Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Er en cherrox varmere enn å bruke støvler med tykke ullsokker i, eller går det for det samme? Og bruker dere ullsokker i cherroxen? Nå vet jeg at mange bruker cherrox hele vinteren, og det går jo ikke med en gummistøvel. Men vi bruker jo bare cherrox når det er maks 5 minus og bløtt Jeg synes det blir så mye sko og støvler. Derfor kunne jeg godt tenke meg å kutte ut et sett. Og så lurer jeg på om vi liksom blir lurt til å kjøpe masse . Jeg hadde aldri cherrox. Brukte vintersko til man kunne bruke støvler med tykke ullsokker i. Men vil jo ikke at det det skal gå på helsa løs heller. Snuppa fikk nye støvler til å ha i barnehagen i august. Dem har hu brukt 3-4 ganger og nå er de for små. Cherroxene er for små. Alt avhengig av hvor bløt og lang våren blir så blir de nye cherroxene brukt noen uker. Garantert for små igjen til høsten. Synes jeg ikke gjør annet enn å kjøpe og kaste
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 viking termo cherrox er kjempe fine og tåler ned til-20 å kan derfor brukes når det er litt kaldere ute også. Eller dock boot de å tåler en del minus grader. Barnas føtter vokser i rykk å napp, å du vil nok føle at du kjøper nye sko hele tiden. Men det er viktig med gode sko synes nå jeg. vi har 1 par vanlig vinter sko, kjøpt store i høst å la inn en ekstra såle, cherrox til slappsete dager. å støvler bruker vi om sommeren, de er jo ganske kalde.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Nå kjenner jeg ikke til viking termo cherrox. Har hatt "vanlige" til ungene. Ja, har brukt ullsokker i. Kjenner til unger som har brukt cherrox uten ullsokker i om sommeren og, men nå bor vi i finnmark, som det som kjennt kan være kalde sommere. Støvler er forbeholdt sommer og kun da. Eldstemann har ikke cherrox nå, får se om jeg kjøper det til han når det blir mildere, eller om jeg bare impregnerer vinterskoene hans mer.
Lene~mor til tre Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 jeg synes ikke det blir det samme å gå med gummistøvel med ullsok eller en sherrox. Sherrox har som regel tykkere gummi, jeg har prøvd det selv og det ble iskaldt med gummistøvel med ullsokk. Ungene mine har nå disse viking cherroxene og må si jeg merker forskjell fra da de hadde slusher, slusher blir jo helt stiv og kald allerede ved 2 minus , men det gjør ikke viking cherroxene.
Ranveig R Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Eg hadde nok gjerne kjøpt eit par slapsestøvlar, enten cherrox eller dock boots. Har fått "streng" beskjed i skobutikken om at tjukke ullsokkar egentlig ikkje har noko i sko å gjere. Bedre med ein tynn ullsok/blandingssokk og eventuelt ullsåle. Eldsteguten vår har gått med Dock Boots kvar dag så langt i vinter, og han har holdt seg god og varm sjølv i dei 14 - 15 kuldegradene vi hadde her for eit par veker sidan. Har ikkje kjøpt andre vintersko til han. Hadde tenkt å holde meg til dei for lille (2 år) og, men ho vokste sjølvsagt ut av dei og så hadde dei ikkje fleire igjen på Obs'en. Så då blei det ecco vintersko til tredobbel pris av dock boots... Dock boots passar for + 15 til - 20 grader, meiner eg at eg leste på ei nettside der dei blir solgt, så det er ikkje noko problem å bruke dei det meste av året. Dock boots er for øvrig lettare og mindre stive enn alle cherrox eg har kjent på, men eg har ikkje sett på denslags dei par siste år så det kan vere nye og bedre alternativ no enn for ei stund sidan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå