Gjest sug lut Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Telefonen er djevelens verk. Å ringe på kveldstid er å spise opp andres fritid. Har ikke folk hørt om sms, mail, brevdue? Jeg HATER å bli ringt av andre enn mamma.
therehag Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 snakket nettopp med mormor, måtte rope så høyt for at hun skulle høre at lillejennta våknet med et hyl.. sukk.. så var det på den igjen!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 så enig så enig! det er ekstremt dårlig gjort. en eneste gang har mamma passet småen mens jeg var på forelsening fordi en vis far måtte jobbe på hans dag. og i løpet av de 3 timene forelesningen varte klarte min inkopetente mor og ringe fordi småen var trøtt så hun tenkte at hun kunne holde han våken ved å la han ringe meg.... folk har misforstått hva tlf er til!
KaMa Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Altså, kun greit at din mor ringer? Jeg har det likt, men litt omvendt. Hater å bli oppringt og spesielt av min mor. Hva faen er galt med sms liksom..
Gjest sug lut Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Muttern er helt fin, og fatter, men han driver masse med sms også. Og gamle tanter over åtti. Men andre mennesker? Sier som deg, hva er galt m sms... eller stillhet.
therehag Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 forum er tingen vet du! hehe.. ville blitt litt satt ut hvis mormor kom inn hit for å skravle... Men før jeg fikk barn snakket vi i gang i året når jeg dro til bergen på besøk. nå ringer hun 1 gang i uken... skjønner IKKE greia med det!
Gjest Siklerotte Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Selvsagt burde man ringe andre - og det ofte! Enkelte kan holde seg unna - andre er ikke annet enn elsk. SMS, E-mail og brevdue? Nei, gi deg - ekte vare som skal til, og da ei fra ho mor!
Gjest sug lut Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 Åkej, så mora di og mora til KaMa kan ringe hverandre, mora mi kan ringe meg, og alle andre kan ringe dere. Er det en god deal?
Gjest Siklerotte Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Ja, så lenge flere ringer meg enn KaMa - rett skal være rett!
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 De verste ordene jeg kan høre er "hei, bare ringte for å slå av (eller er det an?) en prat" iiiik. Det er helt mareritt. Det er veldig greit å ringe eller å bli ringt til dersom ringer bare skal si noe kort, greit og konkret,og derretter legge på. Men jeg hater "ringe for å prate" greier. Jeg kommer aldri på noe å si når jeg blir stilt til vegs å komandert til å slå av/an en prat,sånn på direkten. Pinlig stillhet i telefonen overgår all annen pinlig stillhet. Mamma er forøvrig greit, henne liker jeg å prate i telefon med.
Gjest sug lut Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 De skikkelige proffene ringer i halvti-tida, for da vet de at du garantert er ledig etter jobb, middag, aktiviteter, hus, unger, legging og alt det der, og akkurat har satt deg til. "Hei!" sier de, og så sier jeg "hei...?" og venter på en beskjed eller noe, men så tar de bare sats med et kjempe-innpust og så sukker de kanskje og sier "nei, jeg veeeet ikke jeg altså, jeg har bare behov for å prate litt, du veit han jeg traff på den konferansen i forfjor? Nå så jeg ham igjenøslfkjaøslfkjasøldfkjaslfjalkfjlasdfjsklfjkldsjdskj". Og det var den kvelden. Ikke husker du mannen (siden han ligger fire-fem pulingser tilbake i tid) og ikke har du betalt for å sitte der og være tømmestasjon. Viser forøvrig til "si opp venner"-innlegget.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 28. januar 2010 #12 Skrevet 28. januar 2010 Ja, men det er nå en ting.Sånne som bare ringer og babler i vei er forsåvidt ikke SÅ ille. Da kan man bare sitte der og komme me "jaha" "sier du det ja", "det hørtes jo spennende ut".Uten å egentlig bidra stort. Det er værre med sånne "hei!" "hei....?" "Tenkte jeg bare skulle ringe og prate litt" "jaha...." Og så endeløs stillhet. Sånne som ringer, og så har de ikke noe å si. De ringer liksom for å høre meg prate. wtf?
Gjest amandine Skrevet 28. januar 2010 #13 Skrevet 28. januar 2010 Bare for å tømme før jeg legger meg. Svigermor ringer: Du, nå ser jeg i loggen min at jeg ikke har snakket med deg på noen dager (altså HØYST 4)og jeg er sååå pratesyk! OG TROR DERE ikke dama kan holde det gående uavbrutt i en time??? OM INGENTING??? Å herregud det var godt å få det sagt. Håper ikke gale gale svigerinne er her inne, da har jeg vel lagt egget. Jeg er veldig glad i svigermor, altså! Misforstå meg rett;) God natt
Süsse Skrevet 28. januar 2010 #14 Skrevet 28. januar 2010 Bruk Ventelo! Det blir nemlig mye kluss på linja hvis jeg bruker internett og snakker samtidig. "Beklager, vi må prates senere, er så dårlig telefonlinja vår".
danieI Skrevet 28. januar 2010 #15 Skrevet 28. januar 2010 min telefon, jeg bestemmer når jeg gidder å ta den den eneste jeg må svare er dattern
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 28. januar 2010 #16 Skrevet 28. januar 2010 Daniel: jeg kjører også den linja, tar tlf 10% av tiden. Er det noe som er viktig sålegger de vel igjen en beskjed tenker jeg. men selvsat med der resultatet at jeg må høre om hvor bunnløst HÅPLØS jeg er i enhver sammenheng- fordi jeg ikke tar telefonen. Det er familie som er verst. Jeg har heldigvis blitt velsignet med venner som har samme innstilling til telefon som meg selv:)
Gjest sug lut Skrevet 28. januar 2010 #17 Skrevet 28. januar 2010 Ja, alt ble bedre etter man fikk nummervisning. Men jeg vil ikke AT den skal ringe, bare. Jeg vil ikke bli ringt. Jeg vil ikke vurdere om jeg skal ta den.
prekæs Skrevet 28. januar 2010 #18 Skrevet 28. januar 2010 Hallooo. Sms er djevelens verk. Jeg vil preke og definitivt ikke få beskjed om å sende oppskriften eller telefonnr. på sms fra en telefonsky person som egentlig ikke har tid og forventer at jeg skal ta meg tid.
Gjest sug lut Skrevet 28. januar 2010 #19 Skrevet 28. januar 2010 Men da snakker vi om noe praktisk. DET er tlf helt fin til, i mangel av noe bedre eller i respekt for at den andre faktisk ikke liker sms eller mail eller sånt. Men preikinga fra noen som likegjerne kunne snakka med en robot som sa "mm.... ja... neivisst" er noe annet.
prekæs Skrevet 28. januar 2010 #20 Skrevet 28. januar 2010 Joda. Jeg kjenner til det. Å ringe kun for å ringe og komme på det man vil snakke om etterhvert. Gjorde det sist til en gammel kollega forleden. 1 og en halv time sladder og en halvtime jobbsladder gjorde seg. Følte meg som ett nytt menneske etterpå.
Gjest sug lut Skrevet 28. januar 2010 #21 Skrevet 28. januar 2010 Jo, men da er det gjensidig og dere veit det. Når gjensidigheten er ensidig er den ikke så gjensidig lenger, lizzom...
prekæs Skrevet 28. januar 2010 #22 Skrevet 28. januar 2010 Jeg forstår hva du mener, og får noen slike telefoner selv. Er det opptatt på hustelefonen min, kan du være sikker på at de ringer meg på mobil, enda de vet jeg er alene hjemme og syns det er noe problematisk å snakke i mobil og hustelefon samtidig. Helst slekta som ringer.
Gjest sug lut Skrevet 29. januar 2010 #23 Skrevet 29. januar 2010 Svigermor LOGGFØRER samtalene? Ooooo, creeepy...
muffis♥ Skrevet 2. februar 2010 #24 Skrevet 2. februar 2010 Heeelt enig sug lut. Telefonoppringinger suger. Det aller verste er når gamle tante "....." ringer. Hun sier absolutt ingenting og jeg må prate hele tiden. Og hun gir aldri opp å ringe, så når det er ca 25 ubesvarte fra henne må jeg bare ta den og bli ferdig med det. Arrrggg!!! Heldigvis vet hun ikke hva en mobil er ennå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå