Snuppa og bøllefrø Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Hvordan er deres situasjon..?? Ikke at jeg har noe med d;)men lurer bare på va som skal til,har selv søkt.
Gjest Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Jeg leier leilighet av kommunen. Har grei økonomi og fant den på hjemmesiden til kommunen da jeg flyttet hit. Var på visning og fikk den.
Snuppa og bøllefrø Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2010 hmm...går det og ann?
Sånn kan det gå Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Bor ikke i kommunal bolig nå, men har gjort det flere ganger tidligere. Har da jobbet som lærer og da kan man leie bolig av kommunen. Har ingenting med økonomisk situasjon å gjøre, men er helt vanlig i starten når man flytter til et sted og begynner i lærerjobb. De fleste bor da ikke så veldig mange årene i kommunal bolig før de f.eks kjøper eget, men kjenner flere som har bodd lenge i kommunal bolig selv om de har god økonomi. Også andre kommunalt ansatte får leie kommunale boliger. Vet om mange leger f.eks som bor slik og de sliter definitivt ikke med økonomien. Når det er kapasitet kan også andre leie kommunal bolig, selv om de hverken er ansatt i kommunen eller har økonomiske problemer, men bare er helt vanlige leietakere.
meg & to små vampyrer Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 jeg har jobbet m kommunale boliger og fordeling av slikt. reglene varierer mye mellom kommunene, de jeg jobba var det for sosialt vanskeligstilte, ingen andre...
meg & to små vampyrer Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Skrev mens jeg ammet isted. Den kommunen jeg jobbet i hadde inntektsgrenser og så måtte søkerne være sosialt vanskeligstilt i tillegg (ikke nok å ikke finne noe man syns var billig nok kjapt nok liksom). Det var enorme mengder søkere og lang kø for å få bolig, to års ventetid ofte... Kommunen bevilget ikke penger til flere boligere og strenge søkekriterier var nok et resultat av det. Det hadde visst vært slik at de kommunale boligene også i denne kommunen var for vanlige folk før, men det var lenge siden...
lille sprelle Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Har jobbet med det. Det er veldig forskjellig hva kommunene har av boliger. De aller fleste har for sosialt vanskeligstilte, eldre og funksjonshemmede. (på et vis lovpålagt gjennom lov om sosiale tjenester). I tillegg har en del i forhold til flyktninger, psykiatri ev rus/psykiatri. Noen kommuner har persoanlboliger (rekrutteringsformål) Enkelte kommuner har egne ungdomsboliger eller ulike ordninger for dette. Dersom du ikke klarer å skaffe bolig selv pga økonomi, så kan du få hjelp med depositumsgaranti fra sosialkontoret (NAV)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå