Gå til innhold

spørsmål vdr. keisersnitt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alltid kjekt med hjelp hjemme når man har en nyfødt, men du er ikke så veldig mer hemma enn en som har født vanlig. Du får jo løfte barnet, og formen er ganske oppe og står igjen etter man kommer hjem, så med mindre du må slepe vedsekker opp trappa o.l kan du klare deg fint alene hvis ingen besteforeldre/tanter/venner o.l kan stikke innom :-)

Det er helt forskjellig fra person til person, hvor flinke legene har vært osv (og ja! det finnes leger som gjør elendige keisersnitt!!!)

Det er greit nok at man får lov å bære barnet sitt, men å løfte det opp/legge rolig ned kan være ganske vondt (selv om det er lov) dersom man ikke har lekegrind/seng som kan justeres i høyden.

Selv sleit jeg med å komme meg opp og ned i senga de 3 første ukene. Fast bestemt på at vi ikke skulle sove med snuppa i senga endte det opp med at mannen min måtte hente henne hver gang hun gråt på nattestid.

Handling var et kapittel for seg selv, Handlevogna var grisevond å trille dersom det ikke var helt flatt på veien ut til bilen. Barnevogn i bratte bakker er forøvrig heller ikke å anbefale

Jeg har en hund som jeg ikke fikk gått tur med i starten pga at den er litt uoppdragen og rykker til i båndet innimellom. Det kjentes som operasjonssåret åpnet seg igjen....

Andre klarer seg helt fint og kan starte trening igjen allerede etter 6 uker... Et keisersnitt er en operasjon og hver enkel kropp er unik. Noen reagerer, andre gjør det ikke.

ja,fordi jeg blir alene en god stund etter ks mitt, jeg bor i en lelighet i byen (oslo) med min valp på 10 mnd, han er også uoppdragen kan du si!

så jeg driver å lurer på om det er smartere for meg å flytte hjem til min mor en periode.. til såret har grodd ordentlig, å babyen har blitt litt større?! fordi jeg vet ikke hvordan det vil gå med babyen,å hunden..

Han trenger jo sin lufte tur, å jeg kan bare glemme å gå med barnevogn å hunden min.. han drar,løper i veien, å er helt vimsete..

å han kan ikke være hos min mor, siden hun jobber så mye, å han river opp alt i leiligheten.. så hm.. jeg lurer veldig på hva jeg gjør...

Dersom du har mulighet for å få pass til hunden din ville jeg nok anbefalt å bo sammen med noen de første 2 ukene ihvertfall. Selv om alt går knirkefritt og du har minimalt med komplikasjoner etter operasjonen er det en ganske tøff overgang både fysisk og psykisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...