Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #26 Skrevet 26. januar 2010 Det kan godt stemme. Men det er den beste avgjørelsen vi noen gang har tatt. Vi fikk jo helt angst av å stadig få dritt på meldinger, svareren og stygge telefoner. Det var aldri noe relevant angående barnet. Folk kan da virkelig ikke oppføre seg sånn som de vil bare fordi de har barn sammen.. Når det er sagt, så har hun en person i familien hun kan kontakte ved nødsituasjoner.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #27 Skrevet 26. januar 2010 Det er flere år siden bruddet, og hun har hatt flere typer.. Vi merker veldig mønster på det, vi får liksom litt mere fred når hun også er sammen med noen.. Mulig ingentlig blir lettere når felles kommer, men vi lar ikke dette knekke oss :-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #28 Skrevet 26. januar 2010 Vi har allerede flyttet et godt stykke unna.. HI
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #29 Skrevet 26. januar 2010 Hvilken ordning har dere? Håper for deres del dere ikke har 50/50. De hadde vi intill for nylig.. Det er den værtse løsning for familier med mye konflikter.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #30 Skrevet 26. januar 2010 Hmmm.. nå begynner jeg å kjenne igjen historien om mor-far og stemor her.. Tror jeg vet hvem dette dreier seg om .=)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #31 Skrevet 26. januar 2010 Er vanskelig å skulle gi en grunn for konflikten.. Når vi var hos politiet sa vi at vi ville anmelde for trakassering, og forklarte hva som hadde skjedd gjennom årene. Og hos barnevernet sa vi at vi var bekymret for barnet oppi alt det her.. Men det holdt hvis ikke, siden konfliktene var mellom de voksne. Syns forresten det er hårreisende at barnevernet ikke kan ta en titt på saken engang. Går jo direkte over barnet når det er sånn. Når hun og min samboeren var på mekling var det først og fremst for å lage en ny samværsavtale. Og min samboer understrekte gang på gang at han er lei av alt dette styret, og at vi vil bli latt være i fred.. Jeg er svært sjeldent med på levering, av den grunn at det alltid skaper problemer. Når det er sagt, er det like mye konflikter når samboeren min henter og leverer, noe man ikke kan unngå.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #32 Skrevet 26. januar 2010 Hva mener du, anonym 00:21? Hva vil du frem til? Frykt eller disuksjon? Hilsen en som ikker er HI.
Cat.68 Skrevet 26. januar 2010 #33 Skrevet 26. januar 2010 Da bør dem virkelig gå til familjevernkontoret slik at de får lære seg å kommunisere. Å bare gi opp og holde henne på avstand trur jeg bare vil gjøre saken verre.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #34 Skrevet 26. januar 2010 Men hvis du HI prøver å ta fra henne barna ved hjelp av barnevern og politi, kan man ikke si annet enn at hun har veldig gode grunner til å hate deg... Dypt og inderlig.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #35 Skrevet 26. januar 2010 Å herregud.. Så man skal godta at et barn lever oppi det her?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #36 Skrevet 26. januar 2010 Egentlig ingenting anonym 0024 =) jeg bare vet hvem dette dreier seg om =)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #37 Skrevet 26. januar 2010 Det er altfor mange barn som lever sammen med bitre foreldre, som er deprimerte og ustabile etter samlivsbrudd. Barnevernet har ikke ressurser til å hjelpe halvparten av disse barna, engang.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #38 Skrevet 26. januar 2010 Om dere leverte inn bekymring til barnevernet så har de plikt til å følge opp saken i 3 mnd ! så da har de sjekket rundt det da å funnet ut at ALT er bare bra med barna . Jeg skjønner Mor veldig godt som faktisk hater deg for at du sender barnevernet mot henne...Ha dere til Megling BEGGE 2 da om det er så forbanna vanskelig alt det dere er igjenom.. men det vill du IKKE for du vill ikke se denne mor du !!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #39 Skrevet 26. januar 2010 Hvem har sagt at HI forsøker å ta barne fra biomor veds hjelp av barneværn og politi. Vi har selv måttet tatt det skritt å politianmelde biomor her grunner sjikane. Hun har i lange perioder gjort vårt liv uutholdelig. Har ikke noe med at vi ønsker å ha barna mer hos oss, men at vi ønsker å få slutt på sjikanering og psykisk terror. For alt det du vet kan det være det samme her, og kanskje HI ønske så lite samvær som mulig, for å unngå konflikter med mor. Synes folk treffer veldig hurtige konklusjoner.. Her skulle jeg til tide ønske at barnet bodde 100 % hos moren. Ikke fordi jeg misliker barnet, men fordi dagens løsning medfører unødvendig mye dritt.. (Og jeg snakker fortsatt ikke om barnet.)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #40 Skrevet 26. januar 2010 FEIL, barnevernet har ikke plikt på å følge opp.. De vurderer en situasjon og ser om det er noe de skal følge opp.. Henvendelsen til barnevernet var først og fremst en bekymring for barnet oppi denne situasjonen. Og hva slags omsorgspersoner er man da, hvis man ikke tar barnets følelser på alvor?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #41 Skrevet 26. januar 2010 Takk! :-) Føler ikke folk ser situasjonen, og tar konklusjoner.. HI
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #42 Skrevet 26. januar 2010 Javel - hva er det HI egentlig ønsker at Barnevernet skal gjøre i forhold til stebarna hennes?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #43 Skrevet 26. januar 2010 Så klart vi er BEKYMRET for barnet også i situasjonen.. Skjønner du virkelig ikke det??? Vi ville ha slutt på konfliktene.. HI
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #44 Skrevet 26. januar 2010 He he N .. om dere vill ha slutt på konfliktene så bestiller dere time til megling da.. dere alle 3 er med så skal dere vell se at man får løst det på noe vis.. OG om det er slik at dere ønsker at barne skal være hos mor 100% så kan dere vell be mor om at dere tar en pause fra samværet da ??
Cat.68 Skrevet 26. januar 2010 #45 Skrevet 26. januar 2010 Trur folk gjerne vil se situasjonen, men det er umulig å se den siden du ikke forteller HVA biomor ser som et problem, og grunnlaget for konflikten. Konklusjonene blir dratt fordi man bare må gjette hva biomor reagerer på. Du kan ikke forvente hi å få utelukkende sympati når man ikke får hele bildet. jeg sier ikke du tar feil, men hvis jeg skal gi råd utelukkende av den informasjon du gir, så må familjevernkontoret være den eneste løsningen slik jeg ser det akkurat nå. For barnets skyld bør man arbeide aktivt for å løse konflikten og bli tilnærmet så gode venner som det er mulig å bli, ihvertfall så lenge barnet er tilstede.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #46 Skrevet 26. januar 2010 Og hvordan tror du at Barnevernet skal få slutt på konfliktene mellom mor og far?
Cat.68 Skrevet 26. januar 2010 #47 Skrevet 26. januar 2010 de har myndighet å pålegge foreldre jevnlige og aktive møter på familjevernkontor, eller mekler.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #48 Skrevet 27. januar 2010 Det ble vi pålagt av BV og gjøre.. altså dra på FVK .og ja,jeg møtte opp jeg.2 ganger også ..ALENE....Så nå har jeg skylden for at vi har slik konflikt:p Logisk ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #50 Skrevet 27. januar 2010 Og hva slags mann er det som har sett behag i en kvinne som det? Det må jo være noe rart med han også... Innse at du ikke blir kvitt henne før du kvitter deg med samboeren din. Det er han som må trekkes med henne hele livet, når han ikke var flinkere med valg av mor til sine barn. Så enkelt og så vanskelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå