 18 år, og nettopp fått vite at jeg er 8 uker på vei i svangerskapet. kjæresten min er ikke klar og vil ikke i det hele tatt ha barn nå. han sier hele tiden at "håper virkelig du har bestemt deg for å ta abort, for ellers så er livet mitt ødelagt. dette handler ikke bare om deg,men om meg også" jeg skjønner jo han godt, siden vi er fortsatt veldig unge. men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil egentlig ikke ta abort, men føler at jeg blir presset til å gjøre det. og da vet jeg at jeg kommer til å slite psykisk etterpå. føler også at jeg kommer il å miste han om jeg beholder barnet. moren min og foreldrene til kjæresten min støtter meg/oss uansett hvilket valg jeg/vi tar. siden jeg fikk vite det såpass sent inn i svangerskapet, har jeg ikke mye tid på å tenke ordentlig, føler jeg. tiden går fort når man har ett viktig valg og ta. og jeg står helt stille. gråter mye for jeg føler meg så presset til ett valg jeg egentlig ikke vil ta. jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141343842-presset-til-et-valg-jeg-ikke-vil-ta/
GuttemammaTilTo Skrevet 27. januar 2010 #2 Del Skrevet 27. januar 2010 for meg så høres det ut som du allerede har bestemt deg, å beholde barnet:-) det høres ut som du/dere har veldig støttende familier, og de vil nok være der for deg når barnet kommer også. Et mirakel har skjedd og du skal bli mamma! Det er ingen selvfølge å få barn, og du vil garantert angre mer på det barnet du ikke fikk enn det du valgte å beholde. Jeg forstår at du står ovenfor et vanskelig valg og at du føler deg presset til en abort du ikke ønsker. Han er selvfølgelig redd for det som har skjedd, dere er i fremmed farvann og han vil i sine øyne ta den enkleste utveien ut. Jeg tror nesten jeg kan garantere at du kan spørre hvem som helst med barn om de syns livet dems ble ødelagt da de fikk dem, og svaret er NEI!! Man beriker livet med kjærlighet man ikke trodde fantes!! Det er det største som skjer i livet å kunne få bære frem et barn. Jeg håper du tar det rette valget for DEG, det er du som bærer barnet inni deg, dere har vært to om å lage det og bør ta konsekvensene av det :-) Om han velger å gå fra deg så vil jeg tro han ikke er verdt å holde på allikevel. selv hadde jeg uten tvil valgt å beholde barnet fremfor en mann som truet med å gå fra meg. Nå er ikke jeg i din situasjon, men jeg kjenner ei som valgte å ta prov. abort 2 ganger og hun strever skikkelig med det i ettertid. hilsen meg på 24 som gleder ustanselig til å bli tibarnsmor i år :-D (du kan også snakke med flere her inne som er unge og gravide, og som også har opplevd din situasjon, se til venstre på siden under alle forum på BiM) lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141343842-presset-til-et-valg-jeg-ikke-vil-ta/#findComment-141344693
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå