Gå til innhold

Melde flytting av barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min har en datter på nesten 12. Hun bor offesielt hos faren, men egentlig hos moren. Hun er hos morgen hver dag, sover der, spiser der osv.

Men far nekter å undertegne papirer på at datteren bor hos moren, han får jo barentrygd osv uten å ha datteren.

Venninnen min har ikke orket å ta kampen opp over dette pga depresjoner ol, men nå har hun begynt i jobb og NAV vil ha bidrag av henne for datteren.

Hun lurer jo på hvordan hun skal få meldt flytting på datteren hjem til seg selv igjen, hun har jo tapt nok penger pga skatteklasse, manglende barnetrygd og ikke bidrag fra bf.

Såvidt hun vet, har hun foreldrerett men han daglig omsorg (avtalen var et halvt år, men han nektet å undertegne papirer etter dette)

Hun kan bevise ovenfor NAV at datteren bor hos henne (skole, naboer, venner ol)

Men NAV nekter og sier at hun må betale bidrag til bf sålenge datteren bor hos ham offesielt.

Jeg lurer jo på (og venninnen min også) hvordan hun skal få meldt flytting på datteren for å unngå å måtte betale bidrag når jo bf er uvillig til å miste de finansielle godene ved ting som de er nå.

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hum må bestille time hos familievernkontoret for mekling. Når de ikke frem til enighet der ville jeg kontaktet advokat. Så lenge hun har beviser har hun en STERK sak. I tillegg er datteren såpass gammel at hun har rett til å bli hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...