Gå til innhold

Hvor mye mme til en 6 uker gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fullammet de 4 siste ukene, men pga kolikkplager tenkte jeg å prøve mme et par dager for å sjekke hvordan jenta reagerer på det. Minste utblanding på Hipp er 85 ml, er dette nok? Har gitt det et par ganger nå og hun virker i grunnen fornøyd. Enkelte ganger drikker hun opp alt, andre ganger gir hun seg tidligere. Hva gir dere andre med barn på samme alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn drakk mellom 100 og 120 når han var 6 uker. Du kan prøve å lage av 115 ml vann og se hvor mye hun drikker da. Tror ikke babyene drikker like mye hvert måltid.

Lykke til:-)

Skrevet

min lille er 6 uker og 2 dager spiser alt fra 70 opp i 150

Skrevet

Kommer jo an på hvor ofte hun spiser. Jeg tror utgangspunktet skal være ca 120 ml hver 4 time. Men alltid lurt å lage litt mer de første gangene så ser du hvor mye som skal til for at hun blir mett.

Skrevet

våres spiser ca hver 2,5 - 3. time og varierer alt fra 70 og opp til 150 ml som jeg skrev tidligere, men synes så lenge han er fornøyd da bekymrer meg ikke, han er 59 lang og veier litt over 5 kg ( ved fødselen veiede han 3255) klarer ikke å gi han mindre heller da blir han veldig sinna og lei seg, tenker at han forbrenner alt når han begynner å gå:-) hørte at så lenge det er under 1 liter mme i løpet av et døgn så det er ingen problem) håper at det er sant:-)

Skrevet

Takk for svar :) Ble dårlig med utprøving av mme, men vi gir en flaske på kvelden hvis hun er veldig urolig...Da spiser hun alt fra 30 ml (hvis hun nettopp har fått pupp) til 100 ml, aldri mer enn det! Det skal sies at hun får pupp ganske ofte da, så hun lider ingen nød ;)

Skrevet

På barselpol. fikk vi beskjed om at lillemann skulle ha 10-15% av kroppsvekten - hvis du har tenkt å prøve en gang til senere =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...